|
کدخبر: 101754

تشکیل یک کمیسیون جدید در اتاق اصناف تهران

کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران با حضور علی فاضلی عضو هئیت رئیسه اتاق و اکثریت اعضای کمیسیون به ریاست ابراهیم محمدولی امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ در محل تشکیل کمیسیون‌ها برگزار شد.

اصناف تشکیل یک کمیسیون جدید در اتاق اصناف تهران

کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران با حضور علی فاضلی عضو هئیت رئیسه اتاق و اکثریت اعضای کمیسیون امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ در محل تشکیل کمیسیون‌ها برگزار شد.

ابتدای این جلسه که با محوریت و تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مباحث مالیاتی به اصناف تشکیل شد، اعضای کمیسیون در ارتباط با دستور جلسه شامل ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات عملکرد سال ۹۸ و نیز گروه بندی سه گانه مشاغل جهت دریافت مالیات، مطالبی را ارائه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با موضوعات مذکور پرداختند.

در ادامه جلسه علی فاضلی عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران با توجه به مطالب عنوان شده از سوی اعضای کمیسیون با تاکید بر اینکه اصناف باید قبل از تصویب قوانین وارد عمل شوند گفت: متاسفانه درحال‌حاضر اصناف در بدترین شرایط قرار گرفته‌اند در حالیکه با شاخصه‌ها و مولفه‌های قدرتمندی که دارند، باید با قدرت ظاهر شوند.

در این جلسه همچنین، نامه‌ها و درخواست‌های رسیده از سوی چند اتحادیه صنفی قرائت و پس از بررسی و بیان نظرات اعضاء تصمیمات لازم اتخاذ شد؛ همچنین مقرر شد با دعوت از گروه سه گانه در خصوص مالیات جمع بندی و تصمیم نهایی اخذ شود.

مقرر شد با دعوت از رئیس اتحادیه فناوران رایانه در جلسه بعدی در ارتباط با نحوه ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی از طریق اتحادیه‌ها یا کافی نت‌ها جمع بندی و تصمیم گیری شود.

لازم به ذکر است طبق قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل و مودیان حقیقی براساس شاخص‌ها و معیارهایی گروه بندی می‌شوند.

این گروه بندی مالیاتی با توجه به آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات‌ها براساس ملاک‌هایی از قبیل نوع و حجم فعالیت متفاوت است و به ترتیب در گرو‌ه‌های اول، دوم و سوم قرار می‌گیرند.

 بر اساس حجم فعالیت:

گروه اول شامل مودیانی می‌شود که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل آنها بیشتر از ۳۰ میلیارد ریال باشد و یا برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده ( قبل از کسر معافیت ) طبق آخرین برگ مالیات قطعی ( مجموع اصلی و متمم ) عملکرد ۱۳۹۱ و به بعد که تا تاریخ پایان دی سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد بیشتر از ۳۰ میلیارد ریال باشد.

 گروه دوم شامل مودیانی است که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل آنها بیشتر از ۱۰ میلیارد تا ۳۰ میلیارد ریال باشد و یا برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده ( قبل از کسر معافیت ) طبق آخرین برگ مالیات قطعی ( مجموع اصلی و متمم ) عملکرد ۱۳۹۱ و به بعد که تا تاریخ پایان دی سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد از ۱۰ میلیارد ریال تا ۳۰ میلیارد ریال است.

گروه سوم شامل مودیانی است که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند.

براساس نوع فعالیت:

اشخاص ذیل فارغ از حجم فعالیت یادشده از لحاظ انجام تکالیف جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند.

۱- دارندگان کارت بازرگانی (وارد‌کنندگان و صادر کنندگان)

۲- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط

۳- صاحبان هتل‌های سه ستاره و بالاتر

۴- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی

۵- صاحبان مشاغل صرافی

۷- فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط

کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۳۹۶ حداکثر ۱۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۲٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال) باشد مشمول این دستورالعمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها