|
کدخبر: 208875

نقش و اهمیت عکاسی صنعتی از کارخانجات و خطوط تولید برای شرکتها

امروزه با توجه به رشد روزافزون علم و تکنولوژی، تبلیغات نیز به شیوه‌های مدرن‌تری انجام می‌شود و ابزارهای متنوعی برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلیغات از مهم‌ترین اصول پیشرفت در هر صنعت و کسب و کاری است. تبلیغات اصولی در رشد تجارت کسب و کارهای بزرگ و صنایع مختلف نقش بسیار پررنگی دارد. یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی، عکاسی صنعتی است که در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکنون در مورد عکاسی صنعتی کارخانجات چیزی شنیده‌اید؟ عکاسی صنعتی کارخانجات یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات و برندسازی است و اهمیت بسیار زیادی برای شرکت‌های تولیدی دارد. صاحبین کارخانجات و شرکت‌های صنعتی از این عکس‌ها برای نشان دادن فرآیند تولید محصولات خود و کیفیت آن‌ها به مشتریان استفاده می‌کنند. در ادامه چگونگی تهیه این عکس‌ها و نقش آن در بازاریابی را بیان می‌کنیم.

قبل از هر چیزی بهتر است در مورد عکاسی صنعتی بدانید. عکاسی صنعتی با سایر شاخه های عکاسی کاملاً متفاوت است. در عکاسی صنعتی هدف به نمایش گذاشتن تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک کالا یا خدمات است. این نوع عکس‌ها تخصص، تجربه و خلاقیت بسیاری می‌طلبند. در مورد عکاسی صنعتی کارخانجات نیز باید بدانید که این نوع عکاسی با هدف جلب توجه  و اعتماد مخاطبین به کیفیت محصولات و فرایند تولید استاندارد آن‌ها صورت می‌گیرد. در واقع این نوع عکس‌ها، رسانه‌ای قوی برای هویت بخشیدن و برندسازی کارخانجات و بخش‌های تولیدی هستند. به این ترتیب این عکس‌ها تنها برای نشان دادن روند تولید محصولات نیستند و با اهداف گسترده ای تهیه می‌شوند.

اهمیت عکاسی صنعتی کارخانجات

 گاهی یک عکس بهتر از هزاران کلمه گویای موضوعی است. کارخانجات مختلف نیز برای معرفی خود و محصولاتشان به نمایندگی ها، شرکت های پخش و مصرف کنندگان از عکس‌های صنعتی استفاده می‌کنند. این عکس‌ها با شیوه‌های خاصی تهیه می‌شوند و به خوبی پویایی و فعالیت کارخانجات را به تصویر می‌شوند. علاوه بر آن حجم فعالیت، کیفیت و کمیت محصولات نیز به خوبی در قالب عکسها نمایان می‌شود. به این ترتیب این عکس‌ها می‌توانند جرقه‌ای برای استارت یک همکاری بزرگ و دائمی با شرکت‌های نیازمند محصولات باشند. عکاسی صنعتی کارخانجات بیشتر حالت مستندسازی دارد و نقش بسیار مهمی در تبلیغات کارخانجات تولید محصول ایفا می‌کند.‌

عکاسی صنعتی خط تولید

بسیاری از مصرف کنندگان محصولات ترجیح می‌دهند در مورد کارخانه محصولاتی که استفاده می‌کنند، اطلاعات کاملی داشته باشند تا با اعتماد بیشتری از محصولات مورد نظر استفاده کنند. این مسئله برای شرکت‌هایی که به صورت عمده از کارخانجات تولیدی محصولی تهیه کرده و به دست مصرف کننده می‌رسانند، مهم‌تر است چون این شرکت‌ها به فکر اعتبار خود نیز هستند. عکاسی صنعتی کارخانجات به مشتریان کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی در مورد کیفیت مواد اولیه، نحوه تولید و نگهداری محصولات به دست آورده و با اعتماد بیشتری به خرید بپردازنند. به عبارتی این عکس‌ها یک گزارش تصویری کامل از نوع محصول شرکت‌ها، کیفیت مواد اولیه، کیفیت تولید، نوع تجهیزات و بهداشتی بودن آن‌ها می‌باشد.

نکات مهم در مورد عکاسی واحدهای تولید

همان طور که گفتیم عکاسی صنعتی کارخانجات و عکاسی از بخش‌های تولید شرکت‌ها جنبه مستندسازی و اطلاع رسانی دارند. شاید تصور کنید یک عکس از یک بخش تولید که گاها با ماهیتی صنعتی و خشن همراه هستند چه تأثیر در برندسازی دارد. این عکس‌ها نشان‌دهنده تلاش‌های بسیار تکنسین در تولید و برنامه ریزی‌ طولانی مدت صاحبان کارخانجات است. علاوه بر آن عکس‌های صنعتی نشان دهنده تلاش و تجربه صنعتگران برای برطرف کردن نیازهای جامعه است. بنابراین مشتریان هدف با دیدن این عکس‌ها، ارزشی که در پس آن نهفته است را به خوبی درک می‌کنند.  نکته مهم اینجا است که اگر عکاسی خطوط تولید به شکل اصولی و حرفه ای  انجام نشود نتیجه کاملاً معکوسی حاصل می‌شود. بنابراین باید توجه داشت که پروژه عکاسی را حتما به عکاسان زبده و با تجربه سپرد تا نتایج کافی از تبلیغات حاصل شود.

طبیعتا عکاسی از خط تولید یک کارخانه نمی‌تواند جذابیت چندانی برای مشتری داشته باشد اما یک عکاس حرفه ای به خوبی می داند چطور عکسهایی جذاب و تاثیرگذار تهیه کند که بیشتری بازدهی را بهمراه داشته باشد. در عکاسی صنعتی کارخانجات باید قبل از شروع عکاسی تمام واحدهای تولیدی بررسی شده و بهترین بخش‌ها از نظر پویایی و حداکثر فعالیت برای مراحل عکسبرداری انتخاب شود. در عکسهای صنعتی خط تولید ضعف های بخش تولید نباید نمایان باشند. فضاهایی از قبیل انبار به هم ریخته و نا مرتب، دستگاهایی که به علت نقص فنی یا کمبود نیروی کار فعالیت ندارند.  بخش‌هایی که از نظر نظافت نا به سامان هستند و نقاط این چنینی از فضای منفی هستند که در تبلیغات تاثیر منفی به همراه دارند.

عکاسان هنگام عکاسی صنعتی از کارخانجات و واحدهای تولیدی آن‌ها با چالش‌های بسیاری رو به می‌شوند. در این مواقع استفاده از تکنیک‌های عکاسی، انتخاب زاویه و ترکیب مناسب و اکسپوز استاندارد کمک می کند عکسهایی حرفه ای تهیه شود. عکس‌ها باید با نورپردازی مناسب و از زوایای مختلف تهیه شوند. بهتر است تکنسین و نیروی کار نیز در کادر باشند تا تلاشی که برای تولید محصولات باکیفیت به کار می‌گیرند در تصویر مشخص شود. در ضمن لزومی به کارگردانی نیروی کار نیست و فعالیت طبیعی آن‌ها در عکس جلوه بیشتری دارد. بنابراین تنها تجربه و مهارت است که پتانسیل‌های بالقوه و واحدهای تولیدی یک کارخانه را به صورت حرفه‌ای نمایش می‌دهد.

در عکاسی صنعتی کارخانجات، سرعت عمل شرط مهمی برای کیفیت عکس‌ها است چون در محیطی که تمام عناصر در حال پویایی و فعالیت مداوم هستند حتماً می‌توان با کمی تیزبینی و مهارت لحظه‌های مهیجی را ثبت کرد. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که گذشته از سختی و چالش‌های عکاسی صنعتی تبلیغاتی از کارخانجات، به دلیل اهمیت و نقش مهمی که این عکس‌ها در بازاریابی و برندسازی دارند، باید در چگونگی تهیه عکس‌های صنعتی توجه و دقت بسیاری به خرج داد. در نتیجه باید در تهیه این عکسها اهمیت خاصی قائل شد و اینکار را به عکاس حرفه ای و متخصص سپرد.

بهترین استودیو برای عکاسی صنعتی از کارخانجات

اگر به دنبال یک استودیو خوب برای سفارش عکاسی صنعتی کارخانجات هستید، استودیو مانی بهترین انتخاب برای شما است. این مجموعه با سابقه فعالیت درخشان و بهره‌مندی از حرفه‌ای‌ترین تیم عکاس سفارشات عکاسی خط تولید و کارخانجات را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت انجام می دهد. برای مشاهده نمونه کارها و سفارش از طریق لینک https://studiomani.ir  وارد سایت استودیو مانی شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها