|
کدخبر: 310788

چای گران شد +‌ آخرین قیمت ها

بعد از افزایش ۲۵ درصدی قیمت چای خارجی در اوایل تابستان، بعضی از برندها قیمت محصولات خود را برای دومین بار افزایش داده‌اند.

اصناف چای گران شد +‌ آخرین قیمت ها

قیمت چای به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره کرد. اولین عامل، تولید چای است که به عواملی مانند شرایط آب و هوایی، کیفیت خاک و نوع بذر استوار است. عوامل دیگری مانند هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های بسته‌بندی و توزیع، هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی، نرخ ارز و شرایط بازار نیز بر قیمت چای تأثیرگذار هستند. همچنین، عواملی مانند تقاضای مصرف‌کنندگان، رقابت در بازار و تغییرات سیاسی و اقتصادی نیز می‌توانند بر قیمت چای تأثیرگذار باشند.

قیمت چای برخی برندهای مطرح در دو ماه اخیر با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است. مشاهدات میدانی و رصد قیمت محصولات موجود دربازار نشان می‌دهد، بعد از افزایش ۲۵ درصدی قیمت چای خارجی در اوایل تابستان، بعضی از برندها قیمت محصولات خود را برای دومین بار افزایش داده‌اند.

مقایسه قیمت کنونی انواع چای با نرخ‌های مردادماه نشان می‌دهد در حالی که قیمت بیشتر برندها بی‌تغییر بوده، دو برند شهرزاد و گلستان قیمت بسته‌های نیم کیلویی چای خارجی را از ۲۰۰ هزار توان به ۲۴۵ و ۲۵۰ هزار تومان رسانده‌اند.

مشکلاتی که سال گذشته در واردات چای ایجاد شد رشد تدریجی قیمت این کالای اساسی را به همراه داشت. امسال نیز افزایش قیمت ادامه یافت و قیمت هر کیلو چای خارجی را به حدود کیلویی ۳۰۰ هزار تومان رسانده است.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها