|
کدخبر: 132322

قیمت پلی‌استیشن ۵ چند؟

مردم از قیمت‌های پیش‌بینی شده برای پلی‌استیشن ۵ و تاثیر دلالی‌ها بر بازار ابراز شگفتی کرده‌اند.

فروشندگان پیش‌بینی کرده بودند که محصول جدید شرکت سونی، مدتی بعد از عرضه جهانی به بازار ایران وارد شود و با قیمت‌هایی کاذبی بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان به فروش برسد؛ اتفاق مشابهی در مورد آیفون ۱۲ نیز رخ داده است و مدتی پس از عرضه، قیمت آن در بازار ایران تفاوت فاحشی با ارزش دلاری آن پیدا کرد.

سونی قیمت نسخه معمولی یا به عبارتی دیسک‌دار محصول جدید خود را ۴۹۹ دلار و نسخه دیجیتال آن را ۳۹۹ دلار قیمت اعلام کرده است. این قیمت‌ها با احتساب نرخ امروز دلار در صرافی ملی، تا ساعت ۱۴: ۳۰ (۲۶ هزار و ۷۰۰) تومان، به ترتیب معادل حدود ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار و ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

اما برخی فروشگاه‌ها و سایت‌ها در ایران اقدام به پیش‌فروش این محصول در کشور کرده‌اند. برای مثال فروشگاهی، مدل دیجیتال ادیشن این محصول را به قیمت ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و مدل استاندارد ادیشن آن را سه میلیون تومان بیشتر، عرضه می‌کند. البته این قیمت برای تحویل یک تا سه ماه بعد از تاریخ عرضه جهانی آن است.

گروهی از کاربران از قیمت‌های پیش‌بینی شده در این گزارش ابراز شگفتی‌ کرده‌اند.

– «مگه پلی استیشنم رجیستری می‌خواد که ۴۰۰دلار که میشه ۱۲ میلیون رو ۴۰ میلیون می‌فروشید.»

– «فقط بخور بخوره، میلیون درصد هم دلالا بگیرن، باز هستن کسایی که بخرن.»

– «دوستان من از ترکیه می‌خوام دو تا بیارم، تحویل هفته اول آذر، هر کی می‌خواد بگه می‌فروشم (۶۰۰ دلار) با هر قیمتی که دلار توی اون روز بود. یعنی فقط ۲۰% گرون تر از قیمت اصلش! نه با احتساب دلار ۵۰ هزارتومانی! یا مالیات و گمرک و هیچ چیز دیگه ای…»

– «نه بابا ارزونه این که، باید ps۵ رو ۶۰ یا ۷۰ میلیون کنن تازه یکم گرونیش حس بشه! »

– «یعنی چه جوری حساب کردن دلالان عزیز که ۴۰ ملیون تومن می‌شه. دمتون گرم سه تا پلی استیشن ۵ نمی‌شه ۴۰ ملیون تومن، لطفا گرون تر کنید خیلی ارزونه! »

– «با دلار ۳۰ تومنی ps۵میشه ۱۴میلیون، بعد چجوری می‌یاید ۴۰ میلیون می‌فروشید؟ ۳تا ps۵نمی شه ۴۰ میلیون، اگه گمرک هم روش حساب کنیم. حاجی فازتون چیه.»

– «یعنی اینقدر این فروشندگان ما حلال خورن که محصول ۱۳ میلیونی رو میان ۴۲ تومن می‌فروشن.»

– «یعنی چی؟ چه وضعشه! ۴۰۰ دلار چجوری می‌شه ۴۰ میلیون، حالتون خوبه؟»

– «با این کشوری که ما داریم، بعیده قیمت‌ها متعادل باشه، از آب هم کره می‌گیرند. هیچ وقت نخواستند جوانان به خوشی زندگی کنند.»

– «انتظار این رو داشتیم که دلالان عزیز با دلار ۵۰ هزارتومنی حساب کنن، ولی این قیمتا دیگه خیلی عجیبه! »

– «خب توسط سایت‌های واسطه خرید از فروشگاه خارجی می‌خریم با قیمت تا این لحظه دو دسته ۱۹.۵ میلیون می‌شه چرا باید از فروشگاه‌های دزد ۴۲ میلیون بخریم؟»

– «۵۰۰ دلار حقوق ۱ هفته کارگر امریکایی …۱۵ میلیون این جا می‌شه ۸ ماه …۳۵ برابر.»

پلی‌استیشن یا ایکس باکس؟

برخی از کاربران نیز در مورد کیفیت پلی‌استیشن و تفاوت آن با ایکس باکس نظر داده‌اند.

– «اگه بخواین ظاهر و گرافیک خوب ببینید، پی اس فایو، مورد خوبی هستش ولی اگه دنبال کنسولی هستید که گرافیک عالی و کلی مورد عالی دیگه که از پلی استیشن پنج بیشتره داشته باشه؛ ایکس باکس سری ایکس عالیه. از همه نظر.»

– «چرا فقط خبر از پلی استیشن گذاشتید؟ مگه ایکس‌ باکس سری ایکس، کنسول نیست؟؟ البته خوبه هر چقدر کسی کمتر ایکس باکس توی ایران بخره و نشناسه به نفع ماهاس چون قیمتش کمتر میشه. زنده باد مایکروسافت.»

– «داداش خبری ازش نمی‌ذارن چون اصلا مهم نیست. چند وقت پیش آمار گرفته بودن که بیش از ۹۰ درصد ایرانیا تو فکر اومدن ps۵ هستن تا ایکس باکس.»

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها