|
کدخبر: 172065

ریزش قابل توجه قیمت ها در بازار موبایل

طبق وضعیت بازار موبایل، نگاه ها به بازار تلفن همراه در اردیبهشت ماه به شدت کم‌رنگ شده و در نتیجه آن قیمت موبایل با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه بوده است.

اصناف ریزش قابل توجه قیمت ها در بازار موبایل

این روزها بازار تلفن‌های همراه هوشمند با کاهش شدید تقاضا روبه‌رو شده که در قبال این موضوع کاهش قیمت را در این بازار به دنبال داشته است. هرساله با آغاز ماه مبارک رمضان بازارها با رکود همراه می‌شوند و قیمت اجناس روند نزولی را با خود به همراه دارند و به دنبال آن بازار موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما در این سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا و بوجود آمدن محدودیت‌های حاصل از آن، تقاضا در بازار تلفن‌های هوشمند بیش از گذشته کاهش پیدا کرد و در کنار آن افزایش واردات و دپوی این محصول در ماه‌های گذشته از دلایل دیگر کاهش و افت قیمت در این بازار است.

طبق مشاهدات انجام شده در ماه‌های اخیر افرادی که توان و قابلیت خرید تلفن‌های هوشمند را داشتند، خرید خود را در اسفند و فروردین ماه انجام داده و اکنون دیگر خرید و فروش تلفن‌های هوشمند به ندرت در این بازار دیده می‌شود و همانند گذشته نمی‌باشد. همچنین نرخ ارز در ماه‌های گذشته بصورت مداوم با نوسان همراه بوده و تصور ادامه داشتن این روند کاهشی در بین اقشار مردم بوجود آمده است. در نتیجه خیلی ها منتظر کاهش بیشتر نرخ ارز هستند که در نتیجه آن به کاهش قیمت تلفن‌های هوشمند در بازار موبایل برسند.

دی ماه سال گذشته، پس از تخصیص ارز بانک مرکزی به شرکت‌های واردکننده، قیمت گوشی با کاهش ۱۵ درصدی همراه بود و قیمت موبایل در آن زمان به کمترین حد خود طی ۶ ماه رسید. اسفند ماه سال گذشته، ۱ میلیون و ۹۰۰هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد و در ادامه در فروردین ۱۴۰۰ حدود ۱ میلیون دستگاه گوشی وارد کشور شد.

پس از افزایش واردات و دپوی موبایل‌ها و به دلیل اشباع بازار موبایل، واردکنندگان تلفن‌های هوشمند مجبور به فروش این کالاها پایین‌تر از قیمت اصلی شدند و مدعی بودند که سود قانونیشان از ۱۰ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

در اوایل اردیبهشت ماه محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل بیان داشت: واردکنندگان تلفن‌های هوشمند با مشکل ثبت سفارش کالا مواجه شده‌اند و باتوجه به اشباع بازار از این کالا اگر اجازه ثبت سفارش به واردکنندگان داده نشود، ممکن است روند قیمت‌ها دچار تغییر شود. همچنین پیش‌بینی‌ها به این صورت است که روند کاهش قیمت موبایل تا انتهای فصل بهار ادامه داشته باشد.

بررسی وضعیت‌ها نشان می‌دهد روند خرید گوشی در اردیبهشت ماه کاملا کاهش یافته و قیمت این کالا به صورت مجدد ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

در هرصورت، ادامه وضعیت بازار و واردات نشان می‌دهد تلفن‌های هوشمند همچنان به‌راحتی در بازار قابل دسترس هستند و حداقل در فصل بهار مشکلی برای تامین بازار این کالا بوجود نخواهد آمد.

منبع: تسنیم
  • خزعل ارسالی در

    عجب ملتی هستیم بابا سیصد درصد گران شد حا لا ده درصد ارزونتر شده کیف کردیم

ارسال نظر