|
کدخبر: 117345

افزایش حق مسکن کارگران از چه زمانی اعمال می شود؟

پیشنهاد افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران که از سوی وزیرکار به هیات دولت ارسال شده بود بالاخره امروز به تصویب رسید و بر اساس مصوبه هیات وزیران از تیر ماه سه برابر شد.

اقتصاد افزایش حق مسکن کارگران از چه زمانی اعمال می شود؟

هیأت وزیران با هدف ارتقای سطح درآمدی مشمولان قانون کار، با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۳۹۹ موافقت کرد و کمک هزینه مسکن کارگران از ابتدای تیر ماه امسال ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد.

بر این اساس، کارگران از این برج افزایش حق مسکن را به همراه معوقه تیرماه در فیش حقوقی خود دریافت خواهند کرد. البته با توجه به بسته شدن لیست حقوق بیشتر بنگاهها و کارخانه‌ها احتمال اینکه افزایش حق مسکن در فیش حقوق شهریور ماه لحاظ شود دور از انتظار نیست که در این صورت کارگران معوقه حق مسکن دو برج تیر و مرداد را طلب خواهند کرد.

پس از آنکه مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در بیستم مرداد به اتفاق آرا در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد، وزیر کار اعلام کرد که این موضوع برای طرح و تصمیم گیری نهایی به هیات دولت ارجاع و طی جلسات آینده در هیات دولت تصویب خواهد شد.

پیشنهاد افزایش کمک‌ هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار ۳۱ خرداد از سوی وزیر کار با قید دوفوریت جهت بررسی و تصویب به هیات وزیران ارائه شد و شریعتمداری در نامه‌ای به معاون اول ریاست جمهوری تصویب مصوبه را خواستار شد؛ این اقدام از این جهت صورت گرفت که حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران به شمار می‌رود که برای اجرایی شدن نیاز به تصویب هیات وزیران دارد.

هفدهم خرداد ماه، نشست شورای‌عالی کار با مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران همراه بود و اعضای شورا با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند.

علیرغم پیش‌بینی ها، مصوبه شورای‌عالی کار با توجه به وعده‌های داده شده به مقامات کارگری در تیر ماه به تصویب نرسید و قید دوفوریت تصویب مصوبه درهیات وزیران کارساز واقع نشد تا اینکه سرانجام روز دوشنبه بیستم مرداد مصوبه شورای‌عالی کار در افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن کارگری پس از هفته‌ها بحث و بررسی به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسید.

پیش از این مقامات کارگری تاخیر در تصویب مصوبه افزایش حق مسکن و تایید هیات وزیران را با توجه به حضور سه وزیر کابینه در جلسه شورای‌عالی کار موجه ندانسته و بر لزوم پرداخت معوقات آن از ابتدای سال تاکید کرده بودند؛ معاون روابط کار وزارت کار نیز این مسئله را ناشی از ضعف و مشکلات قانون کار دانسته و گفته بود محاسبه حق مسکن از ابتدای سال و پرداخت معوقات ۵ ماهه آن همگی به تصویب و نظر دولت بستگی دارد.

معاون روابط کار از افزایش ۱۰ درصدی دریافتی کارگران در سال ۱۳۹۹ با تصویب افزایش حق مسکن در هیات دولت خبر داد و گفت: با این افزایش متوسط حقوق و دریافتی کارگران امسال ۴۳۵۲ درصد افزایش پیدا کرد.

 اگر چه بخشنامه افزایش حق مسکن هنوز از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ نشده ولی با توجه به مصوبه امروز هیات وزیران، حق مسکن کارگران از ابتدای تیر ماه ۳۰۰ هزارتومان تعیین شده و اشاره‌ای به عطف به ماسبق و پرداخت معوقات ماههای قبل نشده است.

به گزارش ایسنا، افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در حالی به تصویب رسید که پیش از این مبلغ حق مسکن، ۱۰۰ هزار تومان بود و با تصویب هیات وزیران از برج تیر سه برابر شد.

منبع: ايسنا
  • ولی ارسالی در

    حق مسکن رو زیاد کردین از این ورم چیزای دیگه رو کم میکنید ‌. دزدهای بی شرف خودتون با این حقوقها نمیتونین یه روز سر کنید چه جوری انتظار دارین کارگر با این حقوقها پس انداز کنه خونه بخره مخارج زندگیش رو بده خرج تحصیل بده به فکر آیندش باشه ریدین وای ایشالله یه روز به بدبختی دوچار بشین وضعتون رو ببینیم به حالتون بخندیم

  • مهدی ارسالی در

    سلام شما واقعا ماکارگرهای که نه حقوق ماه یانه داریم نه شغل ثابتی شما باید به فکر امثال ماها باشید که نه در آمد ثابت داریم نه میتوانیم ازخرج ومخارج زندگی خودبربیا یم شمامسعولین باید به فکر ماکارگران روزم زد ساختمانی باشید تشخیص داده شود دنشون ک ارسختی نیست کسانی که بیمه کارگران ساختما نی هستند یه کمکی بکنید دولت امثال ماها ر و حساب نمیاره فقط زمان رأی بده رأی بگیری اسمی از مابدبختا میارن خواهشمند م بفکر امثال ماها باشید که نمیتوانیم درماه همان حق بیمه کارگری که شدیم بپردازیم بخدا قس م نمیتونیم همین حق بیمه صدو پنجاه هزار ت ومانی را بپردازیم خواهشمند م بفکر امثال ماها باشید

  • عبداله نوری ارسالی در

    ۴۳۵۲ درصد؟ این اعداد فضایی رو از کجا در آوردین؟

  • امیرسلطان ارسالی در

    باسلام وخسته نباشید لطفا به آقای شریعتمداری بگید خیلی خیلی زحمت کشیدند این 200 تومن رااضافه کردند این 200 تومن که داده واقعا خجالت نکشیدبعدگزشت 5ماه این 200تومن پول توجیبی یک روز بچه اش میشه واقعا بچش قبول میکنه

  • کیر مراد تقوی ارسالی در

    لعنت ب شیر مادرتون !این حقوقه ک به کارگر ا میدین

  • ناشناس ارسالی در

    سلام کجای دنیا به وزیر کار اجازه داده شده تنها برای کارگران تصمیم بگیره که سه ماه حق مسکن کارگران راپایمال کنه ولی مجلس وقوه قضاییه بایدورود کنه ونگذاره حق کارگران پایمال بشه چون آقای شریعتمداری سرمایه دار

  • دربه در حمال ارسالی در

    حق کارگر رو میخورند

  • یک هموطن ارسالی در

    چگونه است که قانون عطف به ما سبق شده است .
    ابلاغیه مربوط به اول شهریور است اما تاریخ اعمال اول تیر !!!!

  • ناشناس ارسالی در

    انشاالله روزی برسه که نتیجه این همه بی ع دالتی راببیند ای دولتی که فقط به فکر خود تان هستید خودتان را بگذارید جای کارگران بی چاره فقط نگران سرمایه داران هستید که مبادا ورشکست بشن چیزی برای شما باقی نمان د چون خودشما سرمایه دارید برای همین برای کارگران تصمیم میگیرید خودتان حقوق های آ ن چناننی میگیریدولی کارگران با سیلی صورت شان راسرخ نگه می دارن کارمندان دولت 65در صد حقوق شأن زیاد میشه بدون واسطه وبدون ا فراد مفت خوری چون وزیر کار ولی کارگران ه یچی باد هوا همین جوری میخوان مملکت بسازن اگر همین کارگران نبودن الان شما هم نبود ید زندگی شما آقازاده ها آقای نمکر دین

  • یحیی تاجیکی ارسالی در

    کارگران که در رنج وسختی هستند، اقتصاد کش ور هم دچار مشکل شده، باید به این قشر برس ند، تا تولید و توان ملی کشور افزایش پیدا کند

  • احمد ارسالی در

    لعنت به این وزیر کار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها