|
کدخبر: 112681

آخرین جزییات ساخت مسکن کارگری

معاون وزیر کار با بیان اینکه مقدمات احداث ۳ شهرک مسکونی کارگری فراهم شده است، گفت: تاکنون تعاونی‌های منتخب توانسته‌اند بیش از ۲ هزار عضو بگیرند.

اقتصاد آخرین جزییات ساخت مسکن کارگری

۱۱ خردادماه امسال وزارت راه و شهرسازی با اتاق تعاون ایران تفاهمنامه ساخت واحد مسکونی برای کارگران در حاشیه شهرک‌های صنعتی را به امضا رساند.

در همین ارتباط، محمدجعفر کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات این طرح و پیشرفت آن اظهارکرد: تاکنون تعاونی‌های منتخب بیش از ۲ هزار عضو گرفته‌اند و اتاق تعاون ایران، محور کار است.

وی افزود: متناسب با جغرافیای مناطق منتخب، کارگرانی که امکان و درخواست اسکان در این شهرک‌ها را داشتند، عضو این تعاونی‌ها شدند تا پس از راه‌اندازی شهرک‌ها، در آنها اسکان یابند.

کبیری با بیان اینکه با کمک دولت و وزارت راه و شهرسازی کار را جلو خواهیم برد، ادامه داد: فعلاً برای ۲ هزار نفر ظرفیت وجود دارد و در صورت اختصاص زمین جدید، ما این آمادگی را داریم که ظرفیت را افزایش دهیم.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: این ۳ طرح شهرک مسکونی کارگری به صورت پایلوت اجرا خواهد شد و پس از آسیب‌شناسی و رفع نیازها، این طرح را در اقصی‌نقاط کشور توسعه خواهیم داد.

کبیری افزود: درحال‌حاضر مقدمات کار فراهم شده و الان باید به مسئله ساخت و مدیریت وارد شوند.

وی یادآور شد: مسکن کارگری در مناطقی احداث خواهد شد که ضمن داشتن امکانات زیربنایی و روبنایی، کمترین فاصله را با شهرک‌های صنعتی داشته باشد.

گفتنی است، ۳ شهرک مسکونی کارگری قرار است در ایوانکی در جنوب شرق تهران، شهرک مهرگان در قزوین و اشتهارد کرج احداث شود.

پروانه اصلانی، مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی پیش از این گفته بود تعاونی‌های ساخت مسکن کارگری در اتاق تعاون تشکیل و متقاضیانی که عضو این تعاونی‌ها می‌شوند باید توان پرداخت ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بعنوان آورده را داشته باشند. به گفته وی، براساس تفاهمنامه قرار است مدل‌های تأمین منابع مالی و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی و منابعی که وزارت کار و سازمان‌های ذیل آن وزارتخانه می‌آورند به کمک آورده متقاضیان مسکن کارگری بیاید. اصلانی گفته بود که بازنشستگان هم می‌توانند متقاضی مسکن کارگری باشند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها