|
کدخبر: 126154

کدام صندوق‌ برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

صندوق‌های ETF «سهامی» با افت ۵.۵درصدی به طور متوسط مواجه شدند، صندوق‌های مبتنی بر طلا با رشد قیمت ۳.۲درصدی به کار خود پایان دادند.

اقتصاد کدام صندوق‌ برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۵.۵درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آنها ۳.۸درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس افت ۶.۷درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

کمترین افت بازدهی هفتگی مربوط به صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) با ثبت ۱.۹درصد افت قیمت بود و NAV این صندوق سه درصد کاهش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) بود به طوری که NAV آن ۰.۳درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق بذر امید آفرین اختصاص داشت؛ صندوق «بذر» که قیمت آخر هفته قبل آن ۲.۹درصد بالاتر از NAV ابطال بود با افت ۸.۵درصدی قیمت مواجه شد و حباب ۲.۵- درصدی را از آن خود کرد.

صندوق شاخصی ۳۰ شرکت فیروزه (فیروزه) را در کنار صندوق بذر می‌توان ارزان‌ترین صندوق‌ها در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۲.۵ درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق آوای معیار )آوا) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۹.۸ درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۳.۲درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۵.۱ درصد رشد قیمت داشت و یک درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس بیشترین بازدهی (۶.۵درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به‌دست آورد. صندوق (طلا) که حباب ۱۲.۷درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد و طی هفته گذشته با ۱۴.۲درصد بیشترین فاصله را از NAV ابطال ثبت کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها