|
کدخبر: 134984

مردم همیشه در صف مرغ را گران کردند!

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گوید: خبر اعمال محدودیت‌های بیشتر به دلیل شیوع کرونا، باعث شده خرید مردم افزایش یابد و قیمت مرغ در بازار دوباره گران شود. قیمت مرغ با هزار تومان افزایش از محل درب مرغداری به کیلویی ۲۴ هزار تومان رسید.

اقتصاد مردم همیشه در صف مرغ را گران کردند!

عادت صف کشیدن در ایران این بار مرغ را گران کرد. این نکته‌ای است که محمدعلی کمالی‌سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی به تجارت‌نیوز می‌گوید و تاکید می‌کند که در دو روز گذشته ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد که محدودیت‌های جدید کرونا از اول آذر اعمال می‌شود و  همین محدودیت‌ها تقاضای خرید در بازارهای کالاهای اساسی را افزایش داده است.

حالا همین مساله قیمت مرغ را افزایش داده و مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره نرخ‌های جدید می‌گوید: هر کیلو مرغ از محل درب مرغداری با هزار تومان افزایش به قیمت 24 هزار تومان رسید. مرغ زنده هم با 700 تومان افزایش با قیمت 20 هزار تومان فروخته می‌شود.

کمالی‌سروستانی اعلام می‌کند که مرغدارها کماکان با مشکل تامین نهاده مواجه هستند و آنها که دوباره جوجه‌ریزی کرده‌اند همچنان گرفتار این مشکل هستند که خوراک به مرغ‌ها نمی‌رسد. برخی‌ مرغداران هم گزارش داده‌اند که برای دریافت نهاده از دولت دچار مشکلاتی شده‌اند که به عنوان مثال اسم‌شان در سامانه وجود ندارد و در این رابطه هم کسی پاسخگو نیست.

مرغداران می‌گویند علاوه بر افزایش تقاضا، تعادل در بازار مرغ به عرضه کافی خوراک طیور بستگی دارد و چندی پیش هم مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی به عصرایران گفته «تعادل در قیمت مرغ در گرو نهاده‌های دامی است.»

حال کمالی‌سروستانی می‌گوید که مشکل نهاده همچنان لاینحل مانده و چنانچه خوراک طیور با همین شیوه درست به دست مرغدار برسد ممکن است قیمت مرغ تا پایان سال به کیلویی 30 هزار تومان برسد و بازار دوباره ملتهب ‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها