|
کدخبر: 291114

پیش بینی مهم از قیمت شکر

یک کارشناس اقتصادی گفت: اینکه قیمت شکر در بازار جهانی روندی صعودی به خود گرفته است، بر همین مبنا پیش بینی می شود قیمت ها در بازار داخلی هم افزایش داشته باشد و روی صنایع غذایی هم تاثیر بگذارند.

اصناف پیش بینی مهم از قیمت شکر

قیمت شکر در بازارهای جهانی به سقف کانال خود نزدیک شده است، به همین دلیل پیش بینی می شود یک روند صعودی در افزایش قیمت شاهد باشیم. برخی از کارشناسان معتقدند یکی از دلایل افزایش قیمت شکر در بازار جهانی به دلیل کمبود عرضه آن است، زیرا در چند وقت اخیر تولیدکنندگان نیشکر در برزیل و... تمایل ندارند محصول خود را به شکر تبدیل کنند و آن را به اتانول تبدیل می کنند.

چند پیش در ایران هم مقررات جدیدی درباره تقاضای شکر به وجود آمد، به طوری که خریدهای خرد و کلان تولیدکننده ها از هم جدا شده است در این شرایط پیش بینی می شود که قیمت ها در بازار بالا برود و دولت در راستای حمایت از تولیدکننده ها قیمت شکر را به صورت دو نرخی در بازار مدیریت کند.

قیمت جهانی شکر افزایش یافت

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت شکر در بازار جهانی روندی صعودی به خود گرفته است، گفت: بر همین مبنا پیش بینی می شود قیمت ها در بازار داخلی هم افزایش داشته باشد و روی صنایع غذایی هم تاثیر بگذارند.

محمود آشورزاده با بیان اینکه دولت مجوزهای افزایش قیمت برای تولیدکنندگان را صادر می کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی برای تامین نیاز داخلی دولت باید از تولیدات داخلی حمایت کند، به همین دلیل در سال جاری با در نظر گرفتن قیمت های داخلی و تورم در بازار جهانی، نرخ ارز و... شکر گران می شود.

منبع: موج

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها