|
کدخبر: 101905

یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟

بر اساس مصوبه هیات دولت، فرآیند حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی آغاز شد.

اقتصاد یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟

هیات وزیران، با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و معطوف‌نمودن پرداخت یارانه به خانوار‌های نیازمند، آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد.

مطابق این آیین‌نامه، وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو مکلفند از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط تمامی دریافتی‌های (منابع) مربوطه را از طریق حساب‌های مفتوحه خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز نمایند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز مکلف است به‌ازای هر ردیف از دریافتی‌های فوق، نسبت به افتتاح حساب نزد بانک مرکزی با هماهنگی خزانه‌داری اقدام نماید.

خزانه‌داری کل کشور نیز موظف است سهم عوارض شهرداری‌‌ها و دهیاری‌‌ها را به حساب سازمان امور مالیاتی نزد خزانه‌داری واریز تا سازمان امور مالیاتی عوارض مذکور را به حساب وزارت کشور برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید.

هم‌چنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌‌ها نیز پس از اعلام وزارت تعاون می‌بایست نسبت به حذف یارانه خانوار‌های اعلامی (در نخستین نوبت) اقدام نماید.

لازم به ذکر است، خانوار‌های حذف‌شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم اقدام نمایند.

وزارت مذکور نیز مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه‌شده، اسامی سرپرستان خانوار‌های واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را دوباره به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام نماید تا در نخستین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها برقرار شود.

 

منبع: تسنیم
  • م ارسالی در

    دیگه این مقداری که میدید چه ارزشی داره ک ه پوله یه روز کلفته خونتونم نیست ...که ا ین طوری استرس میندازید به جونه مردم ...ا ز بیکاری نمیدونید چه جوری جیباتونو پر کن ید ...فقط خدا باید به دادمان برسد.

  • علیرضا ارسالی در

    خواهش میکنم برای کسانی که سهام عدالت ندا رندفکری بکنیدماهیچ منبع درامدی ندارم وهی چ سرمایه ای ندارم دودختر۲۰و۱۴ساله هم دار م ازشماخواهش دارم به دادم برسید

  • رحمان ارسالی در

    سلام پس چرا این وام را به بازنشستگان نیر وها مسلح نمی دهند؟ به کجا مراجعه نماییم؟

  • حمیدرضا ارسالی در

    45 تومن میدین و بجاش توی قبوض با سودش ازمون پس میگیرین ..هرچند وقت یکبارم اینجوری دلهره میندازین توی دل مردم ...
    دست مریزاد بابا اخر انصاف وعدالت و عدل و دادین ..
    خدا سایه تونو از سر ماکم نکنه

  • سعید ارسالی در

    امروز در خیابان شریعتی اصفهان ۲۵ دقیقه پ ارک کردم رفتم بانک اومدم اس ام اس اومد ع وارض پارک خودرو کنار خیابان ۴۵۰۰تومن .فک ر کنم اینم راه حل جدیدتون واسه خالی کردن جیب مردم.در صورتی که زده تا نیم ساعت را یگان.کم کم نفس کشیدن هم باید پول بدیم

  • مرتضی ارسالی در

    باورتون میشه که در استان سیستان و بلوچست ان اغراق نشه حداقل60درصدمردم شغل پردرآمد ثابتی ندارند و ازطریق یارانه های دولتی زندگی وام وامرارمعاش میکنند اگه یارانه ق طع بشه واقعا در این استان خانواده های زی ادی از هم پاشیده میشه و بالطبع جرم وبزه کاری وناهنجاریهای اجتماعی زیاد میشه

  • احمدی ارسالی در

    چرا درست بررسی نمی کنید من نه خونه دارم نه ماشین سفر داخلی هم نرفتم چه برسه به خ ارجی مردم برای خرید آهن آلات برای جوشکار ی به حسابم پول ریختن اینو به حساب در آمد گذاشتن اخه بررسی کنید این پولی که به حس اب میاد کجا می ره اونی که خونه ماشین دار ه اجاره می گیره معیشتی می گیره منه بد بخ ت نه این عدالته این ظلمه فقط خدا لعنتتون کنه ما هم خدایی داریم

ارسال نظر