|
کدخبر: 261648

تکلیف نرخ کرایه های تاکسی چه شد؟

افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران از ابتدای اردیبهشت با مصوبه شورای شهر تهران انجام گرفت و با تائید فرمانداری اجرایی شد اما اکنون دولت، مصوبه افزایش ۲۵درصدی کرایه تاکسی، اتوبوس و متروی تهران را باطل کرده است.

اجتماعی تکلیف نرخ کرایه های تاکسی چه شد؟

از اول اردیبهشت امسال طبق روال هرساله نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ های پایتخت میانگین حدود ۲۵درصد افزایش یافت. این موضوع با مصوبه شورای شهری ها انجام گرفت و پس از تائید فرمانداری جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

اما طی روزهای اخیر نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه دولت، مصوبه افزایش ۲۵درصدی کرایه تاکسی، اتوبوس و متروی تهران را باطل کرد در این نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت  به معاون اول رییس جمهور با موضوع افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری پایتخت یادآوری کرده که این افزایش نرخ‌ها با ستاد تنظیم بازار هماهنگ نشده و محمد مخبر نیز دستور ابطال افزایش نرخ‌ها را صادر کرد.

این موضوع به ویژه سبب اختلاف مسافران تاکسی و رانندگان شده است برخی از مسافران با اعلام این خبر به رانندگان می‌گویند نباید کرایه بیشتر پرداخت کنند و رانندگان هم اعلام می‌کنند که نرخ‌های جدید بر اساس مصوبه شورا و توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران برچسب گذاری شده است.

حجت الاسلام آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این زمینه و در واکنش به نامه منتشر شده اخیر گفت: بافزایش نرخ کرایه‌ها قانونی است در جلسه‌ای اعتراض وزارت صمت به افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی رفع ابهام می‌شود.

سید‌محمد آقامیری با اشاره به نامه وزارت صمت به معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص ابطال نرخ افزایش حمل و نقل عمومی شهر تهران به دلیل عدم هماهنگی با ستاد تنظیم بازار گفت:‌ مصوبه مورد اشاره وزارت صمت مربوط به مهر ۱۴۰۰است. زمانی که قرار بود مدارس و مراکز آموزشی بعد از تعطیلی‌های کرونا دوباره بازگشایی شوند و احتمال افزایش نرخ کرایه‌ها در نیمه دوم وجود داشت اما این افزایش قیمت‌ها اتفاق نیفتاد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها