|
کدخبر: 114494

زنگ خطر افزایش قیمت مرغ به صدا در می آید؟

حبیب اسدالله نژاد وضعیت توزیع و قیمت نهاده‌های دامی و احتیاط مرغداران در جوجه‌ریزی را عامل افزایش قیمت مرغ اعلام کرد و گفت: افزایش تقاضا برای مرغ نیز در رشد قیمت مؤثر بوده است.

اصناف زنگ خطر افزایش قیمت مرغ به صدا در می آید؟

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز منجر به رشد تقاضا برای مصرف مرغ شده و در افزایش قیمت هم مؤثر بوده است.

وی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را ۱۳,۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: به تبع این مساله قیمت مرغ گرم نیز به بین ۱۹۰۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش یافته و بواسطه ارزان‌تر و اقتصادی بودن مرغ، تقاضا برای مصرف این ماده پروتئینی بالا رفته است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه مرغداران همچنان از وضعیت تأمین و توزیع و از همه مهم‌تر قیمت نهاده‌ها ناراضی و کلافه هستند، افزود: تولیدکنندگان در جوجه ریزی با ترس و احتیاط عمل می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قیمت جوجه یکروزه اضافه کرد: متأسفانه تولید کنندگان جوجه نیز در حال زیان هستند و ادامه این شرایط ممکن است به خروج بسیاری از واحدهای مرغ مادر از چرخه تولید منجر شود.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر