|
کدخبر: 104107

بیشتر مطالبات گندم کاران پرداخت شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران از تأمین ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی و واریز آن به حساب گندم‌کاران سراسر کشور، خبر داد.

اقتصاد بیشتر مطالبات گندم کاران پرداخت شد

سید محمد تقی طباطبایی، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان که از اواسط فروردین ماه شروع شده است در کشور به‌جز استان‌های سردسیر که هنوز وارد عملیات خرید نشده‌اند، ادامه دارد و تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن از این محصول خریداری شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که ارزش کل گندم‌های خریداری شده به ۶۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسیده است، افزود: ۱۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران باقی مانده که با تلاش شبانه روزی همکارانم بخش دیگری از پول گندم‌ها تامین و مطالبات کشاورزان عزیز پرداخت شد و برای پرداخت‌های آتی نیز اقدامات و پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش حدود ۴۵ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم که در امسال هرکیلوگرم ۲۵۰۰ تومان خریداری می‌شود، از تلاش دولت به ویژه شخص ریاست جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل محترم بانک مرکزی و تمامی مسئولانی که در تأمین نقدینگی برای پرداخت مطالبات کشاورزان نقش داشته‌اند تشکر کرد.

طباطبایی گفت: ۸۱ درصد فایل‌های ثبت شده گندم در بانک عامل به حساب گندم‌کاران واریز شده و کشاورزانی که تا ۱۷ خردادماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده اند، به طور کامل پرداخت شده است.

وی خاطر بیان کرد: تعداد محموله‌های وارد شده به مراکز خرید به ۴۴۵ هزار و ۱۳۲ محموله رسیده و استان خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان با ۴۲۶ هزار تن و فارس با بیش از ۴۰۰ هزار تن پیشتاز خرید گندم در کشور هستند.

مشاور فرهنگی، رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از خرید تضمینی ۲۰۸ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا در ۱۹ استان خبر داد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر