|
کدخبر: 147902

زمزمه های افزایش قیمت دوباره مرغ در بازار

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۱ هزار تومان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی افزایش نسبی قیمت را برای روزهای آینده داریم.

اصناف زمزمه های افزایش قیمت دوباره مرغ در بازار

حبیب اسدالله نژاد قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را بین ۱۴۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم نیز ۲۱ هزار تومان است.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی اضافه کرد: پیش‌بینی ما افزایش نسبی قیمت مرغ در روزهای آینده است.

وی افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ را یکی از دلایل این مسئله عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ مصوب مؤلفه‌های تولید از سوی کارگروه ستاد تنظیم بازار و همچنین افزایش هزینه‌های حمل، قیمت تمام شده تولید مرغ بالای ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که در نتیجه آن قیمت مرغ گرم نیز باید بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان باشد.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: انتظار ما از کارگروه ستاد تنظیم بازار اصلاح نرخ مصوب فعلی مرغ است تا تولید کنندگان دچار مشکل نشوند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه ما از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت در این زمینه انتقاد داریم، گفت: هر دوی این وزارتخانه‌ها در جریان هستند که نرخ مصوب مؤلفه‌های تولید افزایش پیدا کرده اما در کارگروه ستاد تنظیم بازار بحث اصلاح قیمت مرغ را مطرح نمی‌کنند. خواسته ما این است که هر چه زودتر اصلاح قیمت صورت بگیرد تا دچار بحران‌های مقطعی در زمینه تولید نشویم.

وی درباره دلیل دیگر افزایش نرخ مرغ نیز توضیح داد: به طور معمول در روزهای پایانی ماه تقاضا برای این کالا افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

ارسال نظر