|
کدخبر: 167472

کارنامه سازمان حمایت در سال گذشته

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: طی سال گذشته (۱۳۹۹) و در راستای سیاستهای نظارتی و کنترل قیمتها در بازار، ۴ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی سراسر کشور بعمل آمد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت؛ با تشریح اهم فعالیتها و عملکرد انجام شده طی یکسال گذشته در راستای سیاستهای نظارتی و کنترل قیمت ها در بازار ، گفت: بازرسان این سازمان و سازمان صمت استانها درسال سپری شده ۴،۳۲۸،۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام داده‌اند که از بین این بازرسی‌ها، ۳۴۶ هزار و ۲۵۲ تخلف کشف و منجر به تشکیل بیش از ۲۸۰ هزار و ۳۲۴ پرونده شد.

انجام ۵۲۳ هزار و ۴۵۱ مورد بازرسی در حوزه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه

سیدجواد احمدی، همچنین افزود: در این بازه زمانی از ۵۲۳ هزار و ۴۵۱ واحد خرد و کلان در حوزه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه، بازرسی انجام شده که تعداد ۹ هزار و ۴۲۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال ثبت و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت؛ جمعاً بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۸۶۳ بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح کشور انجام شده و بیش از ۳ هزار و ۲۴۹ پرونده تخلف با ارزش ریالی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۸۱۷ هزار ریال به سازمان تعزیرات استانها ارسال شده است.

دریافت ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره شکایت مردمی از طریق تلفن ارتباطی ۱۲۴

وی همچنین به ارائه عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها پرداخته و تصریح کرد: طی سال ۱۳۹۹، در مجموع ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره شکایت مردمی با برآورد ارزش بیش از ۲۹۹ میلیارد ریال در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ استانها به صورت تلفنی، کتبی و حضوری دریافت گردیده است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب افزود؛ از مجموع شکایات دریافتی در مدت مورد اشاره، ۷ هزار و ۲۱۷ فقره که صرفاً جنبه موردی و شخصی داشته و تخلف تکراری و عمومی نبوده در کارگروه های استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

احمدی عمده ترین گزارشهای مردمی در حوزه کالایی را مربوط به عرضه نان، مرغ و روغن و در بخش خدمات مربوط به تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذاخوری دانست و عنوان کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته؛ گرانفروشی و تقلب بوده است.

برگزاری بیش از ۱۵۹ هزار گشت مشترک

به گفته وی، طی مدت مذکور، بیش از ۱۵۹ هزار گشت مشترک بین بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها با اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاههای مربوط انجام گرفته که برای ۶۹ هزار و ۳۳۱ مورد، پرونده تخلف به ارزش ۱۹ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۷۵۹ هزار ریال تشکیل شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت یادآور شد: از مجموع گشتهای برگزار شده ۱۴ هزار و ۸۰۷ مورد مربوط به اسفندماه ۱۳۹۹ بوده که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۵۶۴ پرونده تخلف شده است.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

ارسال نظر