|
کدخبر: 165237

آخرین وضعیت تولید مرغ در آستانه ماه رمضان

محمد علی کمالی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: نهاده در بازارگاه خوب عرضه شده است و قیمت به موقع اعلام شده و هم شاخص بازار آزاد نشان داد که بعد از تعطیلات عید افت در قیمت بازار آزاد کنجاله سویا و ذرت داشتیم.

اصناف آخرین وضعیت تولید مرغ در آستانه ماه رمضان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری اظهار داشت: میزان جوجه تولیدی تا به امروز حدود ۸۲ میلیون بوده است. آن چیزی که برای ماه مبارک رمضان در اختیار مردم قرار می‌گیرد ،میزان جوجه‌ریزی نزدیک به ۱۰۴ میلیون جوجه توزیع و ۱۱۸ میلیون جوجه تولید شده است اما بر اساس میزان تولید حساب می کنیم، اگر این میزان تولید جوجه، به سالن ها رفته باشد حداقل حدود ۷۰ هزار تن تولید را در دهه سوم فروردین خواهیم داشت.

محمد علی کمالی ادامه داد: در بهمن‌ماه ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی داشتیم این میزان در اسفند ماه کاهش پیدا کرد ولی تولید به اندازه کافی است.

وی اظهار کرد: نهاده فعلاً در بازارگاه خوب عرضه شده است و قیمت به موقع اعلام شده و هم شاخص بازار آزاد نشان داد که بعد از تعطیلات عید افت در قیمت بازار آزاد کنجاله سویا و ذرت داشتیم و لذا این موضوع نشانگر این است که تقاضا برای بازار آزاد کمتر است ،آنچه که بازارگاه اعلام می‌کند متناسب با نیاز مرغداران است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: دوره پرورش افزایش پیدا کرده است و قرار است تا مرغداران که بیشتر از ۴۵ روز مرغ را نگهداری می کنند از طریق شرکت پشتیبانی حمایت نهاده ای شوند. قیمت اخیراً اعلام شده و به قیمت تشکل‌ها نزدیک است و لذا میزان قاچاق مرغ کاهش پیدا خواهد کرد.اگر به موقع نهاده به مقدار برسد ما هیچ نگرانی از لحاظ تولید نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها