|
کدخبر: 135685 شاپور پشابادی

در گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مطرح شد:

تکلیف رانندگان تاکسی در تعطیلات دوهفته‌ای چیست؟

رضا الفت نسب: تا این لحظه صرفاً می‌دانیم که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بلامانع است. البته رانندگان این تاکسی‌ها نگرانی‌هایی دارند چون به‌هرحال همه آنها در شهر اصلی یا محل تولد خود کار نمی‌کنند. در حال رایزنی هستیم که این قشر از رانندگان جریمه نشوند.

اصناف تکلیف رانندگان تاکسی در تعطیلات دوهفته‌ای چیست؟

دولت بالاخره تعطیلی دوهفته‌ای مناطق قرمز را اعلام کرد اما مدیریت این موضوع، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. در این شرایط خاص فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مجازی و اینترنتی می‌توانند نیاز مردم به کالا و خدمات مختلف را تامین کنند. آیا زمینه برای فعالیت هر چه‌بهتر آنها فراهم است؟ برای بررسی بیشتر این موضوع با یکی از اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

الفت۲

رضا الفت نسب عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی گفت: «تا این لحظه صرفاً می‌دانیم که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بلامانع است. البته رانندگان این تاکسی‌ها نگرانی‌هایی دارند چون به‌هرحال همه آنها در شهر اصلی یا حل تولد خود کار نمی‌کنند. در حال رایزنی هستیم که این قشر از رانندگان جریمه نشوند».

فروشندگان فقط کالاهای موجود را بفروشند

وی درباره نحوه فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی هم اظهار داشت: «در این رابطه، موضوع جدیدی به ما اعلام نشده است. البته وزیر ارتباطات ستاد خاصی را برای بررسی موضوعات این حوزه تشکیل داده‌اند و ما این موضوع مهم را در این جلسه مطرح خواهیم کرد تا چندوچون کار مشخص شود».

الفت نسب افزود: «بعید می‌دانم مدیریت این موضوع آسان و بدون مشکل باشد. بدیهی است که کسب‌وکارهای مجازی باید بتوانند در این شرایط به مردم خدمت‌رسانی کنند. کسب‌وکارهای مجازی با تامین‌کنندگان کالاهای مختلف در ارتباط هستند. اگر فروشگاه‌ها و مجتمع‌های محل کار تامین‌کنندگان تعطیل باشند فروشگاه‌های مجازی با مشکل جدی مواجه می‌شوند. بنا به تجارب قبلی احتمال می‌‌دهیم که تامین‌کنندگان با مشکل مواجه شوند بنابراین روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر کردیم و در آن گفتیم که فروشندگان سعی کنند فقط کالاهایی که موجود دارند را بفروشند. خاطرنشان کردیم که اگر امکان تامین کالاهای ناموجود وجود ندارد فروش این قبیل اقلام و کالاها را متوقف کنند تا وضعیت به روال عادی برگردد».

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در ادامه گفت: «بیش از ۱۰ ماه است که با معضل کرونا مواجه هستیم بنابراین با اتکا به این تجربه می‌شد بهتر از این‌ها عمل کرد اما این گونه نشد و به صورت ناگهانی عمل شد. بیان جزییات تعطیلی را به لحظه آخر موکول کر‌ده‌اند. از جزییات مطلع نیستیم ولی با اطمینان می‌گوییم که کسب‌وکارهای مجازی در این شرایط پیشرو هستند. باید در صورت امکان زمینه کار تامین‌کنندگان را فراهم کرد. اتحادیه هم زیرساخت‌ها را از قبل فراهم کرده است که در صورت لزوم بتواند به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهد. امیدواریم بتوانیم پیگیری شکایات و اعمال نظارت‌ها را به خوبی ادامه دهیم. پیگیری مورد به صورت مجازی خواهد بود. فرایند رسیدگی به درخواست‌های صدور مجوز هم همچنان به صورت کامل مجازی ادامه خواهد یافت».

تصمیم‌گیری را به لحظه آخر موکول نکنیم

رضا الفت نسب در ادامه گفت: «در این شرایط است که تفاوت ما و بخش دولتی مشخص می‌شود. حدود سه است که فرایندهای مختلف مربوط به کسب‌وکارهای مجازی را به صورت برخط مدیریت می‌کنیم. صلاحیت متقاضیان صدور مجوز به صورت آنلاین بررسی و در صورت تائید به صورت پستی برای آنها ارسال می‌شود. تجربه بسیاری خوبی است و از این طریق، ترددها را به شدت کاهش دادیم. کاش دولت و سازمان‌های دولتی هم می‌توانست این‌گونه عمل کند. قطعاً اگر عزم و اراده وجود داشته باشد می‌تواند این گونه عمل کند. متاسفانه کارها به لحظه آخر موکول شد. امیدواریم دولت‌ها بعد برای این موضوع و شرایط مهم توجه داشته باشند و منتظر نمانند که معضلی مثل کرونا اتفاق بیفتد و بعد به دنبال ‌راه‌حل باشند. امیدوار هستیم که کم‌‌توجهی به این موضوع مهم باعث نشود که خدمت‌رسانی به مردم در این دو هفته با مشکل روبرو شود».

  • ناشناس ارسالی در

    یکبار درست و حسابی قرنطینه گنید بعد گشا یش انشالله چیه سفت کن شل کن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها