|
کدخبر: 114011

ارزان ‌ترین لاستیک ‌های ایرانی در بازار + جدول قیمت

خرید لاستیک به دلیل گرانی شدید این کالا برای بخش قابل توجهی از متقاضیان خودرو دشوار شده و ارزان ترین لاستیک ها نیز هزینه ای سنگین روی دست مصرف کننده می گذارد.

اصناف ارزان ‌ترین لاستیک ‌های ایرانی در بازار + جدول قیمت

نوسانات بازار این روزها گریبان لاستیک خودرو را هم گرفته و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که انواع تایر ۲ تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته است. این در حالی است که طرح فروش دولتی با هدف ثبات نسبی قیمت این کالا اجرا شده است. با اینحال در میان آمار و ارقامی که نشان میدهد لاستیک‌های داخلی هم رشد ۷۰ درصدی قیمت را تجربه کرده‌اند، برخی لاستیکهای ایرانی با قیمتهای نسبتا ارزان‌تری به فروش می‌رسند. قیمتهایی که به طور متوسط بین ۳۸۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان در نوسان هستند.

 جدول زیر، لیست قیمت ارزان ‌ترین لاستیک‌ های ایرانی را نشان میدهد و قیمت های درج شده بر اساس یک حلقه لاستیک است.

لاستیک

افزایش ۷۰ درصدی قیمت لاستیک‌های داخلی

در همین رابطه سید محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان تایر ایران، گفته است: به دلیل کاهش واردات لاستیک‌های سواری و افزایش ۷۰ درصدی قیمت لاستیک‌های تولید داخل، بازار تایر سواری در رکود شدیدی به سر می‌برد و این امر نشان دهنده عدم تعادل عرضه و تقاضا است. این در حالیست که برخی خریداران، عدم نظارت بر فروش لاستیک ها توسط نمایندگی های فروش را عامل گرانی انواع تایر تولید داخل می‌دانند و از خریداری ارزان ترین لاستیک های موجود در بازار نیز ناتوان هستند.

 

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها