|
کدخبر: 299316

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت:

قیمت لوازم خانگی باید سریع تر تعیین تکلیف شود/ بازنگری ضوابط قیمت‌گذاری لوازم خانگی با نظر تولیدکنندگان

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید گفت: از نظر دفتر تخصصی لوازم خانگی، هرچه زودتر باید موضوع قیمت لوازم خانگی تعیین تکلیف شود.

محسن شکراللهی در بازدید از نمایشگاه الکامپ در خصوص نشست اخیر برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: در این جلسه اکثر مسائل مربوط به این صنعت مانند موضوع قیمت‌گذاری و نیز مسائل مربوط به تأمین ارز و مواد اولیه مطرح شد؛ در اواسط جلسه که بحث طرح جهیزیه هم عنوان شد دفتر صنایع لوازم خانگی و تولیدکنندگان بر این موضوع تأکید کردند که اگر بخواهیم این طرح به خوبی پیش رود باید تولیدکنندگان هم خیالشان از بابت رفع برخی موانع راحت باشد.  

وی افزود: دفتر تخصصی لوازم خانگی وزارت صمت در اسفندماه آنالیز قیمت‌ها را از واحدهای تولیدی دریافت و به سازمان حمایت ارسال کرد که این موضوع به سال ۱۴۰۲ موکول شد و کار از دفتر تخصصی خارج شد؛ البته این به معنای عدم پیگیری از سوی ما نیست.    

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت تصریح کرد: از نظر دفتر تخصصی لوازم خانگی عوامل تولید افزایش قیمت داشته است و هرچه زودتر باید موضوع قیمت لوازم خانگی تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای هم که در حضور معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گزارشی را مطرح کردیم مبنی بر اینکه دفتر تخصصی به این نتیجه رسیده که چهار کالای پیشینی اعم از یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی که مشمول قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار است در صورت امکان باید قیمت‌گذاری این اقلام به سازمان حمایت واگذار شود.  

شکرالهی افزود: در مورد اصلاح آئین‌نامه قیمت‌گذاری لوازم خانگی هم از تولیدکنندگان نظرات را دریافت کرده و به سازمان حمایت انتقال دادیم، سازمان حمایت هم با این اقدام موافق است و در هفته جاری قرار است در مورد ضوابط قیمت‌گذاری بازنگری صورت گیرد و صورت جلسه آن برای وزیر صمت ارسال شود.  

وی تصریح کرد: دیدگاه کلی وزیر صمت در خصوص صنعت لوازم خانگی بر پایه اهمیت ژئواکونومی و تراز تجاری است؛ در حال حاضر این هماهنگی بین دفتر تخصصی و وزارت صمت وجود دارد تا بهترین تصمیم برای آینده صنعت لوازم خانگی گرفته شود چراکه در حال حاضر ما در این حوزه توانمندی‌هایی از نظر کیفیت و کمیت داریم که پیش از این نداشتیم و به تیراژ خوبی در تولید رسیدیم، از نظر ما در سال‌های آینده می‌توان روی بازارهای جدید صادراتی تمرکز کرد که این مسأله در برنامه‌های دفتر تخصصی وجود دارد.  

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت اضافه کرد: تولید مشترک لوازم خانگی با یکی از کشورهای هدف صادراتی هم در ذیل این برنامه تعریف شده و مقدمات آن در حال آماده‌سازی است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها