|
کدخبر: 181890

چرا شکر چند نرخی است؟

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: دولت قیمت شکر را از ۶ هزار و ۶۵۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده و در اول خرداد امسال ۷۲ درصد قیمت شکر سهمیه‌ای صنعتی تعادل سازی شده است.

اصناف چرا شکر چند نرخی است؟

قاسمعلی حسنی درباره وضعیت بازار شکر گفت: قبل از اول خردادماه ۱۴۰۰ شکر به‌صورت ۵ نرخی به نرخ‌های ۶ هزار و ۶۵۰ تومان برای واحد‌های صنعتی و تولید، ۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف‌کننده، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان سهمیه برای واحد‌های تولیدی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بنکداری آزاد و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان مصرف‌کننده آزاد عرضه‌ می‌شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: دولت قیمت شکر را از ۶ هزار و ۶۵۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده و در اول خرداد ۷۲ درصد قیمت شکر سهمیه‌ای صنعتی تعادل‌سازی شده است.

وی افزود: ولی هم‌اکنون بازهم شاهد چند نرخی بودن شکر هستیم و قیمت عمده دولتی شکر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، ولی به نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان نیز در بعضی جا‌ها عرضه‌ می‌شود.

حسنی بیان کرد: کمبود کالا نداریم گران‌فروشی کالا داریم و اگر کالایی را به نرخ آزاد هر مقداری که بخواهید سفارش دهید موجود است، ولی اگر به نرخ مصوب دولتی سفارش دهید محدود است و نظر دولت به این است که بیشتر کالا‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شوند.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها