|
کدخبر: 103312

کدام افراد وام ۳ میلیونی می‌گیرند؟

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض کارگران ساختمانی نسبت به بیکاری، دریافت نکردن وام معیشتی و بیمه و برنامه دولت برای حل این مشکل، تصریح کرد: شورای‌عالی کار جایی نیست که در آن درباره حقوق بازنشستگان تصمیمی گرفته شود. من نماینده کارگران و هم وزیر کار در این شورا بودم. حداقل دستمزد کارگری در حداقل دریافتی بازنشستگی تاثیر می‌گذارد.

اقتصاد کدام افراد وام ۳ میلیونی می‌گیرند؟

وی افزود: البته خود سازمان تامین اجتماعی با شرکای خودش باید توافق کند که چگونه در سطوح آن را اعمال کند. یعنی اساس چانه زنی روی این موضوع در جای دیگر است نه در شورای‌عالی کار.

علی-ربیعی

سخنگوی دولت تأکید کرد: درباره مشکل کارگران ساختمانی هم سعی کردیم وام ۳ میلیونی معیشت به آن دسته از افرادی که در جایی بیمه نبودند، اختصاص دهیم. ما این کار را براساس اینکه چه کسانی بیمه دارند یا ندارند و با یک فعالیت آماری صورت دادیم. البته این افراد متناسب با پولی که سازمان هدفمندی به تامین اجتماعی می‌دهد، باید بیمه شوند ولی سازمان تامین اجتماعی معطل این پول نماند و بیمه آنان کماکان ادامه یافته است.

وی ادامه داد: آنها در سبد معیشتی قرار گرفتند. ما براساس چارچوبی که قانون تامین اجتماعی برای بیمه بیکاری تعیین کرده است، فقط می‌توانستیم به افرادی بیمه بیکاری بدهیم که سه درصد این بیمه توسط کارفرما پرداخت شده باشد و در حوزه مشخصی باشند. با تصمیمی در ستاد که دیروز گرفته شد و فکر می‌کنم شنبه آینده آن را تصویب کنیم بیمه بیکاری مشمول این کارگران خواهد شد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها