|
کدخبر: 133303

صادرات مرغ ممنوع شد

ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار مرغ و جلوگیری از روند افزایشی قیمت آن ضمن توافق با وزارت جهاد کشاورزی صادرات مرغ را از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

اقتصاد صادرات مرغ ممنوع شد

در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب شد با توجه به روند افزایشی قیمت گوشت قرمز و درخواست انجمن صنفی گاوداران مبنی بر اختصاص فضای مناسب برای عرضه گوشت گرم (دام سبک و سنگین) با قیمت ‌مناسب، کمیته‌ای با مسئولیت دبیرخانه تنظیم بازار و با حضور نمایندگان سازمان‌های حمایت، میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه و انجمن ذیربط در خصوص در اختیار گذاشتن بارانداز و فضای مناسب توسط سازمان میادین میوه و تره بار جهت عرضه گوشت گرم تشکیل شود.

درحال‌حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان تعیین شده، اما آخرین گزارش در هفته گذشته نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران حدود ۲۵ هزار تومان است. مرغداران بارها نسبت به مشکلاتی که در تامین نهاده‌های دامی وجود دارد گلایه کرده‌اند.

همچنین در هفته‌های گذشته افزایش قیمت گوشت قرمز خبرساز شد. طبق اعلام وزارت صمت گوشت قرمز نرخ مصوب ندارد، اما اخیرا معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد که قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می‌شود. در این زمینه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز اذعان کرده که افزایش قاچاق دام زنده به گران شدن گوشت قرمز دامن زده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر