|
کدخبر: 171033

سقوط آزاد قیمت گوشی های شیائومی در بازار

بازار موبایل در چند روز گذشته تحت تاثیر کاهش نرخ دلار با نوسانهای زیادی روبرو شده است. مثلا گوشی‌های شیائومی که جزو پرفروش‌های بازار هستند در این مدت بین ۲ تا ۳ میلیون تومان ارزان‌تر شده‌اند.

اصناف سقوط آزاد قیمت گوشی های شیائومی در بازار

قیمت گوشی موبایل در سال گذشته قله های جدیدی را فتح کرد. فعالان بازار مهمترین دلایل افزایش قیمت موبایل در سال گذشته را سفود نرخ دلار و البته افزایش دورکاری و آموزش مجازی به دلیل بیماری کرونا عنوان می کنند.

اما حالا و با کاهش محسوس قیمت دلار، کم کم برندهای پرطرفدار بازار به این ریزشها واکنش نشان می دهند. در چند روز گذشته قیمت گوشی های شیائومی که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده، تحت تاثیر ریزش نرخ دلار حدود ۲ تا ۳ میلیون ارزان تر از هفته گذشته شده است، به طوری که قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Mi ۱۰T PRO ۵G حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزان تر شده است.

این مدل گوشی شیائومی در ابتدای اردیبهشت ماه با قیمت ۱۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان فروخته می شد، اما در حال حاضر قیمت آن حدود ۱۳ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان است.

همچنین گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note ۸ Pro دو سیم‌ کارته با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت نیز حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به ۵ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان رسیده است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi ۹ که از ارزان ترین گوشی های شیائومی در بازار است نیز ۲۷۰ هزار تومان ارزان شد و حالا با قیمت ۳ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان معامله می شود.

در حال حاضر ارزان ترین گوشی شیائومی در بازار ایران، مدل Redmi ۹A M ۲۰۰۶ است که با قیمت ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان فروخته می شود.

لازم به ذکر است کاهش نرخ دلار فقط باعث ارزانی گوشی های شیائومی نشده، سامسونگ و اپل هم از این ریزشها در امان نیستند.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها