|
کدخبر: 140724

شریعتمداری: شفاف سازی به معنی حذف فساد است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد وجود دارد، گفت: خدمات باید به صورت شفاف به اطلاع مردم و ذینفعان برسد، این امر به ارتقای سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد.

اقتصاد شریعتمداری: شفاف سازی به معنی حذف فساد است

از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری در هشتمین نشست کمیته شفافیت این وزارتخانه بر افزایش میزان رضایت مندی جامعه هدف از خدمات و شفاف سازی تاکید کرد.

وزیر تعاون شفافیت در امور قراردادها و الکترونیکی کردن خدمات که دیگر امکان انجام سنتی آن وجود ندارد را با اهمیت دانست و گفت: برای تحقق این امر باید بررسی لازم صورت گیرد و عمق کارها مد نظر باشد تا اقدامات از بین نرود و آیندگان این کار نیک را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی به معنی حذف فساد است، باید با همه مظاهر فساد در هر مکان و زمان مقابله جدی کرد.

وزیر تعاون تنقیح قوانین را در مبارزه با فساد، موضوعی با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: ابتدا باید مقررات سهل و آسان داشته باشیم و این کار بر ارائه اطلاعات اولویت دارد، همچنین لازم است فرآیندها ساده، شفاف و برای مردم قابل درک باشد.

وی حذف مقررات زائد، موازی کاری‌ها، ارائه خدمات الکترونیکی و عدم مراجعه حضوری مردم به ادارات را که از تاکیدات رئیس جمهوری نیز هست ضروری خواند و گفت: در وضعیت کرونا هم اهمیت استقرار دولت الکترونیک دیده شده است، بر همین اساس، ارتباط مستقیمی بین توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد وجود دارد.

در ابتدای این نشست، ضیا الدین شجاعی برهان نیز از تعامل سازنده و مثبت اعضای کمیته شفافیت در اجرای امور مربوط به شفافیت قدردانی کرد.

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    پس فساد خانواده خودت رو شفافسازی نکنی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها