|
کدخبر: 261499

چه واکسن هایی برای حجاج ایرانی مورد تایید است

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت :‌براساس اعلام سعودی‌ها و براساس واکسن‌های موجود در ایران واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک مورد تایید است.

درودی با اعلام این خبر که تزریق سه واکسن کرونا یکی از شرایط الزامی زائران برای ورود به عربستان است گفت : زائران این موضوع را جدی بگیرند و با توجه به زمان باقیمانده حتما وضعیت واکسن خود را بررسی کنند.

درودی تصریح کرد ‌: افرادی که به هر دلیلی واکسن دیگری غیر ازسینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک را تزریق کرده اند توصیه می کنیم با توجه به هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت انجام شده در زمان باقیمانده از واکسن سینوفارم استفاده کنند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر افزود: این افراد اگر در هفته‌ جاری دز اول واکسن سینوفارم را تزریق کنند با توجه به شروع اعزام ها از یک ماه آینده برای تزریق دوم زمان کافی خواهند داشت و به صورت استاندارد و بدون مشکل می توانند وارد عربستان شوند.

وی در خصوص کسانی که واکسن های دیگری تزریق کرده اند می گوید: با هماهنگی انجام شده، وزارت بهداشت این اجازه را صادر کرده که افراد در دز چهارم و یا پنجم هم بتوانند سینوفارم دریافت کنند.

درودی ادامه داد : علاوه بر واکسن کرونا، زائران سرزمین وحی قبل از ورود به کشور عربستان باید واکسن مننژیت را دریافت کنند و طبق سال های قبل، وظیفه تامین و تزریق این واکسن بر عهده جمعیت هلال احمر ایران است.

دکتر درودی افزود : بخش های جمعیت هلال احمر هماهنگی های لازم را برای ‌تامین و توزیع واکسن مننژیت انجام داده اند و پیش‌بینی می شود تا پایان هفته آینده واکسن مننژیت تامین و در استان ها توزیع شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال های گذشته حدود ۸۵هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف می شدند که امسال با کاهش سهمیه کشورهای اسلامی؛ حدود ۴۰هزار نفر از کشورمان می توانند در حج تمتع ۱۴۰۱ شرکت کنند؛ با توجه به کاهش تعداد حجاج ایرانی، تعداد پزشکان و کادر درمان اعزامی هلال احمر کاهش پیدا کرده و به گفته معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر پیش بینی می شود جمعیت هلال احمر در قالب کاروانی ۲۲۰تا ۲۳۰نفره شامل پزشک، پرستار، تیم های درمانی و پشتیبانی عملیات حج تمتع امسال را پوشش دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها