|
کدخبر: 183379

ریزش قیمت میوه در روزهای آینده

رئیس اتحادیه بارفروشان‌ میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به تنوع و فراوانی میوه‌های تابستانه، تقاضای چندانی در بازار برای موز، آناناس و انبه نیست.

اصناف ریزش قیمت میوه در روزهای آینده

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان‌ میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش یک هزار تومانی قیمت هندوانه خبر داد و گفت: با توجه به کاهش عرضه ناشی از پایان‌ برداشت محصول در چند استان و صادرات به عراق، قزاقستان، ترکمنستان و تا حدودی روسیه قیمت افزایش یافته است که این هفته با عرضه این محصول از بوئین زهرا قیمت مجدد کاهش می‌یابد.

او قیمت کنونی هر کیلو گیلاس را ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو هلو با نرخ ۴ تا ۱۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۸ تا ۱۸ هزار تومان، زردآلو ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، زردآلو فلکه ای ۳۵ هزار تومان، آلو قطره طلا ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، آلبالو ۹ تا ۱۵ هزار تومان و انگور یاقوتی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان در میدان‌ مرکزی و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

کاهش قیمت موز تا چند روز آینده

دارایی نژاد قیمت هر کیلو موز هندی را ۱۷ هزار تومان، موز فیلیپین ۱۹ هزار تومان و موز اکوادور ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ترخیص ۱۸۰ کانتینر و ورود یک کشتی ۳ هزار تنی موز از فیلیپین تا ۱۰ روز آینده پیش بینی می‌شود که قیمت موز مجدد در بازار کاهش یابد.

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: با توجه به فراوانی و تنوع میوه داخل، تقاضایی برای خرید میوه‌های وارداتی نیست.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو هندوانه را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو خربزه ۷ تا ۹ هزار تومان، طالبی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، جانا ۴ تا ۵ هزار تومان و ملون ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر هزینه برداشت، جمع آوری، بسته بندی، سبد، کارگری و سردخانه هر کیلو گیلاس ۱۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به اقلیم ۴ فصل جز معدود کشورهایی هستیم که مشکلی در تامین نیاز کشور در حوزه میوه نداریم.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو سیب زمینی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو پیاز با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، خیار ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و لوبیا سبز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میدان‌مرکزی میوه و تره بار در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با توجه به گرمای هوا پیش بینی می‌شود که قیمت میوه در بازار ۱۰ درصد کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر