|
کدخبر: 221080

معرفی ۶ نوع از پربازده ترین نهال های میوه در شهر اصفهان نگاه باغداران خبره

اصفهان یکی از استان‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی کشور ایران است که مرکز آن شهر اصفهان بوده و از نظر وسعت و جمعیت در ایران رتبه سوم را کسب نموده است. استان اصفهان رتبه اول جنگل‌سازی ایران است و در جنوب استان تهران قرار دارد. لازم به ذکر است که اصفهان اولین استان کشور از نظر تولید گیاهان دارویی و گلخانه‌ای است. در این استان چیزی حدود 1500 واحد گلخانه وجود دارد و در باغات آن میوه‌هایی نظیر انگور، به، سیب، گلابی، گیلاس، هلو، زردآلو، انار پرورش داده می‌شوند. از این رو خرید نهال میوه در اصفهان بسیار رایج است. اگر شما هم قصد ایجاد یک نهالستان میوه در اصفهان را دارید، می‌توانید جهت مشاوره با کارشناسان باتجربه به سایت پالیز نهال مراجعه فرمایید.

بخش شهری استان اصفهان به 15 شهر تقسیم می‌شود.

 اصفهان از قسمت غربی به خمینی‌شهر، از سمت شمال به شاهین‌شهر، از بخش جنوبی به فلاورجان و از شرق به دشت سجزی می‌رسد. اصفهان در دامنه کوه‌های زاگرس قرار گرفته است و رود زاینده‌رود در این استان در نهایت به باتلاق گاوخونی سرازیر می‌شود.

یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوای استان اصفهان جنگل ناژوان است که در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد. پارک ملی کوه کلاه قاضی و کوه صفه نیز از دیگر بخش‌های خوش‌آب‌وهوای اصفهان هستند. شرایط آب‌وهوایی استان اصفهان در پاییز معتدل و سرد است ولی در کل بارش برف‌وباران در این استان زیاد نیست. دمای این استان در تابستان تا 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و گرم و خشک است، در فصل زمستان نیز دما تا -18 درجه سانتی‌گراد است.

ارتفاع از سطح دریای اصفهان

شهر اصفهان در ارتفاع 1570 متری از سطح دریا قرار دارد و بر روی دشت همواری با شیب دو درصد قرار گرفته است.

معرفی بهترین نهال میوه در اصفهان

قیمت نهال بادام در اصفهان

خرید نهال بادام

نهال بادام پس از بالغ شدن ممکن است تا ارتفاع ده متر رشد داشته باشد. ریشه‌های این درخت در اعماق خاک فرورفته و به همین علت از کم‌آبی در امان است. رنگ تنه درخت بادام هنگامی که هنوز یک نهال است، خاکستری و بدون ترک است؛ اما باگذشت زمان در بدنه آن ترک ایجاد شده و رنگ تنه نیز تیره‌تر خواهد شد. خرید نهال این میوه برای مناطق خشکی نظیر اصفهان انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

نهال میوه هلو

میوه هلو از میوه‌های پرطرف‌داری است که به رسیدگی متوسطی نیاز دارد. درخت هلو در اوایل فصل بهار شکوفه‌های صورتی رنگی تولید می‌کند که این شکوفه‌ها پس از مدتی به میوه تبدیل خواهند شد.

خرید نهال گلابی

بهترین نهالستان میوه در اصفهان

یکی از نهال‌های خوب برای خرید نهال میوه در اصفهان، گلابی است. این میوه در برابر آفات، شوری خاک، بیماری‌ها و دمای محیط مقاومت بالایی دارد و میزان رسیدگی و مراقبت از آن کوتاه است.

نهال میوه گیلاس

گیلاس هنگام باردهی میوه‌هایی سرخ و گرد با اندازه کوچک تا متوسط تولید می‌کند. این درخت همانند درخت بادام و پسته قدرتمند است و با بیشتر شرایط سازگار است.

نهال میوه سیب

سیب میوه‌ای دانه‌دار است که در پاییز دچار خزان می‌شود و در انواع رنگ‌ها و طعم‌ها یافت می‌شود. این میوه مقاومت بالایی با شرایط محیطی دارد و در اصفهان نیز پرورش داده می‌شود.

نهال میوه به

به بهترین نهال میوه در اصفهان از نظر سازگاری و کاشت است. این میوه از میوه‌هایی است که در اصفهان کیفیت خیلی خوبی دارد، به اصفهان زبانزد اکثر افراد است. نام علمی درخت به Quince است و در گروه Rosaceae قرار دارد. این میوه بومی ایران و ترکمنستان است و عمر آن ممکن است تا 50 سال برسد.

درخت به از 5 سالگی شروع به تولید به می‌کند و ارتفاع درخت آن نهایتاً به 5 متر می‌رسد و از درختان کوتاه قد است. درخت به دارای میوه‌هایی زرد و بسیار سفت و کرک‌دار است، شاخه و برگ این درخت نیز کرکی بوده و دارای گل‌های درشت و به رنگ صورتی یا سفید است.

کاشت درخت به بیشتر در مناطق معتدل سر یا گرم انجام می‌شود و خاک مناسب کاشت آن خاک نیمه‌سنگین و شنی است. نهال این میوه به خشکی و شوری مقاوم است و برداشت آن از مهر تا آبان انجام می‌شود. از ارقام مهم و معروف به می‌توان به نهال به شیراز، به آذربایجان، به اصفهان و به نیشابور اشاره کرد. تکثیر این میوه معمولاً با روش‌های پاجوش، قلمه زدن، خوابانیدن و پیوند زدن انجام می‌گیرد. هنگام خرید نهال میوه در اصفهان نهال میوه به انتخاب بسیار خوبی برای کاشت و پرورش است.

شرایط آب و هوایی و اقلیم استان جهت پرورش بهترین نهال میوه در اصفهان

استان اصفهان در مرکز فلات ایران قرار دارد و از  قسمت‌های کوهستانی و جلگه‌ای تشکیل شده است. اصفهان به علت موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی خود از سه سمت در ارتفاعات محصور است و در اکثر مواقع جابه‌جایی هوا در این شهر رخ نمی‌دهد. سرعت باد در این استان اغلب بین 2.8 تا 3.4 متر بر ثانیه است و از جنوب غربی ایران می‌وزد. وزش باد در استان اصفهان اغلب ملایم است و بارندگی نیز کم است. این استان از استان‌های گرم و خشک ایران محسوب می‌شود.

بهترین نهال از نظر میزان رسیدگی و مراقبت از آن

باغداران اصفهانی قبل از هر موضوعی بیشتر به دنبال نهال‌هایی هستند که به زمان و هزینه کمی برای مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. بهترین نهال میوه در اصفهان معمولاً با شاخص‌های زیر انتخاب می‌شود:

  • نهالی که عاری از هرگونه حشره و قارچ باشد
  • نهالی که سلامت ظاهری کافی داشته باشد
  • نهالی که مقاومت و سازگاری بالایی داشته باشد
  • نهالی که علاوه‌بر مراقبت و رسیدگی کم، محصولات فراوانی تولید کند
  • خرید نهال میوه در اصفهان باید باتوجه‌ به شناسنامه معتبر و تأییدیه جهاد کشاورزی انجام شود

شناخت مناطق آب و هوایی جهت کشت بهترین نهال میوه

خرید عمده نهال میوه ارزان در اصفهان

شهر اصفهان از بخش شمالی و شرقی به کویر و کوهستان کرکس و از بخش غرب و جنوب به کوه‌های زاگرس از جمله زرد کوه بختیاری منتهی می‌شود. رودهایی مانند زاینده‌رود در استان اصفهان نقش مهمی در پیدایش شهر اصفهان داشته‌اند. استان اصفهان باتوجه‌به باد و نزدیکی به منطقه کوهستانی غرب و دشت‌ها دارای سه اقلیم متفاوت است:

  • در بخش بیابانی بارش بسیار کم و وزش باد زیاد است و شامل مناطقی نظیر شهرستان نائین، بیابانک، انارک و اردستان است
  • در ناحیه نیمه بیابانی اصفهان هوا خشک است، اما بارندگی به نسبت ناحیه بیابانی بیشتر است. زاینده‌رود نقش بسیار فراوانی در تعدیل هوای این منطقه دارد
  • در بخش نیمه مرطوب و سرد که در غرب و جنوب غربی اصفهان قرار دارد، باتوجه‌به افزایش ارتفاع میزان بارش‌ها افزایش می‌یابد و هوا سردتر می‌شود

جمع‌بندی نهایی در رابطه‌ با خرید نهال میوه در اصفهان

قیمت نهال میوه در اصفهان بسته به نوع میوه و نژاد آن افزایش می‌یابد. شما برای احداث یک نهالستان میوه در اصفهان باید انواع نهال‌های میوه و میزان سازگاری هرکدام با محیط موردنظر خود را بررسی کنید. سپس باتوجه ‌به بودجه خود و بررسی قیمت نهال میوه در اصفهان اقدام به خرید نمایید.

نهالستان پالیز نهال آماده ارائه خدمت در زمینه فروش انواع نهال میوه درجه یک، به شما عزیزان است. شما می‌توانید جهت خرید نهال میوه در اصفهان و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرورش نهال میوه به سایت نهالستان پالیز نهال مراجعه نمایید و یا با شماره‌های زیر تماس بگیرید. کارشناسان خبره پالیز نهال همواره آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند.

وب‌سایت تخصص نهالستان پالیز جهت خرید وفروش ارقام تجاری نهال گردو: palizgerdo.ir

وب‌سایت تخصصی جهت خریدوفروش انواع ارقام تجاری نهال میوه: paliznahal.ir

شماره تماس با ما: 09021832393 - 09141832393 - 09331832393

 

نویسنده: رپورتاژ
  • ناشناس ارسالی در

    بهترین راه حل برای معضل بی ابی وفرونشست اصفهان بزرگ..فقط خداوند متعال با دعای خی ر امام زمان عج قادراست این مشکل را برطرف کند والا با اب دریا عمان هم نتیجه ای ند ارد البته باید ذوب واهن وفولادو......... تعطیل وبه یزد وکرمان ورفسنحان انتقال داد ه شود برج سازی های فله ای قطع شوداز رفت وامد خودرو های دودزا وتک سرنشین جلوگیری شود بیشه زارهای قدیمی احیا شود کاشت چمن بجای چنار ممنوع شود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها