|
کدخبر: 262881

دستفروشان مترو در این سایت ثبت نام کنند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به راه‌اندازی سامانه شناسایی دستفروشان مترو گفت: به دنبال این هستیم تا دستفروشان به جای فعالیت در داخل واگن‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کنند.

اجتماعی دستفروشان مترو در این سایت ثبت نام کنند

مهدی شایسته اصل با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ ساماندهی دستفروشان افزود: شرکت مترو در کنار رسالت اصلی که برای جابجایی مسافران بر عهده دارد، به منظور رفاه حال شهروندان به دنبال افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در سایر بخش‌ها نیز هست.

وی گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دستفروشان مترو می‌توانند با ثبت و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه شناسایی و ساماندهی دست‌فروشان مترو از طریق سایت شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به آدرس metro.tehran.ir اقدام کنند.  

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت زمانی برای انجام این کار تعیین نکردیم و با توجه به اینکه جایگاه‌های برپایی غرفه برای دستفروشان در ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده، روند کار با توجه به درخواست‌های ثبت شده مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این کار فراهم آوردن شرایطی است تا دستفروشان برای تأمین معیشت به جای عبور و مرور در داخل واگن‌ها و سکو ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کرده و از گلایه مسافران بابت حضور دستفروشان کاسته شود.

شایسته‌اصل با بیان اینکه تعداد بسیاری از دستفروشان به ساماندهی و حضور ثابت علاقه‌مند نبوده و ترجیح می‌دهند که بدون هیچ ضوابط و چارچوبی اجناس خود را به فروش برسانند، خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال درآمدزایی نیستیم اما می‌خواهیم شرایطی ایجاد کنیم تا افرادی که معاش‌ آنها از این طریق است بتوانند قاعده‌مند کار کنند و مواردی که باعث آسیب به مسافران می‌شود، چه در حوزه بهداشت و چه سلامت روان را کنترل کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر