|
کدخبر: 107477

قیمت طلا ارزان می‌شود؟

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید طلا، افزایش نرخ انس جهانی و تاثیر آن در تمام بازارهای دنیا پیش‌بینی می‌شود، احتمالا نرخ طلا تا پایان تیر همچنان دچار نوسان‌هایی باشد.

اقتصاد قیمت طلا ارزان می‌شود؟

از نگاه برخی کارشناسان، نوسان نرخ دلار و روند صعودی نرخ انس جهانی طلا تاثیر به سزایی در نرخ طلا در بازار داخلی داشته‌ است اما امروز علاوه بر دو مولفه مورد اشاره روند بازار سهام نیز بر افزایش نرخ طلا اثرگذار است. طی یک روز گذشته علاوه بر نوسان نرخ دلار نرخ انس جهانی طلا نیز دو دلار گران شد. همین عامل منجر به آن شده که نرخ طلا در اواسط هفته دوباره دچار نوسنا شود. حال با توجه به نوسان‌های پی در پی نرخ طلا سوالی که ذهن مخاطبان را درگیر کرده این است که آیا نرخ طلا تا پایان تیر ماه ارزان می‌شود؟

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است نرخ طلا تا پایان تیر ماه ارزان شود؟ گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان بین‌المللی نرخ انس جهانی طلا تا پایان ژانویه به دو هزار دلار خواهد رسید؛ این در حالی است که امروز نرخ انس جهانی طلا یک هزار و ۷۷۲ دلار است. بنابراین نمی‌توان انتظار کاهش نرخ طلا را داشت. معتقدیم چنانچه بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند ممکن است که نرخ طلا به همین منوال ثابت باقی بماند.

نادر بذرافشان به علت افزایش نرخ طلا در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: علت افزایش نرخ طلا در بازار به افزایش انس جهانی طلا، افزایش نرخ دلار و همچنین به عرضه سکه در بازار سهام باز می‌گردد. بانک‌ها سکه را از بازار خریداری کرده و با اختلاف ۱۰۰ هزار تومانی در بازار سهام عرضه می‌کنند. همچنین به دلیل کاهش ارزش ریال، مردم از نگه داشتن سرمایه‌های ریالی خود نگران هستند و به همین دلیل این روزها تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یافته است.

او اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید طلا، افزایش نرخ انس جهانی و تاثیر آن در تمام بازارهای دنیا پیش‌بینی می‌شود نرخ طلا تا پایان تیر مجدد دچار نوسان‌هایی شود.

بذرافشان با اشاره به نرخ انواع سکه گفت: امروز نرخ سکه تمام بهار آزادی هشت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، نیم سکه چهار میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم یک میلیون و۳۵۰هزار تومان نرخ دارند. درحال‌حاضر حباب سکه حدودا ۴۰۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها