|
کدخبر: 115419

بازنشستگان در مردادماه چقدر دریافتی دارند؟ / احتمال دو مرحله‌ای شدن همسان ‌سازی حقوق ها

سازمان تامین اجتماعی باید با صراحت و صداقت تمام پاسخگوی بازنشستگان خود باشد؛ آیا این افزایش متناسب سازی که در فیشی جداگانه ابلاغ شده، در سالهای بعد مشمول افزایش سالیانه مستمری خواهد شد یا خیر؛ چرا این افزایش چند صد هزار تومانی عطف به ماسبق نشده و از ماه ابتدایی سال یعنی فروردین اجرایی نمی شود تا بازنشستگان بتوانند مابه التفاوت آن را برای چهار ماه ابتدای سال دریافت کنند؛ مگر سایر بازنشستگان از همان ابتدای سال، مشمول حداقل مستمریِ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نشده‌اند؟!

اقتصاد بازنشستگان در مردادماه چقدر دریافتی دارند؟ / احتمال دو مرحله‌ای شدن همسان ‌سازی حقوق ها

همه چیز از اسفندماه آغاز شد؛ زمانی که مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، کفِ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را برای حداقل مستمری بازنشستگان دولت (بازنشستگانِ صندوق‌های لشگری و کشوری) تعیین کرد ولی بازنشستگان تامین اجتماعی مجبور شدند در انتظار نتایج جلسات مزدی شورایعالی کار بمانند.

مسیر تعیین مستمری از ابتدای سال جاری

در هفدهم خردادماه، در پنجمین نشست طولانی شورایعالی کار، حداقل مزد کارگران فقط ۲۶ درصد افزایش یافت (البته در مزایای مزدی نیز تغییراتی حاصل شد که این تغییرات فقط برای شاغلان است و شامل حال بازنشستگان نمی‌شود)؛ در نهایت در تیرماه با مصوبه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، حداقل مستمری بازنشستگان کارگری براساس یک خوانش نادرست و ناقص از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی با ۲۶ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید و در معادلات دستمزدی کارگران، سبد معاش ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانیِ مصوب کمیته دستمزد در اسفندماهِ ۹۸، به کلی نادیده گرفته شد.

بعد از افزایش ۲۶ درصدی مستمری‌ها، بازنشستگان کارگری اعتراضات زیادی کردند؛ بسیاری از آنها، همان امضاکنندگان طومار ۶ هزار امضایی علیه مصوبه دستمزد ۹۹ بودند که در کل، یک خواسته فراگیر و جامع داشتند: لغو افزایش ۲۶ درصدی مزد و عمل به ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی یا همان به رسمیت شناختن مقوله‌ی «سبد معیشت خانوار» در تعیین حداقل مزد و حداقل مستمری.

گرچه کنشگری‌های قانونی کارگران و بازنشستگان برای کاربدستان و مسئولان (وزارت کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) اهمیت چندانی نداشت و در کل نادیده گرفته شد (چراکه نه مزد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی ملغی شد و نه مستمری ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومانی) اما از همان روزهای انتهای خرداد، مدیران سازمان تامین اجتماعی وعده دادند در جهت رفع تبعیض مزدی اقدام خواهند کرد و با افزایش مزایای مزدی بازنشستگان ازجمله حق مسکن و بن خواربار و اجرای همسان‌سازی یا متناسب‌سازی (تکلیف برنامه ششم توسعه)، حداقل مستمری بازنشستگان کارگری را به همان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانِ سایر بازنشستگان می‌رسانند.

 در هجدهم تیرماه، ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان پرداخت شد و در نهایت، قرار شد از محل این اعتبار، همسان‌سازی بازنشستگان به اجرا دربیاید؛ علاوه بر این، در جلسه هفته گذشته‌ی هیات امنای سازمان، مزایای مزدی بازنشستگان افزایش یافت.

بازنشستگان در مردادماه چقدر دریافتی دارند؟

قرار بود از مردادماه، بازنشستگان کارگری، مستمری خود را با افزایش‌های همسان‌سازی و مزایای مزدی دریافت کنند. هفدهم مردادماه، علی اصغر بیات (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی همراه با اجرای قانون همسان‌سازی گفت: به مناسبت ایام فرخنده و عید غدیر خم تمامی اقدامات لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان همراه با همسان‌سازی انجام شد. مصوبه هیئت امنا را گرفته و بخشنامه ابلاغ و احکام نیز صادر شده است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی حقوق مردادماه خود را همراه با همسان‌سازی دریافت خواهند کرد.

به گفته بیات، زمان پرداخت مستمری‌ها نیز همانند ماه قبل و براساس حروف الفبا از چند روز آینده آغاز می‌شود.

نگرانی بازنشستگان از فیش‌های صادر شده

با اینهمه صدور فیش‌های پرداختی مردادماه، بازنشستگان را به شدت نگران کرده است؛ پیش از این مقامات سازمان تامین اجتماعی ادعا کرده بودند افزایش همسان سازی، جزو مستمری بازنشستگان خواهد بود و در نتیجه در جریان افزایش مستمری سالیانه، مشمول افزایش خواهد شد؛ اما اکنون، برای هر بازنشسته دو فیش جداگانه برای مستمری مردادماه صادر شده است؛ یکی فیش دریافت مستمری که مبلغ آن مشابه ماه قبل یعنی تیرماه است و دیگری فیشی تحت عنوانِ «تفاوت افزایش معوقه».

در این فیش دوم، که نمونه ای از آن در زیر آمده است، ردیف های متناسب سازی، کمک به تامین معیشت یا همان بن خواربار ، ضریب ترغیب و کمک هزینه مسکن، به تفکیک آمده است؛ همین تفکیک فیش هاست که بازنشستگان را به شدت نگران کرده است.

بازنشستگان می‌گویند اگر قرار است افزایش ناشی از همسان‌سازی استمرار داشته باشد و به عنوان یک ضریب، جزء لاینفک مستمری باشد، باید در همان فیش مستمری و جزو آن، صادر می‌شد؛ در غیر این صورت، این افزایش ناشی از همسان‌سازی یا متناسب‌سازی، یک مولفه جداگانه مانند یکی از مزایای مزدی است که ممکن است سالها بدون تغییر بماند؛ چرا که براساس قانون، آن مولفه‌ای که هر ساله مشمول افزایش سالیانه می‌شود (که براساس روال عرفی البته اشتباه، به اندازه افزایش حداقل مزدِ کارگری مصوب شورایعالی کار، افزایش می‌یابد) همان پایه مستمری است و اضافات مزدی و مزایای جنبی می‌توانند برای سالها لایتغیر باقی بمانند؛ به این ترتیب، آیا سال بعد، این چند صد هزار تومانی که به مستمری هر بازنشسته بابت اجرای همسان‌سازی، بعد از پنج ماه تاخیر و انتظار افزوده شده، ثابت می‌ماند و زیاد نخواهد شد؟ این درحالیست که از همان ماه ابتدای سال یعنی فروردین ماه، کف مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری بدون در نظر گرفتن اضافه تطبیق یا مزایای مزدی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و این رقم از آنجایی که جملگی جزو پایه مستمری آنهاست، سالهای بعد هم مشمول افزایش سالیانه خواهد شد.

 حال سوال اینجاست که چرا دو فیش جداگانه صادر شده است؛ چرا افزایش ناشی از متناسب سازی، جزو مستمری پایه‌ای محسوب نشده است و چرا دولت میان بازنشستگان تا این اندازه تمایز و تبعیض قایل می‌شود؟!

بازنشستگان چه می‌خواهند؟

روشن است که روی مزایای جانبی مانند بن خواربار و حق مسکن و افزایش آنها نمی‌توان چندان حساب باز کرد چراکه افزایش این مزایای جانبی براساس قانون برعهده هیات امنای سازمان تامین اجتماعی است و هر ساله اگر قرار باشد این مزایا افزایش یابند، باید هیات امنا تشکیل جلسه داده و در مورد آن تصمیم‌گیری کند؛ کما اینکه تا قبل از امسال، برای سالهای متوالی مبلغ این مزایا ثابت مانده بود و مشمول هیچ افزایشی نشده بود.

با این حساب، بازنشستگان به خصوص فعالان صنفی مستقل از رویکردهای مزدی دولت و سازمان تامین اجتماعی انتقاد دارند؛ آیت نیافر (فعال صنفی مستقل بازنشستگان تامین اجتماعی) با بیان اینکه خواسته‌ی تنازل‌ناپذیر بازنشستگان، افزایشِ حداقل مستمری به اندازه هزینه‌های زندگی یا همان سبد معاش خانوار است، می‌گوید: افزایش‌های ناکافی و مقطعی که استمرار و پایداری آنها زیر سوال است، نمی‌تواند مطالبات مزدی کارگران و بازنشستگان را برآورده سازد؛ با همان سبد معاش ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی اکنون به ۷ میلیون تومان رسیده است؛ چطور می‌خواهند با افزایش ناچیز متناسب‌سازی که مشخص نیست سال بعد هم استمرار داشته باشد، بازنشستگان را راضی نگه دارند؟!

 به گفته او، بایستی مصوبات مزدی امسال همگی ابطال شوند؛ هم افزایش ۲۶ درصدی حداقل مزد کارگرانِ شاغل و هم تصمیمات ناعادلانه‌ای که در ارتباط با مستمری بازنشستگان گرفته‌اند.

حالا سازمان تامین اجتماعی باید با صراحت و صداقت تمام پاسخگوی بازنشستگان خود باشد؛ آیا این افزایش متناسب‌سازی که در فیشی جداگانه ابلاغ شده، در سالهای بعد مشمول افزایش سالیانه مستمری خواهد شد یا خیر؛ چرا این افزایش چند صد هزار تومانی عطف به ماسبق نشده و از ماه ابتدایی سال یعنی فروردین اجرایی نمی‌شود تا بازنشستگان بتوانند مابه‌التفاوت آن را برای چهار ماه ابتدای سال دریافت کنند؛ مگر سایر بازنشستگان از همان ابتدای سال، مشمول حداقل مستمریِ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نشده‌اند؟! دلیل تبعیض در حق بازنشستگان کارگری چیست؟! آیا کارگران شاغل و بازنشسته، مزدبگیرانِ درجه دوم محسوب می‌شوند؟! آیا سیاستِ «فقیرترسازیِ کارگران» قرار است استمرار داشته باشد؟!

 

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    چرا همسان سازی دراحکام اصلاح نشده باید د رحکم اصلاح شود تا سال 1400در صد اضافی به کل حکم تعلق بگیرد

  • 1 ارسالی در

    این وعده و وعیدها به درد نمی خورد

  • سهند ارسالی در

    در این مملکت یا باید تحت حمایت قبایل حاکم بر کشور(اشراف و کاخنشینان) باشی یا قبایل حاکم از طرف تو احساس خطر کنند تا حقت را بدند البته نه انقدر که مجبور بشن پاپوش درست کرده و نابودت کنن بازنشسته بیسواد تامین اجتماعی در کجای............

  • رضا ارسالی در

    لطفا به ما بازنشستگان تامین اجتماعی لطف نکنید حقمانمان را طبق قانون پرداخت کنید طبق تورم باید اضافه شود شما اقای ریس جمه ور که ادعای عدالت دارید قانون میگه طبق ت ورم حقوق اضافه شود چرا شما که مجری قانون هستید تخلف میکنید شما باید دادگاهی شود حق سخت وزیان اورها راهم خوردید لعنت بر ا ینهمه بی قانونی

  • احمد ارسالی در

    مرگ بر روسای تامین اجتماعی که حق مردم را پایمال میکنن طبق قانون ظرف این دوسال با توجه به تورم باید حقوق ها حداقل باید ۲۰ ۰درصد اضافه میشد مثل سگ یه چیزی اضافه می کنن انهم کلی منت میزارن مرگ بر ظلم

  • مستمری بگیر ارسالی در

    این مناسب سازی در اصل همسان سازی حقوق ه ای بالا در تامین اجتماعی بود وگرنه برا ی بازنشستگان حداقل بگیر مخصوصا کسایی که زیر 25 سال سابقه داشتن کاری نکردن .

    • ناشناس ارسالی در

      ۳۲ سال سابقه دارم ۲۰ سال راننده تریلی صن ایع دفاع بودم،۱۲ سال ادامه رو بیمه رانند گان برون شهری تامین اجتماعی ریختم و سال ۸۵ بازنشسته شدم با حقوق ۱۶۸ تومان،به کی باید بگیم اصلا ۱۲ سال تامین اجتماعی برای خودتان فقط ۲۰ سال صنایع دفاع رو بدیم.اس فند ۹۸ حقوقم ۱۵۱۶۸۸۱ تومان بوده چرا الان حقوقم باید ۲۴۰۰۰۰۰ تومان باشد با این تو رم و این سابقه کار تو رو پیگیری کنید و ر اهنمایی کنید

  • ناشناس ارسالی در

    ۳۴ روز مقد ازافه مشیود

  • ناشناس ارسالی در

    مابازنشستگان تامین اجتماعی که با شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شده ایم نسبت به این موضوع همسانسازی حقوق معترض هستیم چون سنوات مارا بصورت کامل اعمال نگردیده است بخدا قسم که درحق ماظلم شده است،

  • رضا ارسالی در

    چراحق سخت وزیان اور را پایمال کردید خدا ازتون نگذره چون تعدادشون کمتر بود اونها که از همه واجبتر بودن نمیتونید یه کار ی انجام بدید حقی ضایع نشه ما حلال نمیکنیم

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    باسلام و تشکر از نماینگان مان در شورای ع الی کار و نمایندگان کانونها در مرکز (تهر ان)و همچنین دبیر محترم خانه کارگر بجهتیگ یریای مداوم و اجرای عدالت گونه حقوقذحقه ما. اینجا کار شکنی دولت و اقای نوبخت مشه وده !چقدر بی عدالتی مابین ما کارگران دیر وز و امروز!و اما حق گرفتنیست نه دادنی و ما به اتفاق نمایندگانمان حق و حقوق واقعی مان را خواهیم گرفت

  • شکارچی ارسالی در

    یه کلاه بزرگ دیگه بر سر بازنشسته بدبخت گذاشتن اقای سالاری با یه غرور خاصی تو رسانه گفت همسان سازی بین 400تا800هزارتومان روی حقوق مرداد ما افزوده می شود ولی عملا دیدیم یه دروغ دیگه چون مبلغ همسان سازی خیلی پایین تر از اون چیزی که وعده داده شده بود در یه فیش جداگانه دیگه عمال شده و جز پایه حکم نیست و امکان داره سال دیگه فقط همون مبلغ حکم امسال یه چیزی اضافه بشه و الا معنی نداره دو فیش صادر بشه خلاصه رکب خوردیم همه باید دم در مراکز تامین اجتماعی اعتراض کنیم

  • منتظر ارسالی در

    ۵ماه ازسال گذشت هنوز تکلیف این مستمری مش خص نشده!!تکه تکه چهل تیکه نفهمیدیم چقدره واقعا حقوق ما؟ !

  • ناشناس ارسالی در

    همه اش کلک بازی است

  • علی ارسالی در

    قراربودحداقل حقوق ۲و۸۰باشه اما ما که باز نشسته کارسخت وزیان آورهستبم حقوقمون شده۲ و۲۰۰اینا فقط حقوق خودشونا اضافه کردن تا حقوقای بالا بازماضافه بشه وگرنه برای ما کلا۷۰۰تومن باسال قبل فرق کرده اما اونایی که۵ تومن میگرفتن شده۱۰تومن

  • خ ب، ارسالی در

    لعنت به شما اینهمه عمر پول بیمه دادیم حالا ۲۲۰ شده پول یک وعده غذای شما

  • مریم غ بازنشست ارسالی در

    لعنت به بقول هایی که دادی به مردم وعلکی دل بازنشستگان را شاد کردید ولی انجام ندا دید اون جدول هایی که منتشر میکردیدوبعث گ فتگو میکردی چی شد فقط گول زدن مردم بود ک ه هیچکس از 2میلیون پایین تر حقوق نخواهدد اشت آخه شما ها تا چقدر میخواید به این مل ت شهیدپروردروغ برگردانده خجالت داره بخدا شما چطور میخوردی جواب این ملت بدهید

  • فاطمه اورعی ارسالی در

    من هم نگرانم که چرا باید برای بازنشستگان تامین اجتماعی ارزش قائل نباشن و همسان س ازی بدین صورت انجام بگیرید مگر همگی یکسا ن نیستیم این شده یه بوم و دو هوا

    باید به کی شکایت کرد ؟؟؟
    با این هزینه های سنگین و گرانی روز به روز چه باید کرد چه ؟؟؟؟

    • یه بازنشسته تامین ارسالی در

      شکایت به هیچ دردی نمیخوره بای همموم جمع شیم جلوی سازمان تامین اشتباهی تا بفهمن ی عنی چی؟ اینهمه وقت ما حداقل بگیرها اعترا ض کردیم به کام بالابگیرها شد!!! باید بفه من یه من ماست چقدر کره داره!!!

  • حسینی واعظ ارسالی در

    دولتی که ازابتدای کارش آبدوغ وخدعه وعده های خلاف،ووزرای اکثرا بی خاصیت مخصوصا هم ین وزیر کارآموز اجتماعی درهرجا قرارگرفت خرابکاری کرد:کارش شروع کرد و7 سال بجای ت دبیر بیخردی،بجای تدبیر، بجای امیدناامیدی درجامعه ایجاد کرده ،چه انتظاری از این ب یخردان وفاسدا ن باید داشت .در بیخردی این ها همین بس که خودشان که کاری نکردند باطر ح احمقانه پیش فروش نفت می خواهند کاری کن ند که دولتهای آینده هم نتوانند کثافت کار یهای آنهارا اصلاح کنند دجهت خوشایند اربا بانشان نظام رابچالش بکشانند.اگر غیراین ف کر کرده باشد درسفیه بودن این گروه نباید تردید کرد.خلاصه اینکه این دولت یاسفیه ا ست یاخاین ،لذا انتظاری ازاینها برای قشر کارگر نباید داشت.

  • ناشناس ارسالی در

    جون‌ میکنین
    یه آشغال که بعد از سه سال دزدی تو هفت تپه تو روزهای دادگاه آقای رییسی
    ۷۰۰ میلیون دلار رو فرستاده کانادا ،نقدی،
    رو‌جمع نمیکنین
    همون رو داده بودن به همه کارگرا و همه پولهای دزدی رو
    پترو شیمی ،۰۰۰،۰۰۰، ۲۶۰۰۰،۰۰۰ میلیارد یورو
    ببین سواد خوندن این رقم رو دارین؟
    البته لابد میبره به حساب همه اون ‌پشت سریهاش
    هم‌می ریزه
    به لبنان‌ نگاه کن
    دیر و زود داره اما اگر هم ‌بسوزنین ومنفجر کنینین از آتش و ویرانی
    سر انجام آبادانی خواهد امد

  • علی عباسی ارسالی در

    درود بر نمایندگان کارگران واقعا حق کارگر ان را ادا کردید تبعیض ومحروم کردن این قش ر زحمتکش تا کی چرا روراست نمی‌گیرد این ک ارگران حق زندگی و استراحت ندارند باید تا لحظه مرگ کار کنند تا نون بخور نمیر خانو اده را تأمین کنند البته نه درحد بقيه باز نشستگان فکری در خور پینه هاوچروکهای دست وصورت کارگران باشید خدا هم هست دنیای دیگ ری هم هست وسلام

  • محمد ارسالی در

    برپدرهرچه دزد ودروغگو لعنت

  • علی ارسالی در

    اینها همش سر کار گذاشتن باز نشستگان هست اگه میخواسنن همسان سازی بشه باید از اول سال میشد نه الان

  • سید محمد موسوی ارسالی در

    باسلام درمذهب اسلام ازحقوق کارگر دفاع شد ه پیامبر اکرم دست کارگررا بوسیده درقانون اساسی جمهوری اسلامی هم سفارش گردیده ولی وای چه بگویم شما بهتر می دانید یاعلی مد د.

  • رسول ارسالی در

    چرا به باز نشتگان سال 99تعلق نگرفته من ب از نشته فروردین هسم خدا رو خوش میاد با 3 2سال سابقه 2200 حقوق بگیرم.خدا لعنت کنه این هسان سازی

    • ناشناس ارسالی در

      آیا متناسب سازی برای آنهایی که در فروردی ن سال۹۹ بازنشسته شده‌اند اصلاح میشود

  • حسین ارسالی در

    این همسان سازی بنفع حقوق بالاییها بود حق وق شش میلیونی شد نوه میلیو ن ولی حقوق د و میلیونی شد سه میلیون

  • ناشناس ارسالی در

    خداازتون نگذره که من رو شرمنده بچم کردید الهی خیر نبینید که هیچ بویی از انسانیت نبردید ولی دور نیست که به سزای عملتون برسید این همه آه مردم پشت سرتون هست بلاخره ماهم خدایی داریم

  • محسن ارسالی در

    معیار جوونه

  • ناشناس ارسالی در

    من فکر می کردم که حقوق بازنشسته ها در تا مین اجتماعی حدود چهار میلیون به بالا نبا شه ولی در جدول حقوقها به یازده میلیون تو مان هم رسیده که می گویند وضع در امد باز نشسته های تامین بهتره ولی دریافتی آن مدی ر عامل وهییت مدیره و مشاوره حتما بیشتر از اینهاست

  • ناشناس ارسالی در

    خدا از سرتون نگذره با این همسان سازی 200 تومن پوله ک جداگانه واریز کردین لعنت ب هر چی دزده

    • ناشناس ارسالی در

      ما از شمانمایندگان کارگران راضی نیستیم ح قمان رانگرفتید سازمان تامین اجتماعی هیچ کاری برای بازنشستگان نکرد حق گرفتنی است وآنرا میگیریم ننگ برشما .ک فقط ادعا داری د این دیگر چ همسازی بودطائفه ظالم .یک مش ت بیسواد .نادان شدن مسئول حق خوری میکنند فکر میکنن ما بیسوادیم وحالیمان نیست اون ی ک نفهم تشریف داره شمائید ک عدالت خداون د را نادیده گرفتید

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا میان تامین اجتماعی تبعیض با کشوری و لشگری نگدارید

  • دور ارسالی در

    کارگران عزیز شما خودتون خسته نکنید ما هی چ بیکاری نداریم چون ازطرف دولت ومسولین ت امین اجتماعی همه سر کاریم! مشکل بیکاری ک ه حل شده دوم اینکه تمام این حقوقها رو از این طرف که میدهند از انطرف بیشتر میگیرن د که یک نوع تجارت عالی برای انها برده دا ری نوین درواقع ما کارگرها روغن چرخ دست ا ندر کاران گرامی میباشبم وباید لابه لای ا ون چرخه بگردیم وله بشیم تا اون چرخه بچرخ ه باهوشا گرفتن ؟

  • ناصر ارسالی در

    25سال کار سخت وس آخر هم 4 درصد یعنی 9 می لیون تومان هم دادیم تا مارو نشوند سرجامو ن. اون موقع میگرفتن خوب بود مملکتی که 41 سال همان آدمهای بیسواد ودزد سرکارند وضع ملت بهتر میشه نه نمیشه چون اینها آنقدر سوراخ دارند که سرمایه کشور رو غارت کنند تا به ملت نرسه یه مشت اراجیف تحویل میدن

  • درود ارسالی در

    این همسان سازی یه کدی داره که معنی خوبی داره دقت کنید هم نسازی نیازی نیس . خیلی پرمعناست کارگران اصلا نیازی ندارند همه چی آرومه صندق کارگری خالیه من چقدر خوشبختم سفرهامون پاره ما چقدر خندانیم همه چی ارومه

  • کد خدا ارسالی در

    کار کردن خر و خوردن یابو .

  • ناصربهادری ارسالی در

    باسلام، روحانی ودیگرمسولان جان مادرتون ا ینقده ماهاروفریب ندین حکم فیش حقوقی همه بازنشستگان ومستمری بگیران روقطعی کنیدودر فیش حقوقی قیدکنیدتامثل هرفریبکاری چیزی ک ه الان میخواین اضافه به حقوقهاکنید رسمیش کنید ،جان مادراتون اینقده پدرماهارودرنی ارین البته شماها براتون مهم نیست چون توی بازارنبودیدخانوادهاتون دههانوکروکلفت دا رن وازهیچچیزی مطلع نیستیددرین بین ظلم به بازنشستگان لشکری وکشوری ومستمری بگیران میشودطبق همیشه ،نکنیداینکارهاروباملت‌بخد ا قسم تاوان پس میدهید

  • محمدی ارسالی در

    به خدا قسم حق ما را ضایع کردید ما با سخ ت زیان اور بازنشته شدیم این قدر کار ما کرده وخاگ داشت بد از بازنشته شدن روز خوش ندییدم خدا ازت نگزار گه حق ما را ندادید خدا جوابدان بده ما گه دستمان جایی نمی ر سه

    • عاطی ارسالی در

      اخه چرا چقددروغ میگید چرا فقط ۲۰۰ اضافه کردید

  • ناشناس ارسالی در


    لعنت به تمام مدیران بی خاصیت فقط جیب خودشون وخانوادشونو پر کردن خدا ازتون نگذره الهی درد بی درمان بگیرید

  • ازاد ارسالی در

    با سلام وخسته نباشید به نمایندگان ایا مگر قرار نبود در همسان سازی حداقل دیگه ۴۸٪ اضافه بشه چرا برای همسرم که امسال بازنشسته شده فقط همان ۲۶٪ اولیه اصافه شده واقعا دردمون رو باید به کی بگیم

  • ناشناس ارسالی در

    با درود. آخه این چه وضعشه یکی 5 میلیون اضافه میشه یکی 500تومن بابا به اون 3میلیون اصافه کن به این یکی 2 میلیون. لعنت به این مسئولین بی لیاقت. کجا رفته عدالت اسلامی. همین بود شعار آنچنان رونق اقتصادی ایجادکنم. الهی خدا سزاتونو بده. وای به اونروزکه کارد کارگربه استخوانش بخوره....

  • حمید ارسالی در

    اراجیف تحویل ملت ندهید. ما ملت ایران به همه چیز آگاه هستیم. دروغ میگویید میدانیم. دقل میبافید میبینیم. مرگ بر ظالم و منافقین

  • ولی زاده ارسالی در

    بنده در آلوده ترین محیط شهر ۳۰ سال کار ک ردم ۵ سال کارفرما بیمه منو بالا کشید درن هایت بدلیل عدم توانایی در ادامه کار ناشی از بیماریهای که داشتم با پرداخت ده میلی ون به تامین اجتماعی با قانون سخت و زیان آور بازنشست شدم اکنون با این مستمری نا چ یز در گرداب فقر و بدبختی گرفتار هستم با این حال مریضیم روز و شب غصه میخورم و به مسببین هم نفرین ظلم حد و حدود دارد در س ایه نظامی به اصطلاح حامی قشر مستضعف

  • م ی خ ارسالی در

    ما بدبختها ۳۰ سال کار کردیم موقع استراحت باید کنیم با این حقوق کم چکار کنیم مردی م از بی پول

  • ناشناس ارسالی در

    زیر قولتون زدیید فیش جداگانه برای چی

  • ناشناس ارسالی در

    مگه قرار نبود طبق جدول همسان سازی کنید؟ پس چی شد؟ همش وعده وعید الکی،همسان سازی نمیکردید سنگین تر بودید. همش دروغ غ غ غ غ.

  • ناشناس ارسالی در

    وعده وعید فقط در حد شعار شما هیچوقت دلسو ز نبودید ودوست ندارید که مردم یه آب خوش از گلوشون پایین بره واقعا ظلمه

  • ناشناس ارسالی در

    همه حرفهاشون وعده دروغ بوده و هستش. چند ماه مستمری بگیران بیچاره رو سرکار گذاشتن د و هی تو بوغ و کرنا کردن که ما فلان قدر همسان سازی کردیم، آخر سر یکی مثل پدر بن ده با ۳۵سال سابقه فقط ۴۰۰هزار تومان با ا ین به اصطلاح همسان سازی حقوقش افزایش پید ا کرده و تازه شده دو میلیون و هشتصد!!!!! ! تازه کلاه گشاد گذاشتن سر مستمری بگیرا ن بیچاره و از مرداد اعمال کردن نه فروردی ن. آدم واژه کم میاره در توصیف این حجم از وقاحت😡😡😡😡😡😡😡😡

  • مظلوم ارسالی در

    چرا دست اندر کاران هر از چند گاهی به بها نه ی توانمندسازی قشری؛ با تصمیمات خود، ت ازیانه بر پیکر خسته ی گروهی ناتوانمند می زنند!!!؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    صدسال دوم درست میشه

  • ناشناس ارسالی در

    فکر نکنید که یک مشت دروغ تحویل بازنشستها ی سخت وزیان اور دادید حقمونو میگیریم حق گرفتنی است دزدها

  • ناشناس ارسالی در

    سایت وزین محترم
    ازاینکه پیگیر حق و حقوق ازدست رفته مستمری بگیران سازم ان تامین اجتماعی هستید جای تشکر داره، ا ز مسولیین سایت خواستاریم که از وزیر کار و مدیر عامل سازمان و رییس کانون عالی بازنشستگان بخواهید شفاف سازی نمایند چرا دورغ تحویل بازنشستگان و مستمری بگیران تحویل می دهند منتظر پیگیری و جواب از طر ف سایت محترمتان هستیم باز هم سپاس از ش ما که پیگیر حق و حقوق ازدست رفته مستمری بگیران سازمان هستید

  • شهرام ارسالی در

    از کارافتاده کلی.نقص عضو سال۱۳۸۲هستم...۱ ۵۰هزارتومن همسانسازی شد...اونسال کارفرما رو۳۸میلیون جریمه کردند...لعنت به شما او ن موقع پراید۵میلیون بود...۳۰سال حق بیمه یاهرچیز دیگه رو از کارفرما گرفتین بعد با بیمه۳سال و۵ماه سال۱۳۸۲ حقوقم رو همسانسا زی کردید...حیف او جوونایی باغیرتی که شهی د شدن..انقلاب کردن..شماکه روی اون خدابیا مرز رو سفیدکردین...ظلم و بی عدالتی شما ه متا نداره..لعنت به شما

  • محمود ارسالی در

    سلام من ازکارافتاده کامل هستم توان هیچ کاری را ندارم بااحتساب همسان سازی حقوق من به دومیلیون وسیصد رسیده
    پس چی شد میگفتن حداقل حقوق کمترازدو وهشصد نیس

  • مهناز ارسالی در

    خاک بر سر شما که مردم سر کار مگذارید.

  • ناشناس ارسالی در

    آخه چرا مردم رو احمق فرض میکنین و با حرف ا و کارای مسخره تون به اصطلاح دارین حواس شونو پرت میکنین ؟؟ بازنشستگان و مستمری ب گیران خدمات درمانی ، به قول شما کشوری لش کری دو میلیون و هشتصد تومان حقوقشون شده این یعنی چی؟ با این مقدار چطور باید از پ س زندگیشون بر بیان؟ اجاره برق گاز آب ؟ ب ه تهیه داروی اولیه شون نمیرسند.... این ه مسان سازی هست؟ خط فقر و تورم با این حقوق جوابگو هست؟ الکی ذهن ها رو منحرف نکنین. .. که ما حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ر و افزایش دادیم ...دو میلیون و هشتصد پول برق فصل تابستون شما برای استفاده از کولر هم نیست ...بس هست این دور زدن هایی که ب اعث سرگیجه ی خودتون میشه....

  • سید جعفر ارسالی در

    شمارا به قران سهام عدالت ما رانندها که د ر جاده بودیم نکرفدیم بدهید با این همسان سازی چیزی نمیشه سهام را هم بدهید شاید زن دکی ما هم کمی بهتر شود

  • بهروز ارسالی در

    لعنت خدا به اون مسئولی که حق بازنشسته را نمیدهد ما که با سختی وزیان آور بازنشست شدیم و الان توانایی هیچ کار را نداریم کم ردرد و دیسک کمر امان مرا بریده حالا مسئو لین حق ما را پایمال کردن از خدا میخواهیم حق ما را دهان بچه هایشان بکشه بیرون تا در اروپا فیش و نوش نکنن

  • مریم ارسالی در

    خدالعنت کنه همه مسعولین بی لیاقتو بخدا ر وی شاه وسفید کردید این بوددستاوردای انقل اب ومدینه فاصله احه ازخدابیخبرا بادوسه م لیون امیشه زندگی کرد بخدا همه چی تودل خو دموبچه هام مونده یه برج نمیشه اب خوش ازگ لوم پایین بره ودستم بازباشه حداقل بتونم دوتازیرشلواری واسه بچه هام بخرم خدالعنتت ون کنه امیدوارمخداریشتونوبخشکونه امیدوار م ب بدترین شکل جون بدیدونابودشیدک اینقدر طلمنکنید

  • ای وای ارسالی در

    آخه این چه همسان سازیه خوب شد معنی همسان ‌سازی رو فهمیدیم من یه کار افتاده کامل ه ستم حقوقم قبل یکسان‌سازی دو میلیون بود د ولت تدبیر امید دویست پنجاه هزار اضافه کر دن حالا با یکسان‌سازی دریافتیم میشه دومی لیون و دویست و پنجاه با دومیلیون و هشتصد چقدر فاصله داره یک عمری تو چرخه صنعت تو سرما و گرما تولید کردیم این شد دستمزدمو ن لعنت بر ما

  • ناشناس ارسالی در

    آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی ......

  • ابراهیم بازنشسته مشاغل سخت وریان آور ارسالی در

    خداازتون نگ زره بنده درطول کاریک چشمم را ازدست دادم،دیسک کمرطاقتم رابریده،ناراحتی کبدی مرگم راجلوترانداخته واقعا حق کارگر خوردن داره روزقیامت ازشما نمی گذرم که ح ق زن وفررند من روبخورید به امید دیدار در قیامت

  • افسر حسنی ارسالی در

    باسلام به اقای بیات بفرمایید مگر سازمان تامین اجتماعی کسی از بازنشستگان را همسان سازی حقوق کرده که شما مکرر از همسان سازی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی حرف میزنید یعنی شما نمیدانید همسان سازی حقوق بازنشستگان یعنی حقوق بازنشسته به رده شغلی خودش که شاغل است باید برسد شما حقوق ما را به حقوق کدام شاغلی نزدیک کردید؟ شما دوباره اندکی حقوق مارا اضافه کردید دروغ دیگه بس است فکر میکنید ما آلزایمر داریم یا احمق مارا فرض کردید هم شما هم کانون و هم سازمان تامین اجتماعی بدانید که ما هوشیار هستیم نه احمق لطفا پیگیری کنید سپاس

  • بازنشسته ارسالی در

    از ابتدا مشخص بود دروغی بیش نیست، همیشه پشت مردم را خالی میکنند!! باشد تا روزی مردم پشت شمارو خالی کنند...

  • ناشناس ارسالی در

    خانم دکتر مدیر کل مستمریها مصاحبه کرد وگ فت که حقوق بازنشستگان حداقل ۴۰درصد وحد ا کثر ۸۰ درصد در قالب همسان سازی اضافه می شود ولی به حساب من فقط ۱۳درصد تحت عنوان متناسب سازی واریز‌ شده است شاید بقیه را می خواهند در وقت دیگری بدهند من که باور نمی کنم به این راحتی دروغ گفته باشند.

  • ناشناس ارسالی در

    حضرت عباسی خجالت بکشید،، شرم کنید،، انسا نیت میدانیدیعنی چه،،، چقدر، رندی،، ریا، ودروغ،،، زن وبچه دارید؟؟؟ا زمانیکه خرج ت ان ازمردم جداشد،،، به آسمان زدید

  • بازنشستخ ارسالی در

    ما همان تنهایان تنهاییم در میان این جمع بزرگ پراکنده.
    تازمانیکه کارگران ام روز و بازنشستگان فردا و کارگران دیروز و بازنشستگان امروز همصدا و متحد نشوند وضعی ت از این که هست بدتر خواهد شد.
    جنا ب آقای بیات همچی حرف میزد انگاری حقوق با زنشسته صد درصد اضافه شده .
    تمام فر مولها من در آوردی هست

  • ناشناس ارسالی در

    همیشه تقصیر خودملت هست که پشت دولت درمیا ن و ایناشیرمیشن . دریغ ازاین که دولت اصل ا پشتیبانی از ملت بدبخت نکرده و نخواهد ک رد .........

  • ناشناس ارسالی در

    این بود همسان سازی 32 هزار میلیارد را تق سیم بر سه و نیم ملیون بازنشته بکنید ببین ید به هر نفر چقدر میرسه اخه بقیه پول تو جیب چه کسی میرود خجالت داره با این کارها ی شما تا کی باید صدقه خور شماها باشیم ای نقدر بی عدالتی ایا تو این مملکت کسی نیست به داد ما بازنشستها برسه خدا لعنتتان کن ه

    • یکی ارسالی در

      برای سفرهای خارج از کشور پساکرونا از کجا خرج کنن؟؟؟!!!!

  • چه دانم اقلا غیرت کابینه لبنان رو هم ندارید که استعفا بدید. ارسالی در

    اقلا غیرت کابینه لبنان رو داشته باشید. استعفا بدید... گند زدین به مملکت یه عده بیسواد مختلس مفتخور خدانشناس خداوند از هرگناهی بگذره ازحق الناس نمیگذره یادتون نره آقایان و بانوان محترمه صاحب منصب.

  • ناشناس ارسالی در

    بازنشسته تامین اجتماعی چه فرقی با کشوری و لشگری داره باور کنید هردو در ایران زندگی میکنیم این همه نابرابری برای چیه این حقوق فقط برای ده روز از ماهه

  • بازنشسته ارسالی در

    یکمشت آدم کثیف و دزد و دروغگو و حقه باز شدن اختیاردار این ملت،ملتی که خودش بدست خودش، یکمشت چپاولگر و خدانشناس و فریبکار رو برسرنوشت خودش حاکم کنه،سزایی خیلی بد ترازین حقشه،اونوقت جالبه که این آشغالامی گن؛ شاه دزد بود!!!!!.....

  • ناشناس ارسالی در

    بنده ۲۲ سال سابقه با قانون کار سخت و زیا ن اور بازنشسته شده ام وحقوق ۳۲ روز رادر یافت می کنم ولی متا سفانه درهمسان سازی ف قط ۲۲سال را در نظر گرفته اند.

    • مهرداد ارسالی در


      جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد

      سایت رسمی
      سایت خبری
      انتشارات
      بریده نشریات
      پرسش و پاسخ
      نمونه فرم ها
      شبکه تصویری آپارات
      صفحه اینستاگرام
      پیام رسان سروش
      پیام رسان بله
      لنزور
      زمان انتشار: ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد ساعت 11:09 تعداد بازدید: 256 کد مطلب: 103965
      جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد
      جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد
      تاریخ اجرای متناسب سازی کلیه مشمولانی که تا پایان سال 1398 برقرار شده اند از 1‏/5‏/1399 خواهد بود/به منظور اطلاع مستمری‌بگیران گرامی، احکام افزایش مستمری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.
      https://tamin.ir/News/item/103965
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم ، دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ارسال بخشنامه ای ، جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را اعلام کرد.

      در این بخشنامه آمده است: در اجرای بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مصوبه شماره 1751‏/99 مورخ 13‏/5‏/99 هیأت امنای محترم سازمان و مصوبه شماره 604‏/99‏/1100 مورخ 4‏/5‏/1399 هیات مدیره محترم سازمان، به منظور متناسب سازی حقوق مستمری بگیران، توجه کلیه واحدهای اجرایی را به موارد ذیل جلب می نماید:
      الف) مشمولین
      کلیه مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتاده کلی و مجموع مستمری بازماندگان که مستمری آنان تا پایان سال 1398 برقرار شده است.
      ب) نحوه اجرا
      آیتم‌های پرداخت متناسب سازی عبارتند از:
      - مبلغ متناسب سازی
      - ضریب ترغیب
      - تفاوت تطبیق متناسب سازی

      1‏- مبلغ متناسب سازی:
      محاسبه مبلغ متناسب سازی حقوق مستمری بر اساس فرمول زیر صورت می پذیرد:

      مستمری قابل پرداخت در زمان برقراری
      ضریب مستمری در زمان برقراری =_________________________
      حداقل مستمری سال برقراری

      مبلغ مستمری در زمان اجرای متناسب سازی
      ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی = _____________________________
      حداقل مستمری در زمان اجرای متناسب سازی

      مبلغ متناسب‌سازی = مبلغ پایه *(1 + ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی ‏- ضریب مستمری در زمان برقراری)

      مبلغ پایه مندرج در فرمول مذکور براساس میزان سابقه پرداخت حق بیمه به شرح ذیل می‌باشد:

      ردیف سابقه (سال) مبلغ پایه سنواتی (ریال) ردیف سابقه (سال) مبلغ پایه سنواتی (ریال)
      1 10‏-0 1,500,000 14 23 2,550,000
      2 11 1,550,000 15 24 2,650,000
      3 12 1,600,000 16 25 2,750,000
      4 13 1,650,000 17 26 2,900,000
      5 14 1,700,000 18 27 3,050,000
      6 15 1,750,000 19 28 3,250,000
      7 16 1,850,000 20 29 3,450,000
      8 17 1,950,000 21 30 3,650,000
      9 18 2,050,000 22 31 3,850,000
      10 19 2,150,000 23 32 4,050,000
      11 20 2,250,000 24 33 4,250,000
      12 21 2,350,000 25 34 4,450,000
      13 22 2,450,000 26 35 به بالا 4,650,000

      2‏- ضریب ترغیب :
      به منظور ترغیب بیمه پردازی بیشتر به آن‌دسته از مستمری بگیرانی که سنوات پرداخت حق بیمه آنان 25 سال و بالاتر می باشد، بر اساس جدول ذیل مبالغی تحت عنوان ضریب ترغیب تعلق می گیرد.

      ضریب ترغیب = حداقل دستمزد سال اجرای متناسب سازی * ضریب متناسب با میزان سابقه

      ردیف سابقه ضریب متناسب با میزان سابقه
      1 25 1.0%
      2 26 1.25%
      3 27 1.5%
      4 28 1.75%
      5 29 2.0%
      6 30 2.5%
      7 31 3.0%
      8 32 4.0%
      9 33 5.0%
      10 34 6.0%
      11 35 به بالا 8.0%

    • ناشناس ارسالی در

      خاک بر سر مسولین تامین اجتماعی که از بازنشستگان خود دفاع نمیکنن همش تبعیض با بازنشستگان دولتی وفرهنگی وقتی سخن از همسان سازی هسته باید همه رو شامل بشه نه فقط فرهنگیان ۳۰%یکجا ۹۰%با شاغلین حقوقشان یکی بشه چرا کارگران باز نشسته اینجوری نیست همش به فرهنگیان کثافت برسید که مفت مفت حقوق میگیرن خاک تو سرت روحانی کثافت ودزد

  • ناشناس ارسالی در

    بنده با ۲۲ سال سابقه و با قانون کار سخت وزیان اور باز نشسته شده ام وحقوق ۳۲ روز را دریافت می کنم ولی متاسفانه در همسان س ازی فقط ۲۲ سال رادر نظر گرفته اند.

  • مهدیه ارسالی در

    واقعا از روزی که حقوقا رو با همسان سازی زیاد کردن تو آن پاس شدیدیم چون اینهمه در وغ باورمون نمیشه باور کنید از روی بچه ها مون خجالت می‌کشیم راستی حق مسکن ومعیشت چ ی شد اونم وعده ی تو خالیه مثل بقیه.

  • ط ل ارسالی در

    خاک بر سر ما کنن که عرضه نداریم حقمون رو از این نامردها بگیریم

  • علی امامی ارسالی در

    اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید کشورهای آسیای شرقی دین ندارند ولی پایه کشورشون بر مبنای حق الناس وعدالت وشایسته سالاری وتخصص گرایی است شما مسئولین ادعای مسلمونی دارید ولی از کفار بد ترید حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی رو تضییع کردید و به نفع خودتون قانون رو تحریف میکنید و نیروهای استخدامی تان همه با پارتی اومدند یا بچه جانباز وبچه شهید اند اصلا نظام شایسته سالاری حاکم نیست در کشور نور به قبر شاه بباره که روشو سفید کردید با وجود شما فهمیدیم از شاه بدتر هم هست

  • علی ارسالی در

    چهل ویک ساله تنها حرف راستی که‌ شنیدیم دروغ بوده دوستان بیخود خودتون خسته نکنید اگر قرار باشه حق من وشما رابدن پس دوزدیهای میلیاردیشون ازکجا تأمین بشه منکه واگذارشون کردم بخدا شما هم همین کار را بکنید

  • ناشناس ارسالی در

    شما می‌خواستید روز تامین اجتماعی صدای بازنشستگان بلند نشه با اون نوبخت و سالاری نقشه کشیدید مردم ساکت باشن دویست تومن اضافه رو همه جا زدید ولی از شیر 2800 ک یه شبه هزار تومن رفت روش چیزی نمیگین بازار کلا کمتر از دویست درصد افزایش پیدا کرده چرا نمیگید خودتون حس نمی‌کنید زن و بچه ها بهترین کشور با پول خلق اله یعنی دارن تحصیل میکنن یه دکتر ا مث نوبخت میشن خیلی بايد کم هوش باشید که فکر کنید ما حالیمون نیست به وقتش خدا حقتون رو توسط ما بهتون میدیم

  • رجب بهنژاد ارسالی در

    متناسب سازی کردننددستشان دردنکنه میشینن به ریشمامیخندن ۲۰۰هزارتومان اضافه کردن ب ا۱۷سال و ۱۳روزتازه برام یه دویست هزار وی ه یک میلیون و چهارصد خداشاهده مستاجرم با این پولی که میدن پس اندازکنیم موجودی بان ک سرریزمیشودچقدراینهامارواحمق حساب کردن جدولونشون میدن یه نصفشوواریزمیکنن خدایا بسهدیگه مرگ سرخ بهتراززندگی است که پیش خ انواده شرمنده باشیم۶۳سال سنم است و بیمار والابازم کارگری میکردم تاخرجمون دربیاد .

  • ح جازیزد ارسالی در

    مملکت وحکومت جمهوری اسلامی ولی بی عدالتی چرا

  • Mehdi ارسالی در

    امروز ۲۲ مرداد حقوق بازنشستگی اومد بعداز همسان سازی شده ۲میلیون ۲۷۰ هزار واقعا متاسفم یه ماه میگین کم ترین حقوق ۲۸۰۰ ولی همش چرته خواهشا الکی جوسازی نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا ما بازنشستگان تامین اجتماعی و آدم حساب نمیکنید فکر کردید یه چیز ناچیز بیندازیم جلوشون صداشون در نیاد اما بدونید ما به تمام اعمال شما آگاهیم و خوب میدونیم حق ما چیست شما مابالتفاوت را از همان ابتدای سال باید اعمال کنید نه اینکه بیایید از وسط سال حساب کنید شما که نمیتونستین در مورد همسان سازی حقوقها بموقع به دولت برای طلب تامین اجتماعی فشار بیارین تقصیر ما نیست اگه دیر به خودتون اومدین بازم تقصیر مانیست بلکه شاید آخرهای سال به نتیجه میرسیدید اونموقع حتما مابالتفاوتها را همان یکی دو ماهه آخر حساب میکردین من نمیدونم کی اون بالا نشسته و واسه خودش جمع و تفریق میکنه اون مقصره و باید جواب پس بده آخه مگه میشه این چه حساب و کتابیه بابا کم بخورین حداقعل از سهم و حق ما نخورین از جیب دولت این همه خوردن شما هم مثل اون اما حق الناس نه! چون واقعا حق الناس اینهمه آدم گردن اونیه که داره تصمیم های غلط میگیره بخدا چندین برابرش و یه جورایی خدا ازتون میکشه بیرون پس زودتر به خودتون بیایین چون پول ما بدبخت بیچاره ها خوردن نداره من به شخصه حلالتون نمیکنم پول و مال و ثروت اندوخته اتون ارزش نداره هم این دنیا هم آخرتتونو بسوزونین خودتون هیچ خانواد هاتون و عزیزانتون و گریبانگیر بیعدالتیتون نکنین قلمتونو خوب بچرخونین ببینین چی میشه یه جور دیگه به دنیا نگاه کنین انگار دارین نفسهای آخرتونو میکشید پس حق الناس اینهمه مردم بارش سنگینه توانشو که به دوش بکشید و نخواهید داشت از من گفتن چون حلال نمیکنم

  • ناشناس ارسالی در

    فقط یه کلمه بگویم پشت ما نایستادید و حق مارو خوردید اما بدانید اون میزهایی که پش تش نشیتید به راحتی دارید حقمان را میخوری د به هیچکس وفا نکرده پشت مان را خالی کرد ید و جیبمان را خالی کردید وعده دادید عمل نکردید باور کنید جواب همه کارهاتون را خ واهید داد حالا خوب به کارهاتون فکر کنید ا

  • زهرا ارسالی در

    200تومن پوله 5ماهه دارین سرش بحث می کنید ، خدا ازتون نگذره بازنسته چطور با 2200زن دگی کنه

  • ناشناس ارسالی در

    بابا انقدر از واژگان عربی معاش و تنازل و ناپذیر و هزار کوفت و زهر مار دیگه استفا ده نکنید

  • مستمربگیران تامین اجتماعی ارسالی در

    خسته نباشید تشکر از تمام زحمات شما
    جای تفکر دارد چرا درد وتا فیش درج شده مگر کشوری و لشگری هم اینطور ی نه همه اضافات حقوقشان در یک فیش درج شده چرا ماهم نباید مثل کشوری و لشکری باشیم

    • سید محمد موسوی ارسالی در

      با سلام.آقای رئيس جمهور .آقای سالاری تو رو خدا اینقدر وعده های که نمی تونید جامه عمل بپوشونید به این مردم و بازنشستگان ز حمت کش ندید.مشکلات این عزیزان با وجود تو رم سنگین بازاربا۲۰۰یا۴۰۰ تومن افزایش درس ت میشه؟بیایید یه کم به درد این عزیزان ت وجه کنید.

  • حسین لطفی ارسالی در

    چرا اسمی از زیر حداقل بگیر نیست؟ با ۶۰۰ت ومن چطور زندگی کنیم؟من کارافتاده کلی هست م و هیچ جا نمیتونم کار کنم.گناه ما چیه؟ اصلا چرا ما را بیمه کردید؟ چرا مستمری بگ یر کردید؟ خواهشا در مورد کار افتاده های کلی یه فکری بکنید.با این وضعیت واقعا ظلم هست

    • یه بازنشسته تامین ارسالی در

      الهی بمیرم براتون...من با 2400 اشکم دراو مده از وسط ماه به اون ور فقط ناله میزنم. ..موندم شما چطوری زندگی میکنید...آخه تا کی دل به دعا و لعنت به ظالمین خوش کنیم؟! دیگه دارم به همه چی شک میکنم.. مشکل ازم ائه یا...؟!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    بقول درگذشتگان باید سوخت ولی نباید ساخت

  • کورش ارسالی در

    آقا فیش این ماه من آمده نسبت به ماه قبل هیچی اضافه نشده من با ۲۸ سال کار سخت و ز یان آور بازنشسته شدم پس همسانسازی چی شد شاما افرادی مثل من چرا نباید بشه

  • محمد ارسالی در

    دولت و مسئولین کارشان شده وعده وعید دادن به مردم خصوصا کارگران عزیز وکلای مجلس ه م که در فکر پر کردن جیبشان هستند بازنشست ه هم که مثل این چندین سال هی بهش ظلم میش ه خدا لعنت کنه مسئول بی لیاقت رو گناه کر دیم بازنشسته تامین اجتماعی شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا باید همسان سازی برای بازنشسته سازمان تامین اجتماعی با بازنشسته دیگر صنایع که بیمه پرداز تامین اجتماعی بودند فرق کنه مگه قانون برای همه نیست چرا بازنشسته ساز مان حقوقش بیشتر از ماست

  • کرمی ارسالی در

    من که بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور هستم چرا نیاید شامل همسانسازی بشم خدا لعنت ک نه مسئول بی وجدان تامین اجتماعی رو

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت تون کنه ان شاالله

  • ناشناس ارسالی در

    واقعاً متأسفم،ما بازنشستگان رو چی فرض کر دین؟بعداز چند ما توی بوق و کرنا کردن همس ان‌سازی،حالا با افزایش مقداری ناچیز به ح قوقمان کلی هم منت سرمان می‌گذارید.حق یک بازنشسته با چند فرزند ونوه،ورفت و آمد و گاهی کرایه خانه،این مبلغ ناچیز نیست.شما رو به خدا واگذار میکنیم،باید خجالت بکشید ،چقدر فریب ونیرنگ.

  • حمزه زاده ارسالی در

    من نظری ندارم ظلم همیشه خواهد شد فقیر فق یرتر غنی غنی تر

  • ali ganji ارسالی در

    شکرانه بازوی توانا گرفتن دست ناتوان است،،، الحمدالله وقتی دولتی توانا داریم چرا دست ملت ناتوانشو (بازنشستگان تامین اجتماعی) نمیگیره؟ اگه غیر از این باشه والله نامردیه!! 🥀 🌹 🏝️ 🌴 💐

  • ali ganji ارسالی در

    حرف راست گفتن مردانگی و شهامت میخواد که متأسفانه مسئولین بازنشسته تامین اجتماعی فاقد این خصایص ارزنده اند

  • کاوه ارسالی در

    دوستان این روش صحیح و دقیق محاسبه مبلغ اضافه شدا است.واقعی واقعی.
    ببینین اثر ضرایب مختلف چقدره.

    جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد

    سایت رسمی
    سایت خبری
    انتشارات
    بریده نشریات
    پرسش و پاسخ
    نمونه فرم ها
    شبکه تصویری آپارات
    صفحه اینستاگرام
    پیام رسان سروش
    پیام رسان بله
    لنزور
    زمان انتشار: ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد ساعت 11:09 تعداد بازدید: 256 کد مطلب: 103965
    جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد
    جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد
    تاریخ اجرای متناسب سازی کلیه مشمولانی که تا پایان سال 1398 برقرار شده اند از 1‏/5‏/1399 خواهد بود/به منظور اطلاع مستمری‌بگیران گرامی، احکام افزایش مستمری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.
    https://tamin.ir/News/item/103965
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم ، دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ارسال بخشنامه ای ، جزییات دقیق متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را اعلام کرد.

    در این بخشنامه آمده است: در اجرای بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مصوبه شماره 1751‏/99 مورخ 13‏/5‏/99 هیأت امنای محترم سازمان و مصوبه شماره 604‏/99‏/1100 مورخ 4‏/5‏/1399 هیات مدیره محترم سازمان، به منظور متناسب سازی حقوق مستمری بگیران، توجه کلیه واحدهای اجرایی را به موارد ذیل جلب می نماید:
    الف) مشمولین
    کلیه مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتاده کلی و مجموع مستمری بازماندگان که مستمری آنان تا پایان سال 1398 برقرار شده است.
    ب) نحوه اجرا
    آیتم‌های پرداخت متناسب سازی عبارتند از:
    - مبلغ متناسب سازی
    - ضریب ترغیب
    - تفاوت تطبیق متناسب سازی

    1‏- مبلغ متناسب سازی:
    محاسبه مبلغ متناسب سازی حقوق مستمری بر اساس فرمول زیر صورت می پذیرد:

    مستمری قابل پرداخت در زمان برقراری
    ضریب مستمری در زمان برقراری =_________________________
    حداقل مستمری سال برقراری

    مبلغ مستمری در زمان اجرای متناسب سازی
    ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی = _____________________________
    حداقل مستمری در زمان اجرای متناسب سازی

    مبلغ متناسب‌سازی = مبلغ پایه *(1 + ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی ‏- ضریب مستمری در زمان برقراری)

    مبلغ پایه مندرج در فرمول مذکور براساس میزان سابقه پرداخت حق بیمه به شرح ذیل می‌باشد:

    ردیف سابقه (سال) مبلغ پایه سنواتی (ریال) ردیف سابقه (سال) مبلغ پایه سنواتی (ریال)
    1 10‏-0 1,500,000 14 23 2,550,000
    2 11 1,550,000 15 24 2,650,000
    3 12 1,600,000 16 25 2,750,000
    4 13 1,650,000 17 26 2,900,000
    5 14 1,700,000 18 27 3,050,000
    6 15 1,750,000 19 28 3,250,000
    7 16 1,850,000 20 29 3,450,000
    8 17 1,950,000 21 30 3,650,000
    9 18 2,050,000 22 31 3,850,000
    10 19 2,150,000 23 32 4,050,000
    11 20 2,250,000 24 33 4,250,000
    12 21 2,350,000 25 34 4,450,000
    13 22 2,450,000 26 35 به بالا 4,650,000

    2‏- ضریب ترغیب :
    به منظور ترغیب بیمه پردازی بیشتر به آن‌دسته از مستمری بگیرانی که سنوات پرداخت حق بیمه آنان 25 سال و بالاتر می باشد، بر اساس جدول ذیل مبالغی تحت عنوان ضریب ترغیب تعلق می گیرد.

    ضریب ترغیب = حداقل دستمزد سال اجرای متناسب سازی * ضریب متناسب با میزان سابقه

    ردیف سابقه ضریب متناسب با میزان سابقه
    1 25 1.0%
    2 26 1.25%
    3 27 1.5%
    4 28 1.75%
    5 29 2.0%
    6 30 2.5%
    7 31 3.0%
    8 32 4.0%
    9 33 5.0%
    10 34 6.0%
    11 35 به بالا 8.0%

  • هدایت ارسالی در

    من جق در به حقوقم اضافه شده قبلا 900هزا ر میگرفتم

  • ه ارسالی در

    خودتونو سرکار میذارین بابا کل حقوقی که ب ه بازنشسته های بیچاره میدین پول توجیبی ب چه هاتونه

  • مسعود ارسالی در

    دوستان تا حقمون ازاین بیمعرفتهای سیر نگر فتیم ساکت نشینیم یک روز را معین کنیم تا بپاخیزیم پول سخت وزیان آور را گرفتن باید محاسبه بشه دوم مابهالتفاوت این پنج ماه را باید پرداخت کنن کوتاه نمایم

    • یه بازنشسته تامین ارسالی در

      موافقم دقیقا همینطوره باید خودمون بلند ش یم و حقمونو بگیریم اینها فکر میکننداز چن دتا پیرمرد پیرزن که کاری برنمیاد!!!

  • احمد ارسالی در

    همش جنگ و جنگ افروزی آخرش هم که پول کم میارن می خواهند با کوفتن حقوق بازنشستگا ن و از کارافتادگان و ندادن حق کارگر جبرا ن مافت کنند
    خدا ازتون نگذرد به حق علی

  • حسین ریاحی بازنشسته بدبخت ارسالی در

    حقوق وقتی پرداخت مکنند تا ظهر تمام میشه کرای خونه ۱۲۰۰ شارژ ۶۵۰۰تمن پول اب برق گاز ۳۳۰تمن قسط وام تجارت ۴۰۰تمن کرایه ایاب ذهاب بچه به دانشگاه ۳۰۰تمن از۳تمن میماند۷۰۰تمن ۴تامرغ پیاز گوجه نون روغن پول قرصهای فشار ۲۹ روز دیگه هوا میخوریم کف پس میدیم خدارو خوش میاد شما بگوید چکارکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سرتان با این همسان سازی .داماد وز یر هنوز همسان سازی نشده 17 ملیارد واریزش کردن .اونا میگن همسان سازی

  • یه بازنشسته تامین ارسالی در

    یکی نیست به داد ما برسه؟ به خدا به اسم ه مسان سازی نقره داغمون کردن! اسفند 98 175 0هزارتومن میگرفتیم گفتند بالای 1600 بیش از یک میلیون اضافه میشه ولی فقط 146000تو من برای همسان سازی بهمون دادن!!! فقط درو غ ودروغ ودروغ!!! یکی نیست جلوی اینهارو ب گیره اونهمه پول رو چیکار کردند که بعد از 5 ماه به 2800 که هیچ به 2400 هم نرسیدیم ؟؟؟؟

  • مهربان ارسالی در

    سلام
    ما بازنشسته لشگری هستیم ،چرا فکر میکنند بعضی ها دولت داره ب ما میرسه ما تازه با همسان سازی حقوقمون شده دو می لیون و نیم
    هر کسی حقوقش ی تومن و دوتومن میفهمه من چی میگم چه فشار اقتصادی رو دوش ادمه
    ولی بازم الحمدلله خد ا حواسش به ادم هست.

  • مستمر بگیر تامین اجتماعی ارسالی در

    ماخودمون باید حقمون واز تامین اجتماعی ودولت دروعگو بگیریم انهابه فکر جیب خودشون هستند که حسابشون پر بشه بعداز 15سال حقوقم به 23000هزار نرسیده یک روز باهم هماهنگ باشیم بریم تامین اجتماعی اگر ترسو نیستید

  • رضاقاسمی ارسالی در

    دروغ و دروغ و بازهم دروغ.... این جدول یک دروغ و یک توهین بزرگ به شعور جامعه و جا معه بازنشستگان است. صداوسیما غیر ملی یک گزارش در این مورد تهیه کند تا شیادی و ف ریب مردم ، از جانب مدیران تامین اجتماعی مشخص شود. 2میلیون وصد دریافتی سال نودوهش ت داشتم الان با دوبار افزایشِ امسال کلا چهل درصد یعنی دوتا بیست درصد اضافه شده. هشتاددرصد تو قبر کدام مدیر یا بازنشسته ب وده؟؟؟؟؟؟؟ 2میایون و صدو پنجاهِ سال نودو هشت شده 3میلیون و صدوپنحاه آقا دانشمندا ن ریاضی حهان بیایند حساب کنن این اسمش چن ددرصد است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بس دیگه بس کنید . چهل سال شیادی و دروغ و دزدی بَسِ تون ن یست؟؟؟؟؟؟؟ ما عمرمان تمام شد و از شنیدن دروغ خسته شدیم شما از دروغ و فریب خسته ن شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آدرس مشخصات بدم خدمتتون ب ا هم بریم دادگاه اگر من دروغ گفتم گردنم را بزنید . اگر طبق چهل و دو سال پیش شما فاسدین و شیادان دروغ گفتید . فقط یک تف ا ز جانب بازنشستگان میندازم توصورت نماینده مدیران تامین اجتماعی... هر چند وجودندار ید این میامو منعکس کنید

  • ناشناس ارسالی در

    چرا دروغ میگین23 سال بیمه پرداخت کردم 33 0 تومان اضافه شده همسان سازی برای حقوقها ی بالا بود نه برای حداقل بگیرهاحقوقهای ب الا با افزایش سال99 تقریبا دو میلیون افز ایش داشتن بنام حداقل بگیر بکام حقوق بالا بگیر

  • م_ رجبی ارسالی در

    من بازمانده ی مستمری بگیر هستم امروز ۳۰ مرداد هستش و مبلغ همسان سازی برای من و اریز نشده دلیلش چی میتونه باشه ....مگه خ ودتون اعلام نکردید شامل تمام زیر مجموعه های تامین اجتمایی میشه

  • بازنشستە ارسالی در

    خشت اول گرنهدمعمارکج،تاثریامیرود
    د یوارکج،خودتان بهتر میفهمیدکەچەمعنای دارد

  • ناشناس ارسالی در

    همسان سازی در حکم گنجانده نشده کلاه روسر بازنشسته ها میگذارید بضرر خودتان هست اع تراض بحق مون عملی میشود زودتر اجرا کنی د وتفاوت ها بپردازید

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    باید بپا خیزیم . تا این دزدها و اختلاص گران را به سزای عمشان برسانیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها