|
کدخبر: 137218

مرغ ۴۰ هزار تومانی در راه است؟

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان گفت: اکنون ذرت و سویا برای تولیدکنندگان مرغ وجود ندارد و تنها به طور میانگین ۳۰ درصد نهاده‌ها با ارز دولتی در اختیار مرغداران گوشتی قرار می‌گیرد.

اصناف مرغ ۴۰ هزار تومانی در راه است؟

بهرام پاکزاد در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: باید توجه داشت در ماه‌های اخیر تولید مرغ در استان همچون کشور کاهش داشته است که دلیل آن کاهش میزان جوجه ریزی طی ماه‌های شهریور و مهر بوده است.

وی به دلیل کاهش میزان جوجه ریزی در مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل تامین نشدن نهاده‌ها و نرخ بالای آن، تولیدکنندگان حاضر به پذیرش ریسک تولید نیستند.

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان گفت: میزان جوجه ریزی در مهر ماه حدود ۳ تا ۳.۵ میلیون تن بود در حالیکه به طور معمول در استان حدود ۷ میلیون تن جوجه ریزی در ماه داریم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در اختیار مرغدار نیست، بلکه شرایط بازار، نرخ را مشخص می‌کند، تاکید کرد: متاسفانه اکنون ذرت و سویا برای تولیدکنندگان مرغ وجود ندارد و تنها به طور میانگین ۳۰ درصد نهاده‌ها با ارز دولتی در اختیار مرغداران گوشتی قرار می‌گیرد.

پاکزاد توضیح داد: درحال‌حاضر هر کیلو سویا در بازار آزاد ۳۸ هزار تومان است، که دو تن این محصول ۳۸ میلیون تومان می‌شود، در حالیکه با ارز دولتی نرخ ۱۵ تن آن ۳۸ میلیون تومان است، بنابراین در این شرایط تولیدکنندگان زیر بار ریسک تولید نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه متوجه کاهش قدرت خرید مردم هستیم، اظهار کرد: طبق داده‌های مرکز آمار ایران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ میزان تقاضای مردم برای مصرف گوشت قرمز ۶۵ درصد، مصرف لبنیات ۳۵ درصد و مصرف گوشت مرغ نیز به همین میزان کاهش یافته است.

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه درحال‌حاضر نرخ نقدی مرغ زنده در اصفهان بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان است، تاکید کرد: به دلیل کاهش تولید، میزان کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است و تا نهاده‌ها تامین نشود، افزایش نرخ مرغ و کمبود تولید همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن مرغ با تداوم این شرایط به ۴۰ هزار تومان دور از دسترس نیست، گفت: البته میزان جوجه ریزی در آبان ماه بهتر از شهریور و مهر ماه بوده است احتمال می‌رود، شرایط بازار به این نکته هم توجه کرد که مقدار جوجه ریزی از اواخر مهر نسبت بهتر شود.

منبع: ايسنا
  • امیر عباس ارسالی در

    دیگه چه بلایی مونده که سرمردم نیاوردین م رغ زنده شب عیدخریدیم9هزارتومان الان بخری م 40هزارتومان
    شمامسلمان هستید؟؟؟ ؟

  • ناشناس ارسالی در

    قرچک ورامین معلوم نیست پشت منجمد بدست چ کسی میرسه

ارسال نظر