|
کدخبر: 253340

عزم مجلس برای مبارزه با قاچاق لوازم یدکی

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: طرح مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی مصوب مجلس است و خود را مکلف به اجرای آن و تعامل با مسوولان ذی‌ربط می‌دانیم و در صورت استفاده مجریان از متخصصان اجزا و اتصالات خودرویی و دانش و تجربه آنان، موفقیت طرح تضمین است.

«سید مهدی کاظمی» با اشاره به آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو، افزود: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و خود را مکلف به اجرای آن و تعامل با مسوولان ذی‌ربط می‌دانیم.

این مقام صنفی یادآوری‌کرد: صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات خودرو رقابتی است و فروشندگان در تلاشند کالای خود را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر عرضه‌ کنند، با این وجود نفس اجرای این طرح را خوب می‌دانیم.

وی گفت: اکنون ابهاماتی درخصوص نحوه ورود اطلاعات صنوف در این طرح در سامانه جامع تجارت وجود دارد که از مسوولان درخواست داریم در این زمینه به آموزش بپردازند.

کاظمی با اشاره به اجرای این طرح با صنف فروشندگان کمک فنر و باتری خودرو، خاطرنشان‌کرد: نه فقط در این قطعات، بلکه در سایر قطعات، اجزا و اتصالات خودرویی متخصصانی در این اتحادیه حضور دارند که در صورت بهره‌مندی از نظرات آنان، موفقیت این طرح تضمین خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران ادامه‌داد: بخشی از قطعات یاد شده موجود در بازار وارداتی است که لازم است پیش از ثبت سفارش، مشخصات و کیفیت آنها به سامانه جامع تجارت اعلام شود.

وی تاکید کرد:‌ در این زمینه باید ترتیبی اتخاذ شود که روی کارتن‌های این اجزا و قطعات، برچسب شناسه کالا درج شود.

کاظمی با اشاره به هک شدن شناسه کالا روی برخی اقلام کمک‌فنر تولید داخلی، گفت: این اقلام در بازرسی‌ها با مشکلی مواجه نیستند، اما درخصوص سایر اقلامی که شناسه کالا ندارند می‌توان با دایر کردن دفتری در اتحادیه، همه فروشندگان این قلم تعداد کمک‌فنرهای موجودشان را اعلام کنند تا برچسب کد شناسه مربوطه را دریافت کنند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران خاطرنشان‌کرد: ‌به این ترتیب می‌توان امیدوار بود طی یک سال آینده هیچ کمک‌فنر خودرو بدون شناسه کالا در بازار وجود نداشته باشد.

وی در عین حال خطاب به مردم و مشتریان تاکید کرد: اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های دارای مجوز تهیه کنند تا در صورت فروش اجناس بی‌کیفیت، تقلبی یا قاچاق، قابل پیگیری باشد.

طبق این گزارش،‌ از روز دوشنبه گذشته فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز برای مقابله با کالاهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد آغاز شد و وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اصناف، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان از جمله نهادهایی هستند که آمادگی برای همکاری در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

نخستین مرحله این طرح در زمینه لوازم یدکی خودرو است که سه محور در اجرا برای آن در نظر گرفته شد.

در اقدام نخست براساس اعلام قبلی مبنی بر دریافت کد رهگیری برای باتری و کمک فنر خودرو، از امروز در صورتی که قاچاق یا تقلبی باشند از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شوند که این اقدام در چند استان آغاز خواهد شد و به‌تدریج در تمام استان‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اقدام دوم وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت افزایش جریان شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت است که براین اساس تعدادی از تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی در این سامانه ثبت نام و صورتحساب خود را ارائه کرده‌اند که وزارتخانه بر تسریع و تکمیل این روند تاکید دارد.

 سومین محور اجرای این طرح، انتظام بخشی، ساماندهی و حرفه‌ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی عنوان شده است

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    مجلس بهتره به جای این کارهای پیش پا افتا ده به دستور حضرت آیت الله العظمی علم اله دی در مورد طرح صیانت عمل کنه تا قلب مطهر معظم له بیشتر از این آزرده نشه.

  • علی اصغر سهرابفر ارسالی در

    بنام خداوند یکتا مجلس با نمایندگانی مملو از بیسوادی کانون اختلاس و قاچاق است اما مشکل اصلی ملت احمقی هستند که باعث و بان ی ورود چنین افرادی به مجلس هستند و خود ک رده را تدبیر نیست !

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها