|
کدخبر: 131110

خبر مهم نوبخت برای کادر درمان و پزشکی

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت کارانه کادر درمان و آموزش پزشکی کشور خبر داد.

اقتصاد خبر مهم نوبخت برای کادر درمان و پزشکی

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ماه‌ها تاخیر در پرداخت کارانه کادر درمان این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را به صورت یکجا برای تسویه مطالبات کادر درمان و همه افرادی که در وزارت بهداشت مشغول خدمت هستند، پرداخت کند و طی امروز و فردا وزارت بهداشت این میزان را به حساب تک‌تک آن افراد واریز کند.

وی افزود: همچنین مطالباتی که بازنشستگان سال ۹۸ داشتند را نیز مشخص کردیم و الان یک هفته است که پاداش بازنشستگی این افراد در حساب خزانه محفوظ است تا دستگاه ذیربط، اطلاعات لازم و لیست افراد متقاضی را به ما بدهد. بنابراین از دستگاه‌ها انتظار داریم که این پاداش بازنشستگی که یک هفته است در حساب خزانه مانده را بیایند و با تحویل اطلاعات، دریافت کنند.

نوبخت تاکید کرد: همچنین با یک برداشت ناردست، موضوعی در فضای مجازی مطرح شده بود که در فروردین امسال بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال قبل به حساب خزانه واریز شد و ما حساب کرده بودیم که این رقم را تا اسفندماه بگیریم که به دلایل متعدد از جمله تحریم‌ها، این پول سال ۹۹ واصل شد و ما این رقم را برای طرح‌های خاصی استفاده کنیم که تا پایان سال انجام شود و از این جهت توافق کردیم که موجودی نقدینگی این ارقام را که حدود ۴ میلیارد تومان بود و الان حدود ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده را منتشر می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این رقم عمدتاً برای تکمیل طرح‌های عمرانی و زیربنایی کشور که به آنها احتیاج داریم، صرف شده است. تلقی‌های دیگری که شده بود، به دلیل ناکافی‌بودن اطلاعات، غیردقیق و نادرست بود.

نوبخت همچنین یادآور شد: در پاره‌ای از موارد برای موضوع همسان‌سازی، مشکلات و کاستی‌های وجود داشت که الان در حال رفع این مشکلات هستیم و مواردی که پیش آمده بود را در حقوق آبان‌ماه این افراد جبران خواهیم کرد تا طبق قانون به اندازه ۹۰ درصد حقوقی که شاغلی در رده آنان دریافت می‌کند را داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر