|
کدخبر: 146089

بودجه ۱۴۰۰ تورم زاست

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۴۰ دلار با نرخ ۱۱ هزار و دویست تومان خیلی سخت است. اجازه اصلاح حداکثری بودجه هم از سوی شورای نگهبان و هم از سوی دولت به مجلس داده شده است.

اقتصاد بودجه ۱۴۰۰ تورم زاست

جعفر راستی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: اینکه دولت بعدی نمی‌تواند درآمد کشور را تأمین کند، صحیح نیست اما فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۴۰ دلار با نرخ ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان خیلی سخت است. اگر محقق شود، دولت بعدی مشکل خاصی نخواهد داشت اما همه می‌دانند که این روزها کسی نفت ما را نمی‌خرد. به نظرم بودجه ۱۴۰۰ تورم زاست. 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه «نباید بودجه بر اساس شاید و اما و اگر نوشته شود» گفت: بودجه سند رسمی یک سال آینده کشور است و نمی‌شود با شانس آن را نوشت. ما نمایندگان معتقدیم که این مقدار فروش نفت عملیاتی نیست. از طرف دیگر حضرت آقا فرمودند که این میزان فروش نفت باید از سوی مجلس تعدیل شود.

جعفر-راستی

راستی با اشاره به تصویب کلیات بودجه در مجلس گفت: بسیاری از نمایندگان در کمیسیون تلفیق مجلس مخالف تصویب کلیات بودجه بودند. لایحه بودجه ۱۴۰۰ با دو یا سه رأی بیشتر به تصویب رسید. به هر حال این اجازه هم از سوی شورای نگهبان و هم از سوی دولت به مجلس داده شده که تغییرات لازم انجام شود. 

نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: افراد موجود در کمیسیون تلفیق مجلس افرادی خوش ذوق، جوان و مجرب هستند. از هر کمیسیون هم سه نفر در تلفیق حضور دارند. کمیسیون تلفیق تا به اینجای کار خوب کار کرده است. باید ببینیم سرنوشت بودجه در صحن علنی به کجا می‌رسد.

راستی ادامه داد: دولت دوازدهم تا همین جای کار در بسیاری از مواقع اوراق فروخته است. فروش اوراق عملی است  اما دولت‌ بعدی را بدهکار می‌کند. مثل این است که پدر یک خانواده در طول عمرش چک بکشد و پاس کردن چک‌ها به عهده فرزندانش باشد. دولت آینده احتمالا تا دو سال در حال پر کردن جاهای خالی خواهد بود.

وی در پایان در مورد ردیف‌های کشاورزی بودجه ۱۴۰۰ گفت: ما در کمیسیون کشاورزی به دنبال این هستیم که حال و هوای کشاورزان در سال ۱۴۰۰ را بهتر کنیم. محل درآمدی همه مطالبات را نیز مشخص کردیم. به عنوان مثال سال گذشته کشاورزان باید از جیب خود برای کنتورگذاری بر سر زمین خرج می‌کردند. ما به دنبال این هستیم که دولت این هزینه را به عهده بگیرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها