|
کدخبر: 126063

قیمت خودرو به کدام سو می‌رود؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به وضعیت کلی اقتصاد و نزول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بورس به نظر می‌رسد نرخ خودرو در بازار افزایش یابد.

اقتصاد قیمت خودرو به کدام سو می‌رود؟

بررسی وضعیت صنعت و بازار خودرو نشان می‌دهد سه شاخص نرخ ارز، تورم انتظاری و کاهش عرضه، بیشترین سهم را در ایجاد آشفتگی بازار خودرو دارند. هرچند هر سه بخش یادشده از متغیرهای کلان اقتصاد تاثیر می‌پذیرند اما این موارد بازار و صنعت خودرو را متاثر کرده‌اند.

رشد نرخ ارز به‌دلیل افت پایه پولی کشور اتفاق می‌افتد و از سوی دیگر افت پایه پولی از دلایل اصلی ایجاد تورم است؛ بنابراین وضعیت تورم تابعی از افزایش نرخ ارز است. حال با توجه به این عوامل آینده نرخ خودرو چه خواهد شد؟

امیرحسین کاکائی، کارشناس بازار خودرو درباره آینده نرخ خودرو به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به وضعیت کلان اقتصاد و نزول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بورس به نظر می‌رسد نرخ خودرو در بازار افزایش یابد. البته افزایش قیمت‌ها به معنای افزایش خرید و فروش خودرو نیست.

به گفته وی به نظر می‌رسد با توجه به افزایش نرخ خودرو کاهش معاملات، بازار خودرو در ماه‌های آینده راکد شود.

کاکائی درباره واردات خودرو افزود: با توجه به محدودیت‌های ارزی، فعلا بحث واردات خودرو منتفی است. در این بازه زمانی باید بیشتر به حوزه تولید خودرو توجه کنیم. شاید با آزادسازی واردات خودرو، قیمت‌ها به طور مقطعی ارزان شود اما در بلندمدت به دلیل وضعیت ذخایر ارزی نرخ خودرو دوباره گران می‌شود.

او اظهار کرد: چنانچه با روی کار آمدن وزیر جدید بدهی خودروسازان پرداخت شود، صنعت قطعه‌سازی پویا خواهد شد و بنابراین در شش ماهه دوم سال شاهد رشد تولید خودرو خواهیم بود.

 

منبع: تجارت نیوز
  • نام شناس ارسالی در

    تغییرات کلی و نزدیکی به فرا رسیدن چوب خش ک،نقطه

ارسال نظر