|
کدخبر: 125493

ثبت نام وام فرزندان بازنشستگان آغاز شد + شرایط و جزییات

ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری از امروز دوشنبه ۷ مهرماه ۹۹ آغاز شد.

اقتصاد ثبت نام وام فرزندان بازنشستگان آغاز شد + شرایط و جزییات

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ثبت نام اینترنتی مرحله جدید وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق از دوشنبه هفتم مهر آغاز می‌شود و متقاضیان وام برای ثبت نام می‌توانند به نشانی sabasrm.ir/marriage-loan مراجعه کنند.

توضیحات:

صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه سیاست حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی برای بازنشستگان کشوری، چهارمین مرحله ارائه تسهیلات وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق را به اجرا می‌گذارد. میزان وام ازدواج ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

واجدین شرایط دریافت وام حداکثر تا پایان آبان ماه امسال، وام ازدواج را دریافت خواهند کرد.

وام ازدواج با نرخ سود ۱۰ درصد ارائه می‌شود و اقساط بازپرداخت آن (ماهانه ۵۰۰‘۵۲۲ تومان) در ۶۰ ماهه خواهد بود.

شرایط عمومی برای ثبت نام

- کسانی مشمول دریافت وام ازدواج خواهند بود که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی شهریور ماه آنها باشد.

- عقدنامه‌هایی برای دریافت وام پذیرفته می‌شوند که تاریخ ثبت آنها بین بازه زمانی اول خرداد ۹۸ تا آخر شهریور ۹۹ بوده باشد.

- تسهیلات وام ازدواج فقط به نخستین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته (یا وظیفه‌بگیر یا فرزند همسر وظیفه‌بگیر) تعلق خواهد گرفت.

- برای هر شماره دفتر کل تنها یک وام اختصاص خواهد یافت. در صورتی که درخواست وام ازدواج برای یک شخص از سوی دو بازنشسته طرح شود (مثلاً پدر و مادری که هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری باشند و هر دو درخواست وام برای ازدواج فرزندشان را مطرح کنند)، فقط یک وام ازدواج به آنها اختصاص می‌یابد.

- اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام نخواهد داشت.

- وام ازدواج مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود و هزینه آن بر عهده متقاضی است.

- متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند ولی وام به آنها اختصاص نیافته بود، برای استفاده از امکانات این دوره باید دوباره ثبت نام کنند.

- پس از ثبت نام متقاضیان برای دریافت وام ازدواج، صندوق بازنشستگی درخواست‌ها را بنا بر اولویت (همچون میزان حقوق بازنشسته و تعداد تسهیلاتی که قبلا دریافت کرده است) طبقه‌بندی کرده و به راستی آزمایی مدارک می‌پردازد، پس از آن نام واجدین شرایط در سامانه صندوق بازنشستگی کشوری اعلام خواهد شد.

- ثبت نام وام ازدواج از هفتم تا بیستم مهرماه ۱۳۹۹ انجام خواهد شد.

 

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها