|
کدخبر: 143351

روایت جدید از دخل‌ و خرج ۸ ماهه دولت + جدول

دیوان محاسبات کشور در گزارشی جزئیات عملکرد ۸ ماهه بودجه کشور را اعلام کرد.

اقتصاد روایت جدید از دخل‌ و خرج ۸ ماهه دولت + جدول

بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور در ۸ ماهه نخست سال جاری مجموع درآمد وصولی دولت ۳۲۸ هزار میلیارد تومان شده است که ۱۶۹ هزار میلیارد تومان از محل درآمدها، ۷ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای و ۱۵۲ هزار میلیارد تومان هم از محل واگذاری دارایی های مالی بوده است.

این در حالی است که قرار بود از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای یعنی فروش نفت ۱۰۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شود که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن محقق نشد.

در حالی دولت در ۸ ماهه ۳۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده که مجموع هزینه های دولت در این مدت ۳۵۳ هزار میلیارد تومان بوده است یعنی کسری ۲۵ هزار میلیارد تومانی.

همچنین در این مدت ۲۶۵ هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری دولت شده است که در مقایسه با درآمد ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی، دولت با کسری عملیاتی ۹۶ هزار میلیارد تومانی مواجه شده است. در این مدت ۵۲ هزار میلیارد تومان هم صرف هزینه های عمرانی شده که نسبت به رقم مصوب ۸۷ هزار میلیارد تومانی بودجه ۳۵ هزار میلیارد تومان عقب است.

بر اساس این گزارش، کل درآمد یکساله دولت در سال جاری ۵۷۱ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود که با تحقق ۳۲۸ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه، ۵۷ درصد درامد محقق شده و ۴۳ درصد از برنامه عقبیم. طی ۸ ماهه هم باید ۳۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می شد که ۵۲ هزار میلیارد تومان آن محقق نشده است. ولی این عقب ماندگی در بخش هزینه ها کمتر است که نشان می دهد دولت تا حد امکان هزینه ها را کرده، هر چند درآمدها محقق نشده است.

درآمد+دولت

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها