|
کدخبر: 255545

ماجرای حق ویزیت ۲۴۵ هزار تومانی! + جزئیات

پیشنهاد ویزیت ۲۴۵ هزار تومانی برای پزشک مختصص پیشنهادی غیراخلاقی و حتی غیرانسانی است، چراکه بیماری که چنین پولی را ندارد، درمانش را به تأخیر خواهد انداخت و ممکن است این تأخیر در درمان برایش گران تمام شود و کار را به جای باریک بکشاند.

از سوی دیگر دولت هم نباید در برابر چنین فشارهایی تسلیم شود. هر صنفی می‌کوشد تا ترازوی تعیین قیمت‌ها را به سمت خودش سنگین‌تر کند، اما در این میان باید میانگین درآمد عمومی و شرایط اقتصادی در نظر گرفته شود تا آمار سقوط به زیرخط فقر بر اثر هزینه‌های کمرشکن سلامت بیش از این افزایش نیابد.

قیمت‌های پیشنهادی سازمان نظام پزشکی برای تعرفه‌های سال جاری در حالی است که طبق آمارها سالانه ۶۰۰ هزار نفر بر اثر هزینه‌های کمرشکن سلامت زیر خط فقر می‌روند و نبود منابع و عملکرد ضعیف بیمه‌ها موجب‌شده بر خلاف تأکید قوانین سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه و اسناد بالادستی نظام در بخش سلامت، پرداخت از جیب بیماران به جای کاهش به زیر ۳۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد رسیده‌است و بار اصلی افزایش تعرفه‌ها بر دوش بیماران می‌افتد. اگر طبقاین یشنهاد عمل شود، برای یک سرماخوردگی ساده باید ۱۸۵ هزار تومان برای ویزیت پزشک عمومی پرداخت کرد.

 

منبع: روزنامه جوان
  • مجتبی ارسالی در

    متاسفانه عمده جامعه پزشکها با حرص زیاد فقط جنبه مادی را نگاه میکنند، در این مسئله دولت هم خیلی ضعیف عمل میکند!
    یکی از این پزشکها بیاد بگه چرا باید دستمزد یه روز جون کندن یک کارگر و حتی کارمند صرف 10 دقیقه درمان بشود تازه این سوای تجویز دارو و... میباشد.
    کجای این عمل انسانیه؟

  • حیدر ارسالی در

    این پزشکهایی که در شرایط درد و رنج مردم وقیحانه دنبال این مبالغ هستند بویی از ان سانیت نبردند!

  • ناشناس ارسالی در

    حقوق یک کارمند و بازنشسته ۱۰ درصد گرانی های الانِ ۱۴۰۱ ۱۰۰۰ درصد رئیسی تورم حقوق ها رو پنج درصدی کرد اما تورم سایر اقلام و ملک و ماشین ۱۰۰۰ درصد است بخصوص دارو و ویزیت های گران آقا روحانی حداقل دارو و ویزیت رو گران نمی کرد آقای رئیسی شما چجور مسلمانی هستی که حقوق را ده درصد اجناس را ۱۰۰۰ درصد گران میکنی ککتم نمیگزه گناه منه قشر فقیر چیه که شما سیاست گذاری بلد نیستید همه این گرانی ها اثرات لغو بند واردات در امسال بود که همه چیز را که با خودرو سنجیده شد گران کردید بعد هم حرف از حذف ارز ۴۲۰۰ زدید که اینم آثار تورمی آن واقعا ما تا کی باید به شما اعتماد کنیم و شما مسئولین کاری نکنید شما حقوق هایتان بالاست تو این جامعه هم زندگی میکنید نمیبینیدمردم دیگه رسیدن به ته ناامیدی هر روز گرانی نمیتونیدرییس جمهور نشید این مملکت رو شما خراب کردید آخرت همه رو هم شما خراب کردید مردم ریا خوار شدن به جون هم میوفتن قیامتی هم هست از خدایی که قدرت داره بترسید این دنیا جز آه و درد چیزی نداره همه خواهیم رفت پس کمتر حرص دنیا رو بزنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها