|
کدخبر: 123187

شرایط جدید بانک مسکن برای تسهیلات جعاله

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات مسکن به خصوص در رابطه با حساب ممتاز و اوراق تسهیلات مسکن از اواخر سال گذشته در کشور افزایش پیدا کرده است.

اقتصاد شرایط جدید بانک مسکن برای تسهیلات جعاله

 «محمد حسن مرادی» افزود: این سقف در تهران در حالت انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان ودر حالتی که زوجین تسهیلات را روی یک پلاک استفاده کنند به میزان ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: ضمن اینکه در کنار این تسهیلات امکان استفاده از جعاله به میزان ۴۰ میلیون تومان هم وجود دارد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: این تسهیلات در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۰ میلیون تومان در حالت انفرادی و ۱۶۰ میلیون تومان در حالت زوجین و همینطور در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سقف تسهیلات ۶۰ میلیون تومان در حالت انفرادی و ۱۲۰ میلیون تومان در حالت زوجین خواهد بود.

وی افزود: وقتی تسهیلات مسکن استفاده می شود دو حالت ممکن است برای وثیقه بانک اتفاق بیفتد یعنی واحد مسکونی که تسهیلات روی آن استفاده شده یا به فرد دیگری منتقل شود که در اصطلاح تغییر نام مدیون گفته می شود و این امکان وجود دارد تسهیلاتی که به نام مالک قبلی بوده به خریدار جدید منتقل شود.

مرادی بیان داشت: امکان دیگر اینکه می توانید تسهیلات را از روی این ملک بدون اینکه بدهکار تغییر کند روی یک پلاک دیگری منتقل کنید.

وی ادامه داد: برای مثال فردی یک پلاک ۶۰ متری را با تسهیلات بانک خریداری کرده ولی امروز می خواهد یک پلاک ۸۰ متری بخرد می تواند همان تسهیلات قبلی را بر روی واحد ۸۰ متری منتقل کند.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: این امکان وجود دارد اگر سقف تسهیلات افزایش پیدا کرده باشد نسبت به آن مقداری که قبلا استفاده کرده ام تفاوت مانده بدهی را تا سقف جدید مجدد تسهیلات بگیرد.

وی افزود: به فرض من ۶۰ میلیون تومان روی یک پلاک از تسهیلات استفاده کرده ام در حال حاضر بدهی من شده ۵۰ میلیون تومان و سقف تسهیلات شده ۱۰۰ میلیون تومان از اینرومی توانم تفاوت ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را تسهیلات دیگری دریافت کنم.

مرادی یادآورشد: یعنی علاوه بر پرداخت قسط تسهیلات قبلی می توانم یک تسهیلات جدیدی دریافت کنم که سقف تسهیلات درآن رعایت شده باشد.

منبع: کارگر آنلاین

ارسال نظر