|
کدخبر: 287815 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با پیشکسوت صنعت تولید پلاستیک؛

آفتابه هم کمیاب شد!

رحیم مقیمی گفت: در شرایط فعلی برای خانه خودمان نیز بیش از ۲۰ دبه پلاستیکی خریداری کرده‌ام. تا به این لحظه ۶ روز که آب منطقه ۱۱ قطع است.

اصناف آفتابه هم کمیاب شد!

کمبود آب باز هم مشکل آفرین شد و برخی از مناطق با قطعی آب مواجه شدند. به طوری که هنوز تابستان آغاز نشده است، اما مانند سال های گذشته چالش های آن مردم را درگیر کرده است. یکی از خبرهای پربازدید این روزها کمبود آب معدنی و آفتابه در سطح شهر است که جنجال به پا کرده.

به گفته برخی کاربران گسترش نیوز و مشاهدات خبرنگار اصناف این پایگاه خبری از سطح شهر آفتابه در سطح شهر نایاب شده است. شاید برای کسی قابل باور نباشد که برای خرید آفتابه باید به مغازه های زیادی مراجعه کند اما واقعیت همین است؛ کمبود آفتابه در زمان کمبود و قطعی آب! حتی برخی به خرید دبه های پلاستیکی هم راضی بودند اما آن هم کمیاب شده است.

در این خصوص سید رحیم مقیمی اصل، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و سایر اعضا پاسخگو نبود. سید رحیم مقیمی پیشکسوت صنعت تولید پلاستیک و رئیس سابق اتحادیه رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون و ملامین در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در شرایط فعلی برای خانه خودمان نیز بیش از ۲۰ دبه پلاستیکی خریداری کرده‌ام. تا به این لحظه ۶ روز که آب منطقه ۱۱ قطع است. با آبفای تهران نیز تماس گرفتیم اما امروز و فردا می‌کنند. در تمام دنیا ممکن با قطعی آب روبه‌رو شویم اما در کشور ما این جور وقایع بیشتر  و همراه با سهل‌انگاری است.

مقیمی اظهار کرد: سایر کشورها در زمان قطعی آب تانکرهای آب برای مردم ارسال می‌کنند و شفاف‌سازی می‌شود. در کشور ما تنها رئیس‌جمهور از ونزوئلا زنگ زد و خواستار روشن شدن تکلیف قطعی آب است. حتی بیان این کار رئیس‌جمهور، در سطح رسانه‌ها نیز اقدام خوبی نبود. متأسفانه همه دنیا این واکنش را شنیده‌اند.

وی افزود: در زمان هرج و مرج شاهد افزایش تقاضا از سوی مردم هستیم. در حال حاضر با مواد ضایعاتی دبه پلاستیکی تولید می‌شود. این کار بزرگ‌ترین ضرر برای کشور و نسل‌های آینده است. متأسفانه شاهد هستیم که با مواد اولیه ظروف پلاستیکی تولید نمی‌شود. کمبود ظروف پلاستیکی در روزهای اخیر مورد تائید است.

این پیشکسوت صنعت تولید پلاستیک در پایان گفت: ما از دولت به این خاطر گلایه داریم که به موقع وارد عمل نشده است. چرا یک منطقه در پایتخت ۶ روز که آب قابل استفاده ندارد. فشار آب به اندازه‌ای نیست که برای سرویس بهداشتی و حمام قابل استفاده باشد. دولت باید عرضه و تقاضاهای پتروشیمی را زیاد کند تا افراد سودجو در شرایط بحرانی با ضایعات ظروف پلاستیکی تولید نکنند.

در ادامه به بررسی قیمت آفتابه های ارزشمند پرداخته شده است.

آفتابه لگن در گذشته وسیله ای بود که در خانه های اشرافی و مهمانی های اعیایی وجود داشت. در سالهای دور گرفتن آفتابه و لگن برای شستن دست و دهان، پیش و پس از غذا از رسم‌های معمول و از جمله آداب مهمان‌داری در ایران بوده است.

در جهیزیه خیلی از شهرها آفتابه و لگن مسی از واجبات خرید عروس برای خانه خود بود. حتی بعد از سال ها این رسم در برخی شهرها از جمله اصفهان پابرجاست و جهیزیه بدون آفتابه و لگن مسی از نظر خانواده داماد کامل نیست.

آفتابه و لگن مسی راه خود را به سایت های فروش ایتنرنتی دست دوم باز کرده است و با قیمت های عجیبی خرید و فروش می شود. در یکی از این آگهی ها آفتابه ای که بیش از ۵۰ سال عمر دارد را با قیمتی عجیب ۱۷ میلیون تومان به فروش می رساند.

قیمت-آفتابه

در آگهی دیگر تشت مسی، تشت لب کنگره، آفتابه مسی و لگن پایه دار ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. آفتابه لگن قدیمی ،سالم وسنگین ۶ میلیون و پانصد هزار تومان برای خریدار هزینه دارد.

تشت-مسی

آگهی دهنده منصفی هم فروش افتابه لگن مسی قدیمی بدون عیب یا مشکل را ۲ میلیون تومان قیمت گذاشته است.

این قلم از لوازم خانگی دیگر جزء عتیقه به حساب می آید و قیمت های زیادی را دارد. به نظر می رسد در بازار به صورت حضوری با قیمت بالاتری خریداری می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها