|
کدخبر: 175223

مهم ترین اتفاق بازار لوازم خانگی رقم خورد

مدیر کل دفتر صنایع فلزی، برق و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: در سال ۹۹ با همت فعالان حوزه لوازم خانگی برای اولین بار در نیاز‌های اصلی این حوزه خودکفا شدیم.

اصناف مهم ترین اتفاق بازار لوازم خانگی رقم خورد

کیوان گردان مدیر کل دفتر صنایع فلزی، برق و لوازم خانگی وزارت صمت اظهار کرد: یکی از آرزو‌های قدیمی در معاونت صنایع ایجاد تشکلی در حوزه قطعات لوازم خانگی و ایجاد هم افزایی لازم در این حوزه بود. امروز این امر خیر به ثمر رسیده و ما هم تا حد توان از آن حمایت خواهیم کرد. در سال ۹۹ با همت فعالان این حوزه برای اولین بار در نیاز‌های اصلی لوازم خانگی خودکفا شدیم در حالی که حدود ۵ سال پیش، بیش از ۶۰ درصد بازار ما در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داشت‌. از همان ابتدا واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شد و با خود باوری که داشتیم، علی رغم افزایش بیش از تصور تحریم‌ها، امروز به خودکفایی در این حوزه رسیده‌ایم. امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال دستیابی به بازار‌های خارجی هستیم.

او با اشاره به تولید ۷ میلیون لوازم خانگی در سال‌‌های پیش از تحریم، گفت: در اوج شرایط سخت صنعتی و وجود کرونا تولید لوازم خانگی در کشور ما به ۱۵ میلیون رسید. صنعت لوازم خانگی توانست در مسیر درونزایی حرکت کند و امیدواریم به برونزایی و صادرات دست پیدا کند. امروز این صنعت یک ترنوبل ۶ میلیارد دلاری را با ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و میانگین عمق ساخت داخل در این حوزه به ۷۰ درصد رسیده است. در برخی از این اقلام این عدد هنوز به میزان لازم نرسیده اما به زودی به آن دست پیدا خواهیم کرد. امسال افق دید ۶۰۰ میلیون دلاری را برای صادرات در نظر گرفته‌ایم. امروز فعالان حوزه لوازم خانگی از ارز متقاضی، ارز حاصل از صادرات و ارز تهاتری استفاده می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها