|
کدخبر: 126615

علت ریزش قیمت‌ها در بازار ارز چه بود؟

دلار و درهم با کاهش قیمت باز شدند. دلار در کانال ۲۸ و درهم در کانال ۷ هزار تومانی قرار گرفتند.

در ساعات ابتدایی معاملات بازار آزاد، قیمت دلار به محدوده‌ی ۲۸ هزار تومان وارد شد. از دوم مهرماه تاکنون دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی باز نشده بود.

سیگنال کاهشی به قیمت دلار در ابتدای روز

قیمت گشایش درهم امارات نیز امروز کمتر از ۸ هزار تومان باشد. قیمت‌های اولیه درهم با روند کاهشی نسبت به روز گذشته به کانال ۷ هزار تومانی رسید. در مجموع در نیمه ابتدایی روز قیمت دلار با رسیدن ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نسبت به قیمت بسته شده روز قبل حدود ۳.۶ درصد افت را تجربه کرده است. قیمت درهم نیز تا نزدیک ساعت ۱۲ ظهر با افت ۲.۷ درصد مواجه شده است.با توجه به کاهش قیمت درهم در کانال هفت هزار پس از مدت‌ها نرخ دلار با درهم تا حدودی تطبق پیدا کرده است و به نظر کاهش قیمت در بازار دلار پشتوانه دارد.

همزمان صرافی ملی نیز در دومین اعلام قیمت خود از نرخ فروش دلار ۱۰۰ تومان کاست تا از مرز ۲۸ هزار تومان دورتر شود. درحال‌حاضر قیمت در صرافی ملی که نماد رفتار بازار ساز ارزی است ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان است. صرافی ملی به نمایندگی از بانک مرکزی قیمت خرید و فروش را برای دلار روزانه و در ساعت‌های مختلف اعلام می‌کند. این قیمت که نزدیک به قیمت بازار است با هدف سیگنال دهی قیمتی به بازار است. قیمت یورو نیز در صرافی ملی با ۱۰۰ تومان کاهش به ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

برخی می‌گویند ریزش قیمت‌ها در بازار به دلیل تغییر انتظارات در بازار است و معامله گران برداشت می‌کنند قیمت‌ها در بازار به سقف رسیده بود زیرا توان عبور از مرز ۳۰ هزار را نداشت. برخی نیز حرف‌های شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی را علامتی برای حمله بازار ساز به قیمت دلار عنوان می‌کنند و اعتقاد دارند معامله گران بازار پیش دست کرده و با اصلاح قیمت قصد داشتند از ریزش خطی قیمت‌ها جلوگیری کنند.

برخی دیگر از معامله گران نیز کاهش امروز را اصلاح طبیعی بازار می‌دانند و انتظار دارند در روزهای آتی بازار دوباره تغییر مسیر دهد.

صبح امروز صرافی ملی نیز با کاهش ۴۷۰ تومانی قیمت دلار نسبت به قیمت بسته شده روز گذشته، نرخ‌ اعلامی دلار را با ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان آغاز کرد. قیمت یورو صرافی ملی نیز با کاهش ۴۵۰ تومانی، یک کانال پایین آمد و ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شد.

همچنین قیمت سکه نیز با کاهش ۳.۵ درصدی به ۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    کدام ریزش 200توان پایین اومده استراحت می کنه در عوض دو روز دیگه دو هزار گرون میشه ، ریزش به اون میگن که بیاد زیر 20000

ارسال نظر