|
کدخبر: 219070

نشانه های خرابی گیربکس و تسمه تایم در خودروهای رنو کدامند؟

خودروهای برند رنو امروزه دارای انواع مختلف و خودروهای مختلف می باشند. به این دلیل که مردم عزیز ایران از خودروهای برند رنو استفاده می کنند، قطعات رنو نیز فروش بالایی دارد و در تمام فروشگاه های محصولات رنو، قطعا قطعات رنو نیز وجود دارد.

یکی از خودروهای برند رنو، ال نود است که اتفاقا مشتریان و علاقمندان بسیار زیادی نیز دارد.

 از قطعاتی که در خودروی ال نود، بیشتر مورد بحث است و دچار خرابی و یا آسیب میشود، کیت تسمه تایم ال نود و گیربکس ال نود است.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم که در رابطه با قطعات رنو و قطعات یدکی  ال نود مانند کیت تسمه تایم ال نود و گیربکس این خودرو، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم؛ امیدواریم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی فرمایید.

خودرو

کیت تسمه تایم ال نود

یکی از قطعات یدکی ال نود مهم و اساسی که در عملکرد موتور ال نود بسیار تاثیرگذار می باشد، کیت تسمه تایم ال نود است. در صورتی که کیت تسمه تایم دچار مشکلی شود، موتور خودروی شما نیز دچار خرابی ها و مشکلات بزرگی می شود.

یکی از وظایف مهم کیت تسمه تایم ال نود، تنظیم مناسب زمان باز و بسته شدن سوپاپ ال نود می باشد.

 تسمه تایم کمک می‌کند که در موتور خودرو عمل‌های اصلی مکش، تراکم، تخلیه و احتراق به خوبی صورت گیرد.

تسمه تایم قطعه است که داخل موتور خودرو قرار دارد.

تمام قطعاتی که عملکرد مستقیمی با موتور خودروی شما دارند، دارای اهمیت بالایی می باشند و کیت تسمه تایم ال نود نیز یکی از این قطعات می باشد.

از بهترین نمونه های با کیفیت کیت تسمه تایم ال نود می توان به کیت تسمه تایم برند اورجینال و تسمه تایم‌های دایکو ایتالیا و پاور گریپ بلژیک اشاره کرد.

کیت تسمه تایم ال نود، یکی از قطعات یدکی ال نود می باشد که اگر دچار خرابی شوند، ممکن است هزینه های زیادی را برای شما در بر داشته باشد.

همان طور که گفته شد کیت تسمه تایم ال نود دارای اهمیت زیادی است و در صورت دیده شده علائم و نشانه های خرابی که ما در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم، باید اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه کنید.

علائم و نشانه های خرابی کیت تسمه تایم ال نود

با مشاهده و آگاهی کامل از این نشانه ها شما می توانید با رخ دادن این علائم، در سریع ترین زمان ممکن و قبل از آسیب رسیدن به موتور خودروی خود، این قطعه را تعویض کنید.

1-عملکرد نامناسب دور موتور

هنگام رانندگی اگر دور موتور به 2 الی 4 هزار رسیده است، اما موتور خودرو تنظیم نیست، باید عملکرد تسمه کیت تسمه تایم ال نود را چک کید.

2-استارت نخوردن ماشین شما

کیت تسمه تایم همواره باید در حال فعالیت باشد  تا بتواند به ازای هر یک بار چرخیدن میل بادامک، دقیقا دو بار میل لنگ را بچرخاند. اگر زمانبندی این چرخه به هم بخورد، بقیه کارها نیز از تنظیم خارج می شوند. این امر می تواند منجر به مشکلاتی در استارت نیز بشود چون زمانبندی غیردقیق تک تک قطعات می تواند باعث شود ماشین درست استارت نخورد.

3- تولید دود توسط اگزوز

اگر خودروی شما از حالت معمول و عادی، بیشتر دود ایجاد می کند، ممکن است که مشکل از کیت تسمه تایم ال نود خودروی شما باشد.

شما با مشاهده این نشانه ها باید در سریع ترین زمان ممکن، عملکرد کیت تسمه تایم را بررسی و در صورت نیاز به مکانیک مراجعه کنید.

 

اما یکی دیگر از قطعات یدکی ال نود(https://renaultpakhsh.ir/shop/car/l90) که دارای اهمیت و عملکرد ضروری می باشد، گیربکس ال نود می باشد.

گیربکس ال نود نیز مانند کیت تسمه تایم ال نود، از مهم ترین قطعات یدکی ال نود می باشند که دارای قیمت بالایی هستند و ممکن است که خرابی این قطعات یدکی ال نود، به موتور خودروی شما نیز آسیب برساند.

خودرو

گیربکس ال نود

هر خودرویی برای حرکت و استارت نیاز به یک عامل تولید کننده و یک عامل انتقال دهنده نیاز دارد. وظیفه گیربکس خودرو، انتقال نیروهای تولید شده به چرخ ها می باشد.

در واقع گیربکس ال نود در شرایط ضروری و در سرعت های بالا، به راننده این امکان را می دهد که کنترل خودرو را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

گیربکس دارای وظایف و کارکردهای بسیار دیگری نیز می باشد که شما می توانید برای مطلع شدن از آن ها به وب سایت های مربوطه مراجعه کنید.

حال که شما از اهمیت و عملکرد این قطعه آگاه شدید، بهتر است بدانید که اگر این قطعه دچار مشکل شود، می تواند ضرر و زیان های بسیار زیادی را برای شما اعمال کند.

پس بهتر است که با مشاهده نشانه ها و علائم خرابی گیربکس ال نود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، در سریع ترین زمان ممکن خودرو را به تعمیرگاه ببرید.

نشانه های خرابی گیربکس در ال نود

با مشاهده این نشانه ها و علائم شما باید عملکرد گیربکس خودروی خود را بررسی و چک کنید.

1- بیرون زدن دنده هنگام تعویض آن

 

یکی از شایع ترین و پر بروزترین نشانه های خرابی گیربکس ال نود، بیرون زدن دنده هنگام تعویض دنده می باشد.

اگر در هنگام تعویض دنده، دنده به خوبی در جای خود قرار نمی گیرد و به اصطلاح به خوبی جا نمی رود و بیرون زده می شود، می توان مشکل از گیربکس ماشین باشد.

2-ایجاد و تولید صدا توسط گیربکس

بروز صدا در گیربکس، طبیعی نمی باشد و با شنیدن صدای گیربکس، شما باید در سریع ترین زمان ممکن، ایجاد صدا از گیربکس را رفع کنید.

ایجاد صدا توسط گیربکس می تواند دلایلی مانند کم شدن روغن گیربکس، لقی دنده ها، بلبرینگ ها و ... داشته باشد.

3-تولید صدا در هنگام عوض کردن دنده

تولید صدا در هنگام تعویض دنده نیز از نشانه هایی می باشد که به منظور خرابی گیربکس باشد. البته می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

اولین چیزی که شما باید در ایجاد صدا در هنگام تعویض دنده به آن شک کنید، آزاد نشدن کلاچ است.

سائیدگی اتصالات و بوش های اهرم بندی فرمان نیز می توانند از دلایل بروز این مشکل در گیربکس باشند. در صورتی که روغن گیربکس کم باشد نیز شاهد بروز این مشکل خواهیم بود.

4-روغن ریزی گیربکس

روغن ریزی گیربکس از دیگر نشانه های متداول و رایج در خرابی گیربکس ال نود می باشد. مهم ترین و اصلی ترین دلیل روغن ریزی گیربکس می تواند خراب شدن واشرهای کاغذی درب بالا باشد.

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، بهتر است که واشرهای کاغذی درب بالا را تعویض نمایید، تا بتوانید این مشکل را رفع کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها