|
کدخبر: 260745

ساماندهی ترافیک در تهران انجام می شود

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ تهران اظهارداشت: بیش از ۱۰ هزار متر مربع عملیات اصلاح هندسی در معابر قلب پایتخت انجام شده است که از جمله اقدامات می‌توان به اصلاحات هندسی تقاطع خیابان‌های شصت و چهارم و شیخ بهایی، بلوار کارگر و هجدهم، کریمخان، حافظ و ... اشاره کرد. اجرای این طرح تداخلات جریان‌های عبوری را به حداقل می‌رساند موجب روانسازی ترافیک و ارتقاء ایمنی تردد در این محدوده‌ها می‌شود.

اجتماعی ساماندهی ترافیک در تهران انجام می شود

شهردار منطقه ۶ درخصوص خط کشی محوری و عابر در معابر قلب پایتخت عنوان کرد: در این بازه زمانی ۱۱۶ متر مربع خط کشی گذرگاه عابر پیاده، در خیابان‌های انقلاب، ولیعصر، جانبازان و اسد آبادی و... و بیش از ۲۲ کیلومتر مربع خط کشی محوری در خیابان‌های آزادگان، قرنی، حافظ، ولیعصر، اراک و خیابان مفتح با اهداف روان سازی عبور و مرور خودروها، جلوگیری از خروج خودرو‌ها از خط عبوری و به حداقل رساندن تصادف اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۶ همچنین از جداسازی و ایمن‌سازی بیش از ۷۵۰ مترطول مسیر اتوبوس‌های تندرو (BRT) در محور‌های خیابان انقلاب از دروازه دولت تا پل کالج، درخیابان بهشتی از مدرس تا میرزای شیرازی و خیابان مفتح خبر داد و اظهار کرد: توسعه خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو به دو دلیل از مهمترین شاخص‌ها در توسعه حمل‌ونقل عمومی درون شهری محسوب می‌شود بنابراین اولین دلیل آن صرفه‌جویی در هزینه‌های تردد و مهم‌ترین آن‌ها مدیریت وقت شهروندان و استفاده‌کنندگان از این سامانه است.

وی بیان داشت: با توجه به این موضوع ساماندهی خطوط ترافیکی تندرو از اقدامات اصلی حوزه حمل و نقل عمومی در منطقه است که قطعا سبب تسریع و تسهیل تردد خوردور‌ها و ساماندهی ترافیکی در سطح معابر منطقه می‌گردد.

وی در پایان ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تسهیل در تردد برای شهروندان توجه به این موضوع را در روان سازی و ساماندهی ترافیکی حائز اهمیت دانست و گفت: این طرح از ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و به همت حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه در مسیر‌های پرتردد اصلاحات هندسی، خط کشی محوری و عابر پیاده و جداسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو (BRT) جهت ایمن سازی و کاهش خطرات ترافیکی با هدف خدمت رسانی هرچه مطلوب‌تر به شهروندان در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر