|
کدخبر: 141418

معاملات طلا قفل شد!

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: هیچ تقاضایی برای خرید و فروش طلا و سکه ندارد و معاملات قفل شده است.

اقتصاد معاملات طلا قفل شد!

نادر بذرافشان درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی، افت جزیی نرخ ارز و ریزش چشمگیر تقاضا، قیمت طلا و سکه وارد روند نزولی شده است.

به گفته بذرافشان، معاملات خرید و فروش طلا و سکه قفل شده و بازار در سکوت به سر می‌برد و می‌توان گفت در طول امسال این حد از افت تقاضا بی‌سابقه بوده است؛ از طرفی دوباره زمزمه کاهش قیمت‌ها در بازار شنیده می‌شود و به همین دلیل ریسک معامله بالا رفته و مردم فعلا نظاره‌گر هستند.

او خاطرنشان کرد: در مقایسه با ابتدای سال تقاضا برای خرید مصنوعات طلا حدود ۹۰درصد و سکه ۸۰درصد کاهش یافته است؛ ضمن اینکه درحال‌حاضر طلای آب شده هم تقاضایی ندارد و برخلاف گذشته به رغم کاهش قیمت‌ها فروشنده‌ای هم در بازار نیست.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده قیمت‌ها اظهار کرد: فعلا جو بازار طلا ریزشی است؛ اگر بهای اونس جهانی هم کاهش یابد و بازار ارز هم روند نزولی را در پیش بگیرد، با توجه به نبود تقاضا احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته هر اتفاق اقتصادی و سیاسی روند بازار را تغییر خواهد داد، لذا در صورت ادامه شرایط فعلی می‌توان به ارزان‌تر شدن قیمت طلا و سکه امیدوار بود.

قیمت طلا و سکه ۲۳آذر ماه۹۹

بذرافشان با اشاره به قیمت‌های امروز بازار طلا بیان کرد: در ساعت (۱۴: ۰۰) امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش یافت.

او اضافه کرد: قیمت هر قطعه نیم سکه هم به شش میلیون و ۴۵۰، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید؛ همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز با قیمت یک میلیون و ۱۲۵هزار تومان معامله می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    آقای بذر افشان همونی هستند که وارونه و چپکی حرف میزنه و چند روز قبل گفته بود حالا که قیمت طلا از آجیل گرونترهست، بهتره مردم شب یلدا طلا بخرن .والا هیچکی منظور ایشون رو نفهمید که یعنی چه؟ چون طلا گرونتر از آجیل هست مردم برن طلا بخرن؟؟!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها