|
کدخبر: 259015

شعبه ویژه حل اختلاف هموطنان زرتشتی راه اندازی شد

غلامرضا مهدوی در رابطه با عملکرد شورا‌های حل اختلاف رسیدگی به پرونده‌های اقلیت‌های مذهبی، اظهار کرد: اوایل سال گذشته یک شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های هموطنان زرتشتی در محل انجمن زرتشتیان شهر تهران مستقر شد.

اجتماعی شعبه ویژه حل اختلاف هموطنان زرتشتی راه اندازی شد

وی با اشاره به این موضوع که اعضای شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های هموطنان زرتشتی از هم کیشان آن‌ها هستند، افزود: در صورت تقاضای سایر هموطنان اقلیت مذهبی، شورای حل اختلاف استان تهران آمادگی کامل برای اختصاص شعبه ویژه را دارد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، تشکیل شعبات ویژه رسیدگی برای اقلیت‌های دینی را در جهت تسهیل رسیدگی به امور این افراد دانست و افزود: تشکیل این شعبات مانع از مراجعه آن‌ها به سایر مجتمع‌های شورای حل اختلاف و یا مراجع قضایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی آنان نیست.

مهدوی با بیان این که در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های هموطنان زرتشتی به اختلافات خانوادگی، مالی و غیرمالی آنان رسیدگی می‌شود، افزود: معمولاً تمامی پرونده‌های ورودی به این شعبه با صلح و سازش مختومه می‌شوند.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، صرف وجود شعبات اختصاصی در جایگاه‌های خاص از جمله اقلیت‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف را بازدارنده دانست و تصریح کرد: چه بسا با مراجعه مردم به این شعبات بدون نیاز به تشکیل پرونده و با انجام مذاکرات شفاهی، مسائل و مشکلات آن‌ها با مصالحه طرفین حل و فصل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها