|
کدخبر: 276836

قیمت تخم‌مرغ تغییری نکرده است / با متخلفان برخورد می‌شود

یوسف خانی، رئیس فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: نرخ مصوب تخم‌مرغ تغییری نکرده و فروش بیش از این قیمت، تخلف محسوب می‌شود.

مهدی یوسف خانی درباره تغییرات نرخ تخم‌مرغ گفت: نرخ مصوب تخم‌مرغ تغییر نکرده و همان نرخ مصوب یعنی هر کیلو ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و شانه دو کیلویی ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.

او درباره چند نرخی بودن تخم‌مرغ در بازار افزود: بخشی از این تفاوت نرخ شاید تخلف و یا شاید سوء استفاده برخی واحدهای صنفی در مناطقی از شهر که می‌توانند بالاتر بفروشند باشد، ولی عمده مناطق شهر را که بررسی می‌کنیم نرخ بعضی جاها تا ۸۲ تومان حتی نرخ ۸۰ تومان هم دیدیم است حالا نرخ خریدش و تهیه‌اش مناسب‌تر بوده دیدیم، ولی اینکه می‌فرمایید این نرخ ۹۰ تومان هم غیرممکن نیست، ولی نرخ مصوب باید رعایت شود.

یوسف خانی افزود: متاسفانه مرغداران روی نرخ مصوب بحث دارند همانطور که روی نرخ مرغ هم بحث ۶۰ هزار تومان است که آنجا هم معترض هستند و تقاضای افزایش نرخ دارند، ولی ستاد تنظیم بازار کشور قیمتی را برای تعیین نکرده و هنوز مصوبه جدیدی ارائه نکرده به همین دلیل باید به نرخ مصوب ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای هرکیلو و ۸۰ هزار تومان باید برای هرشانه رعایت شود غیر از این خرید و فروش طبق قانون تخلف است.

رئیس فروشندگان پرنده و ماهی تهران افزود: هم اکنون تولیدکنندگان نسبت به نرخ تمام شده تخم‌مرغ بالاتر از ۳۷ هزار تومان که الان درب مرغداری عرضه می‌شود و گاها هم عرضه نمی‌شود متعرض هستند و می‌گویند نرخ تمام شده بالای ۴۰ هزار تومان است چطور می‌توانیم با نرخ ۳۵ هزار تومان هرکیلو را عرضه کنیم تا نهایتا بیاید برای عمده فروش و بنکداری به خرده فروش تا ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان به مصرف‌کننده برسد؟ تولیبدکننده‌ها به نرخ تمام شده معترض هستند و خواسته شان باید در ستاد تنظیم بازار بررسی شود و چنانچه نیاز باشد نرخ جدیدی اعلام شود.

او افزود: تاکنون هیچ نرخ جدید مصوبی اعلام نشده و رعایت نرخ مصوب قبلی تا اعلام نرخ بعدی الزامی است این طبیعتا قانون است و باید رعایت شود اگر واحد عرضه ما چه واحدهای صنفی سطح شهر باشند و چه واحدهای عرضه میادین شهرداری باشند یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... هر مرکزی که این کالا را نهایتا به‌دست مردم می‌رساند باید با نرخ مصوب بخرد و با نرخ مصوب هم عرضه کند غیر از این تخلف است اگر واحد عرضه بیش از نرخ مصوب هرچند که ممکن است تولیدکننده و مرغدار هم زیان کند، نخرد تولیدکننده‌ها هم نمی‌توانند بالای نرخ مصوب عرضه کنند.

رئیس فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره احتمال کاهش نرخ تخم‌مرغ گفت: این بسته به تصمیم دولت و ستاد تنظیم بازار کشور دارد اما امیدوارم نرخ مصوب جدیدی را تا پایان سال نداشته باشیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها