|
کدخبر: 99359

تکلیف صدور گواهینامه موتورسواری بانوان چه شد؟

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در موضوع گواهینامه موتورسواری برای بانوان نیروی انتظامی تصمیم گیر نیست اعلام کرد: برای این مساله تابع قانون هستیم که فعلا اجازه نمی دهد.

اجتماعی تکلیف صدور گواهینامه موتورسواری بانوان چه شد؟

 سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در دیدار با مازیار ناظمی سرپرست این فدراسیون اظهار داشت: ما صد در صد از رشته موتورسواری و اتومبیلرانی حمایت خواهیم کرد و با امضای تفاهم نامه همکاری با فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در اجرای این برنامه ها همکاری خواهیم کرد.

وی افزود: به نظرم بالاترین مسئول در بحث رانندگی و موتورسواری نیروی انتظامی و فدراسیون است. هر روز تعداد زیادی از انسان ها جان خود را در این مسیر از دست می دهند. استفاده کنندگان از وسایل نقلیه یا قانون را بلد نیستند یا این باور در این افراد ایجاد نشده که به خاطر سلامتی ایمنی امنیت جامعه فرد هم که شده باید قوانین را رعایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای رعایت قوانین و مقررات گفت: در بحث فرهنگ سازی و قرار دادن انرژی ها و توان هایمان در کنار هم، صد درصد موافق هستم که این مساله کار شود و بهترین خاستگاه را فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی می دانم.

وی ادامه داد: در رابطه با جمع آوری و برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف، ما هم چنین علاقه ایی نداریم چون باور خودمان هم این است که درصد بالایی از این افراد از اقشار متوسط و ضعیف هستند و به عنوان وسیله کار از موتور سیکلت استفاده و امرار معاش می کنند.

سردار رحیمی افزود: واقعا گاهی اوقات ما مجبور می شویم برخورد کنیم و اینکه پلیس در مقابل مردم و ورزشکاران قرار بگیرد در کلیه بخش ها مخالف هستیم.

وی با اشاره به بعد قهرمانی رشته موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: اما در خصوص ورزشکاران حرفه ای که در پیست فعالیت می کنند و در مسابقات شرکت می کنند، جوانان علاقه مندی هستند که در پیست هیجان خودشان را در چارچوب تعریف شده، تخلیه می کنند. به همین دلیل صد در صد موافق هستیم و از این رشته حمایت می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص بحث های آموزشی مشترک افزود: در بحث آموزش های مشترک هم ما آمادگی کامل داریم و ظرفیت های مشترک تا با فدراسیون که کمک اصلی ترین مرجع موتورسواری و ماشین سواری بتوانیم از ظرفیت هایمان استفاده کنیم و برای عموم مردم و حتی برای پرسنل نیروی انتظامی کاری کنیم تا آرامش وامنیت جامعه حفظ شود.

در این دیدار سردار محمدرضا مهماندار رئیس راهنمایی و رانندگی تهران، شهزاد کیانی دبیرکل، فیروزه سیدمهدی نایب رییس بانوان، بیژن خراسانی مشاور رئیس فدراسیون مهدی شریعتی سرپرست کمیته آموزش، حمید احمدی نیا سرپرست کمیته ارتباطات و بازاریابی فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی حضور داشتند.

مازیار ناظمی در این دیدار به گزارشی از عملکرد و فعالیت ها وبرنامه و اهداف فدراسیون و اقدامات انجام شده در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین راهنمایی و رانندگی و فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در جهت فرهنگ سازی رانندگی ایمن و ساماندهی مسائل مربوط به موتوسواران معیشتی و موتورهای سنگین توضیحاتی ارائه کرد و سپس هر یک از حاضرین نظرهای خود را در جلسه مطرح کردند.

مازیار ناظمی هفتم بهمن ماه سال گذشته با حکم وزیر ورزش و جوانان سرپرست فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی شد. پیش از ناظمی نیز محمود صیدانلو به مدت چهار سال رییس این فدراسیون ورزشی بود

منبع: ایرنا

ارسال نظر