|
کدخبر: 126002

قیمت بلیت پروازهای ترکیه کاهشی شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با افزایش تعداد ایرلاین‌های ایرانی و پرواز‌های روزانه در مسیر تهران – استانبول شاهد کاهش شدید نرخ بلیت پرواز‌های ترکیه هستیم و جالب‌تر اینکه پرواز‌های قطرایرویز که پیش از آغاز پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی نرخی حدود ۶۰ میلیون تومان داشت، هم اکنون بلیت همین پرواز را حدود هشت میلیون تومان می‌فروشد.

اقتصاد قیمت بلیت پروازهای ترکیه کاهشی شد

طی ماه‌های گذشته و با بسته شدن پرواز‌های خارجی ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در مسیر تهران – استانبول مجوز پرواز گرفت و با توجه به تنها بودن در این مسیر پروازی، نرخ بلیت‌های خود را با یا یا چند توقف به حدود ۶۰ میلیون تومان رساند.

اما با آمدن شرکت‌های هواپیمایی داخلی، نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران-استانبول به حدود ۱۲ تا ۲۴ میلیون تومان رسید و قطر ایرویز همچنان در این بازه قیمتی صدرنشین بود. نهایتا و طی روز‌های گذشته که این شرکت هواپیمایی خارجی تعداد زیادی ایرلاین ایرانی را کنار خود می‌دید به این نتیجه رسید که باید نرخ‌های خود را پایین بیاورد و نهایتا نرخ پرواز تهران استانبول را به شرکت‌های ایرانی نزدیک کرد و حتی نرخ را از آنها هم پایین‌تر آورده تا بتواند مشتری جذب کند.

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – در این باره گفت: از همان ابتدا هم گفته بودیم که نرخ این پرواز‌ها به شدت کاهش خواهد یافت و وقتی عرضه بلیت و عرضه‌کنندگانآن افزایش پیدا کنند نرخ کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به کاهش شدید نرخ بلیت پرواز قطر ایرویز در مسیر تهران-استانبول افزود: شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز انحصارش شکسته شد و در نتیجه مجبور شد نرخ بلیت پروازهایش را کاهش دهد تا از این بازار عقب نماند و مسافر جذب کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنان و با افزایش تعداد پرواز‌های روزانه و ایرلاین‌های ارائه‌کننده این پرواز در مسیر تهران-استانبول شاهد کاهش بیشتر نرخ این پرواز‌ها خواهیم بود و این افت نرخ ادامه پیدا خواهد کرد تا به نرخ منطقی برسد.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه پرواز‌های زیادی در روز به مقصد استانبول انجام می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توان نرخ دقیقی برای پرواز‌های خارجی مانند پرواز تهران-استانبول به عنوان نرخ منطقی در نظر گرفت چرا که به معیار‌ها و پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد، اما مسلما این قیمت‌ها متعادل‌تر خواهد شد.

وی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در همه پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های مسافری خارجی رعایت می‌شود و مسافران با نتیجه منفی آزمایش PCR بلیت تهیه کرده و به فرودگاه می‌روند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر